50 - 70 - 50 - 110 ved vejarbejde på motor~
Fra : Leif Neland

Dato : 25-11-10 09:35

Jeg undrer mig hvorfor hastighedsgrænsen sættes ned ved udgangen af et
vejarbejde, når det eneste der sker er at man får venstre bane retur fra de
modkørende, der har lånt det. F.ex. på motorvejen ved Slagelse, østgående.

Det er svært nok for folk at overholde de 70, men der er *ingen*, der
nedsætter hastigheden til 50, for derefter at sætte den op til 110.

Jeg er helt med på at hastigheden nedsættes, når man skal krydse
midterrabatten for at "komme hjem", men det skal man jo ikke i dette
tilfælde, hvor vejen bare udvides fra et til to spor.

Måske er det bare af refleks, at man sætter den samme hastighedsbegrænsning
i begge retninger?

Fra : Kent Friis

Dato : 25-11-10 17:26

Den Thu, 25 Nov 2010 09:35:03 +0100 skrev Leif Neland:
> [...]
> tilfælde, hvor vejen bare udvides fra et til to spor.
>
> Måske er det bare af refleks, at man sætter den samme hastighedsbegrænsning

Er det ikke bare endnu et forsøg på at lære folk at hastighedsskilte
kan ignoreres, så man kan tjene penge på fotovogne?

Ligesom når man sætter et skilt med tilrådelig hastighed 60 for at
indikere at man ikke skal køre mere end 120 igennem et sving hvor
80 er tilladt. Eller når man sætter skilte med max 40 km/t for at få
folk til at køre 50 igennem en landsby.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Finn Guldmann

Dato : 26-11-10 14:55

Den 25-11-2010 09:35, Leif Neland skrev:
> [...]
> tilfælde, hvor vejen bare udvides fra et til to spor.
> Måske er det bare af refleks, at man sætter den samme hastighedsbegrænsning

Det er for at få din hastighed lidt ned, hvis dem der skal skifte spor,
over til din side, ikke har styr på hvad de gør, og kommer ind i det
spor du kører i.

Jo lavere hastighed du kører med jo mindre vil der jo ske hvis dem der
kommer mod dig ikke kan holde kursen.