Nordsjællænderne har først opdaget sneen n~
Fra : Bjørn J.

Dato : 24-11-10 14:57

Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.

De har endda haft éen hel dage til at forberede sig i..

http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2256119.ece

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mcwm

Dato : 24-11-10 15:02

Den 24-11-2010 14:57, Bjørn J. skrev:
> Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.

Her på det sydlige Sjælland er den lige så gal. Jeg har små 20 minutters
kørsel til Vordingborg. Og på det korte stræk, holder der mindst 25
personbiler parkeret i vejtræer o.l.

Det gør det så ikke bedre, at der ikke blev ryddet sne og saltet i nat.
Nu var der ikke så meget sne som frygtet, men isen der var under det
tynde lag sne, gjorde turen yderst spændende, selv på vintersko.

Venligst
Mcwm

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 22:19

Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> skrev :

>Her på det sydlige Sjælland er den lige så gal. Jeg har små 20 minutters
>kørsel til Vordingborg. Og på det korte stræk, holder der mindst 25
>personbiler parkeret i vejtræer o.l.

Åehh ja - De lå lidt vel meget plantet ...

JEg kører over Lundby, for at trille på Sydmotorvejen i nordgåendes

Vel ude fra markvejen - startede vi da lige med et par piruetter,
trods splinternye Alpin'er -
Efter Lundby mod Bårse, drattede 5 forankørende da i grøften :)

Motorstien gik da nemmere - herregud 15km/t fra Bårse til Herfølge
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 24-11-10 15:56

on 24-11-2010, Bjørn J. supposed :
> Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.

> De har endda haft éen hel dage til at forberede sig i..

> http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2256119.ece

Al den snak om sne er noget opreklameret fis - her på Als ligger der
ikke synligt sne nogen steder - der var allerhøjst en smule vaskepulver
på bilen her i eftermiddags....

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Bjørn J.

Dato : 24-11-10 16:38

KLIP

> Al den snak om sne er noget opreklameret fis - her på Als ligger der ikke
> synligt sne nogen steder - der var allerhøjst en smule vaskepulver på
> bilen her i eftermiddags....

Bare vent du, bare vent lige som nordsjællænderne..;)

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 16:51

"Andreas M. Hansen" <nokke99@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> on 24-11-2010, Bjørn J. supposed :

> Al den snak om sne er noget opreklameret fis - her på Als ligger der ikke
> synligt sne nogen steder - der var allerhøjst en smule vaskepulver på
> bilen her i eftermiddags....

nemlig og derfor er bedste valg at få sat sommersutterne på igen

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-11-10 16:07

On Wed, 24 Nov 2010 14:57:08 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

>Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.
>
>De har endda haft éen hel dage til at forberede sig i..
>
>http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2256119.ece

>--

Nu er vi oppe i de distrikter hvor arbejdstøjet er habitter.

De lever af at outsource hele kongeriget, og de er s'gu nok kørt til
kina for at få¨skiftet hjul.

Så kan de samtidigt score bonussen for at have renset DK for
arbejdspladser.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 17:54

skrev i meddelelsen news:1caqe6p9gku8oeg621i3e76dqbf040qje1@4ax.com...

Så kan de samtidigt score bonussen for at have renset DK for
arbejdspladser.
-----
Rolig nu, Røde
Ska man tro aviserne, begår mange af arbejdsgiverne i det nævnte kvarter
selvmord

Fra : KASO

Dato : 24-11-10 19:31

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> Nu er vi oppe i de distrikter hvor arbejdstøjet er habitter.

Trods bolig i området, har jeg nu ikke habit på - endsige slips

> De lever af at outsource hele kongeriget, og de er s'gu nok kørt til
> kina for at få¨skiftet hjul.

Har du et problem?

Jeg har et glimrende samarbejde med vores fjernøstlige (indiske)
samarbejdspartner. De leverer den arbejdskraft, vi desværre ikke kan skaffe
i DK.

> Så kan de samtidigt score bonussen for at have renset DK for
> arbejdspladser.

Tværtimod - uden outsourcing af dele af arbejdet, ville det være nødvendigt
at lukke hele virksomheden, da den ikke længere ville være
konkurrencedygtig. Dermed sikres danske arbejdspladser. Det gælder om at se
tingene i det fulde perspektiv istedet for snævert at se på de
arbejdspladser, der evt. flytter.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-11-10 19:43

Den Wed, 24 Nov 2010 19:30:43 +0100 skrev KASO:

> [...]
>
> Jeg har et glimrende samarbejde med vores fjernøstlige (indiske)
> samarbejdspartner. De leverer den arbejdskraft, vi desværre ikke kan skaffe

Hvilken arbejdskraft er det, om jeg må spørge? Jeg er ikke bekendt
med nogen brancher der ikke er ramt af finanskrisen, selvom det for
nogen tog en del længere tid end andre.

Måske netop mekanikere, de har jo travlt med at sætte vinterdæk på

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : KASO

Dato : 24-11-10 20:25

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Hvilken arbejdskraft er det, om jeg må spørge? Jeg er ikke bekendt
> med nogen brancher der ikke er ramt af finanskrisen, selvom det for
> nogen tog en del længere tid end andre.

IT - der er områder (mainframe), der i årtier har været "yt" - men
systemerne lever stadig og skal stadig videreudvikles, selv om de, der ved
noget om det, går på pension og der ikke kommer nye til med den fornødne
viden/uddannelse. Så må man hente kompetencen andetsteds.

Fra : Kent Friis

Dato : 24-11-10 20:57

Den Wed, 24 Nov 2010 20:24:45 +0100 skrev KASO:

> [...]
> noget om det, går på pension og der ikke kommer nye til med den fornødne
> viden/uddannelse. Så må man hente kompetencen andetsteds.

Så problemet er at vi ikke har nogen der uddanner folkene. For IT
generelt er da ramt af finanskrisen. Jeg har fx måttet acceptere et
(forhåbentligt midlertidigt) job som udvikler til 15k om måneden, i
forhold til de 35k jeg fik før finanskrisen. Men mainframes er godt
nok noget jeg kun har hørt om[1]. På datamatiker var det end ikke
noget der blev brugt en hel side på.

Mvh
Kent

[1] Det passer nu ikke helt, jeg har SET en S/390[2] nede på Cebit

[2] Mener det var før de skiftede navn til z900.
--
"The Brothers are History"

Fra : KASO

Dato : 24-11-10 20:26

PS. Begge biler har vinterdæk på - og har haft det i et stykke tid!

Fra : Nicolai Lang

Dato : 24-11-10 19:45

On Wed, 24 Nov 2010 16:06:56 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

>Nu er vi oppe i de distrikter hvor arbejdstøjet er habitter.

Hovhov - vi skiftede på begge slæder for 3 hhv 4 uger siden. Og bliver
ligeså irriterede som jer over dem der tøffer rundt på sommersko sådan
en dag.

Når der er sne så hører biler på sommerdæk kun til 2 steder: Enten i
garagen eller i grøften. Og transporten til den sidste bedes ske
hurtigst muligt og over så kort en distance som det kan lade sig gøre
;)

Med venlig hilsen
Nicolai

--
Jeg blogger om Mb. Crohn, sundhed m.m.
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-11-10 17:14

>"Bjørn J." skrev i meddelelsen
>Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.
>
>De har endda haft éen hel dage til at forberede sig i..
>
>http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2256119.ece

Ja jeg bor jo så lige på grænsen mellem nord og midtsjælland, så jeg ved jo
ikke rigtigt om jeg går ind under dem.
Men jeg var da ude og køre tidligere i dag, på sommerdæk, og selvom der var
masser af sne/is, så kom jeg da frem (og tilbage), helt uden buler/skader.
Og det selvom jeg ga' rigeligt med gas
Jeg så da godt nok nogen der lige bottede sammen, da den forreste bremsede
for rødt lys, så kurrede den bageste ind i ham, der hjalp hans ABS ikke
meget (kunne tydeligt se den arbejdede).

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Men nu kørte jeg jo så også på cykel

Fra : Kent Friis

Dato : 24-11-10 18:08

Den Wed, 24 Nov 2010 14:57:08 +0100 skrev Bjørn J.:
> Nordsjællænderne er blev taget med sommerhjulene på.
>
> De har endda haft éen hel dage til at forberede sig i..
>
> http://jp.dk/jptv/nyheder/indland/article2256119.ece

Det er vinter, man forventer vel lidt kulde og sne.
Det' da klart sådan en sag kommer bag på... øh... bilisterne

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"