Godt råd til garagen.
Fra : Steffen

Dato : 24-11-10 17:53

Hej,

Har i et godt råd til indæmning af smeltevand fra bilen, når den køres i
garagen.
Som det er nu oversvømmes garagegulvet ( overdrivelse fremmer ... ), når
sneen fra bilen smelter. Istedet for at gå og tørre op med en gulvklud,
tænker jeg på, om man kan lave en art indhegning. F.eks med et rør /
vandslange som limes på garagegulvet, så vandet holdes indenfor
indhegningen, og løbe ud under garagedøren til det fri.
Hvad kan man bruge til at lime slangen eller røret fast med?

Ser I en anden/bedre løsning?

På forhånd tak.

mvh Steffen

Fra : Max

Dato : 24-11-10 19:31

Hej Steffen

> Ser I en anden/bedre løsning?

Du burde lave et kloarkafløb i din garage.

Max

Fra : Armand

Dato : 24-11-10 19:56

Den 24-11-2010 17:53, Steffen skrev:
> [...]
> indhegningen, og løbe ud under garagedøren til det fri.
> Hvad kan man bruge til at lime slangen eller røret fast med?

Hvis vandet vil løbe ud af/under porten på dén måde er det fint at lave
en hestesko-formet inddæmning med f.eks. en slange!
Er gulvet ellers jævnt vil vandet næppe løbe under en løst liggende
slange men derimod løbe langs/under slangen p.g.a. kapillar-effekten, så
prøv bare dét i første omgang!

Der findes skum-slanger beregnet til spild- inddæmning/opsamling, men
sådanne vil måske nok ligge bedre an mod gulvet, hvorimod de vil suge
sig fugtige og derved holde fugten inde i garagen

En ikke særlig dyb rille, skåret med vinkelsliber/diamant-klinge, i
gulvet, vil på samme måde fange langsomt sivende vand, og vil føre det
ud under porten hvis du ellers magter at skære dybden så den ikke får
'bagfald'.

--
Armand.

Fra : AlRo

Dato : 26-11-10 07:05

Hej,

> [...]
> indhegningen, og løbe ud under garagedøren til det fri.
> Hvad kan man bruge til at lime slangen eller røret fast med?

Indtil du kommer på en permanent løsning så er det her måske en løsning:

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3482&Grp=&n=10

mvh Allan