Internettet er ikke dokumentægte
Fra : Bent

Dato : 25-11-10 12:20

Hvad stod der i en bestemt artikel i Politiken? Det kan have interesse
i mange sammenhænge. Hvis det er papirudgaven, der menes, kan man
finde ud af det ved at slå op i de gamle udgaver af avisen. Hvad der
én gang er skrevet, kan der ikke laves om på. Man siger at
papirudgaven er dokumentægte..

Hvis det derimod er netudgaven, der er tale om, er det meget mere
usikkert, hvad der stod.
Som eksempel herpå vil jeg anføre en artikel, som forekom i dag i
netudgaven med overskriften:
”Unge kvinder risikerer dom for politivold i dag”
Senere i dag forekom den samme artikel under overskriften:
”Unge kvinder risikerer dom for vold i dag”

Mvh
Bent

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 25-11-10 21:21

Bent skrev:

> ”Unge kvinder risikerer dom for politivold i dag”
> Senere i dag forekom den samme artikel under overskriften:
> ”Unge kvinder risikerer dom for vold i dag”

Se § 2.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Omfattende guide til hjemmesideprogrammet KompoZer:

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 25-11-10 23:54

"Bent" <translat1168@yahoo.com> wrote in message
> [...]
> finde ud af det ved at slå op i de gamle udgaver af avisen. Hvad der
> én gang er skrevet, kan der ikke laves om på. Man siger at

Papiraviser kan også sagtens udkomme i flere versioner. Ikke noget nyt i
det.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-10 03:41

Uffe Kousgaard skrev

> Papiraviser kan ogs sagtens udkomme i flere versioner. Ikke noget nyt i
> det.

Jep jeg har da set flere versioner af udvalgte søndagsaviser købt om
natten og efterfølgende i en kiosk i løbet af søndagen

- Peter