Hvad er det for lyde min bil kommer med?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 25-11-10 12:39

Hej

Der kom en meget ubehagelig lyd fra min bil den anden dag. Det var
morgen og lige omkring frysepunktet. Jeg havde kørt ca 6 kilometer på
landevej uden lyden, men da jeg skal på motorvejen kommer lyden
pludselig under min acceleration ned af tilkørselsrampen. En høj
ensartet hyle/pive-lyd som jeg fornemmede kom bagfra i bilen. Den var
konstant hele vejen hen til næste frakørselsrampe. Da jeg trykker på
bremsen forsvinder lyden... jeg slipper bremsen og lyden kommer igen...
trykker på bremsen, og lyden forsvinder og bliver helt væk da jeg igen
slipper bremsen. Holder en på en lille sidevej og slukker motoren. Synes
der stinker af brændt gummi...

Efter nogle minutter beslutter jeg mig for at forsøge at køre videre.
Har kørt ca. 40 kilometer i bilen siden da fordelt både på motorvej,
landevej og bykørsel. Har INTET hørt siden min første oplevelse.

Hvad tror i det kan være?
(Tænker om det måske kan have forbindelse til at den for en uge siden
blev Dinitolbehandlet?)

Desuden kommer der en skrabende lyd bagfra i bilen de første 3-5 gange
jeg bremser, når jeg begynder at kører i bilen efter den har stået
f.eks. natten over.

MVh
Anders

Fra : Henrik B.

Dato : 25-11-10 12:47

> [...]
> og lyden forsvinder og bliver helt væk da jeg igen slipper bremsen. Holder
> en på en lille sidevej og slukker motoren. Synes

Sikkert en lille sten eller skidt, som har sat sig i klemme mellem
bremseskive og bremseklods.

> Desuden kommer der en skrabende lyd bagfra i bilen de første 3-5 gange jeg
> bremser, når jeg begynder at kører i bilen efter den har stået f.eks.
> natten over.

Det er helt naturligt. Det er det rust som er dannet på bremseskiven i
nattens løb, som lige skal "slibes" væk igen.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 25-11-10 13:41

Den 25-11-2010 12:46, Henrik B. skrev:

> Sikkert en lille sten eller skidt, som har sat sig i klemme mellem
> bremseskive og bremseklods.

Dejligt hvis det kun er det:) Så tror jeg godt jeg tør tage bilen til
Fyn i weekenden.

lyder også godt:)

Tak

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 16:13

"Anders T. Nielsen" <anders2000toxvaerd@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> forsvinder og bliver helt væk da jeg igen slipper bremsen. Holder en på en
> lille sidevej og slukker motoren. Synes der stinker af brændt gummi...

Ved min bimmer hang den i bremsekaliberen. Den hylede ikke med begyndte
pludselig at ryste og da jeg steg ud af bilen lugtede det fælt af varme.
Kunne vel være at din kaliber også er ved at gro fast, men det opdager du
nok senere hvis det sker

--
Tom