check
Fra : reno

Dato : 24-11-10 11:59

Jeg ved ikke om det er den rette gruppe.
Men min kone var oppe i sin bank (danske bank) hvor hun skulle sætte en
check ind på sin konto, så langt så godt, men hun kunne ikke se at beløbet
figurerede på sin konto derefter, hvor hun så spurgte om hvorfor hun ikke
kunne det, det var noget som banken gjorde siden d. 20 oktober 2010 , at
checks over tusind kroner skulle ligge ved dem i 4 dage inden de var til
rådighed for kunden. Jeg synes at det lyder mærkeligt.
Kan i kloge hoveder herinde fortælle om det er korrekt at bankerne kan
tillade sig det.
PÅ forhånd tak.
Mvh. reno

Fra : Klaus H

Dato : 24-11-10 13:28

"reno" <leomastek1@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse news:4cecefda$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> rådighed for kunden. Jeg synes at det lyder mærkeligt.
> Kan i kloge hoveder herinde fortælle om det er korrekt at bankerne kan
Hvis checken ikke er fra samme bank, er det OK. De kan jo ikke vide om der er dækning for den hvis den er fra fremmed bank.

Klaus H

Fra : Jubi

Dato : 24-11-10 13:32

"reno" <leomastek1@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> mærkeligt.
> Kan i kloge hoveder herinde fortælle om det er korrekt at bankerne kan

Det er et rent bank-kundeforhold der er nedskrevet i betingelserne for
det forhold.
Det er jo ikke noget gruppen her har kendskab til, som sådan.
Jeg mener privat at danske bank havde 2 dages liggetid på checks, men
det kan have ændret sig siden jeg læste betingelserne.

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Kasper Demant

Dato : 24-11-10 15:25

Den 24-11-2010 11:58, reno skrev:
> [...]
> de var til rådighed for kunden. Jeg synes at det lyder mærkeligt.
> Kan i kloge hoveder herinde fortælle om det er korrekt at bankerne kan

Ja de må de gerne. Aftalen om checkgaranti gælder kun checks op til 1000 kr.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : reno