Registreringsafgiften under lup - igen...
Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 06:30

Gad vide om det afgørende ændres denne gang
Det er leasingsagen, som har skabt røre i andedammen. Så noget godt ér der
da så kommet ud af "leasing" så.

Der står ik noget om, hva der ska ske med de bilafgifter, folk allerede har
betalt, men de regner måske med, at folk blot afskriver beløbet over
privatøkonomien he he...

http://fpn.dk/motor/bil/article2255642.ece
Et bredt flertal i Folketinget ser positivt på at ændre fundamentalt på
registreringsafgiften. En gennemgribende reform af det stærkt kritiserede
system for registreringsafgifter på biler kan ventes gennemført i en
overskuelig fremtid.

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 07:18

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> registreringsafgiften. En gennemgribende reform af det stærkt kritiserede
> system for registreringsafgifter på biler kan ventes gennemført i en
> overskuelig fremtid.

*LOL* Hvor tit har vi ikke hørt dén sang? Man nedsætter et langsomtarbejde
udvalg, som skal se på registreringssystemet. Og når de, efter flere år,
kommer frem til en konklusion, så løber resten ud i sandet...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 18:07

"Henrik B." skrev i meddelelsen

*LOL* Hvor tit har vi ikke hørt dén sang? Man nedsætter et langsomtarbejde
udvalg, som skal se på registreringssystemet. Og når de, efter flere år,
kommer frem til en konklusion, så løber resten ud i sandet...
-----

Denne gang tror jeg, det ender med en ændring - "stemningen" ér tilstede pt.
og man har jo ret beset ændret en del allerede ifm. miljølempelse, el-biler
uden afgift OG så videre

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 21:40

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> ...el-biler uden afgift OG så videre

HA! Dén ordning udløber jo - er det næste år? Så er det med el-biler igen en
parodi i DK...

Fra : Anders Majland

Dato : 24-11-10 08:23

> [...]
> registreringsafgiften. En gennemgribende reform af det stærkt kritiserede
> system for registreringsafgifter på biler kan ventes gennemført i en

Overskuelig fremtid ? Der er vist ikke mange derinde der tænker meget
længere end næste valg... Det er ihvertfald sjældent at de store langsigtede
vision for spalteplads i pressen ...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 18:08

"Anders Majland" skrev i meddelelsen

Overskuelig fremtid ? Der er vist ikke mange derinde der tænker meget
længere end næste valg...
-----
Nej det er crazy med de politikere. Problemet er det, at kritikerne ikke er
en skid bedre, når de selv får en plads i tinget :)

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 24-11-10 12:53

>"Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>Der står ik noget om, hva der ska ske med de bilafgifter, folk allerede har
>betalt, men de regner måske med, at folk blot afskriver beløbet over
>privatøkonomien he he...

Som jeg forstår det, så er det meningen at når/hvis afgiftssystemet skal
ændres (ifølge dette forslag), så bliver det med en væsentligt højere grøn
ejer afgift for nye biler, så de gamle biler kører bare "billigt" videre.
Så kan det jo være der går spekulationer i de gamle biler

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 17:44

"Per Beer Hansen" <perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> ejer afgift for nye biler, så de gamle biler kører bare "billigt" videre.
> Så kan det jo være der går spekulationer i de gamle biler

Så hedder min næste bil nok også BMW 320d ....den går jo > 24 Km/l og
må vel være lige så grøn som en Nupo selvom den har >160 heste

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 17:49

"Tom" skrev i meddelelsen

>Så hedder min næste bil nok også BMW 320d ....den går jo > 24 Km/l og
>må vel være lige så grøn som en Nupo selvom den har >160 heste

Du tænker på BMW 320 Efficient Dynamics?
De reelle tal er nede på 19,5 km/l, skriver testpiloter...

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 18:12

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i meddelelsen
> "Tom" skrev i meddelelsen

> Du tænker på BMW 320 Efficient Dynamics?
> De reelle tal er nede på 19,5 km/l, skriver testpiloter...

jow, men vi kommer vel alligevel til at betale grønne afgifter efter hvad de
officielt er opgivet til at køre

--
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 21:41

> "Tom" skrev i meddelelsen
>
> jow, men vi kommer vel alligevel til at betale grønne afgifter efter hvad
> de
> officielt er opgivet til at køre

Nok nærmere hvor meget CO2 de smider bagud.
Og så vil en 190 Hk Saab 9-3 diesella være et billigere valg.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 22:05

> Nok nærmere hvor meget CO2 de smider bagud.
> Og så vil en 190 Hk Saab 9-3 diesella være et billigere valg.

Da er SAAB da længe lagt i graven når først et nyt afgiftsystem træder i
kraft

---
Tom

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 22:05

> "Tom" skrev i meddelelsen
> Da er SAAB da længe lagt i graven når først et nyt afgiftsystem træder i
> kraft

*LOL*

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 22:17

>*LOL*

Fakta ér imidlrtid, at 220 medarbejdere hos Saab Automobiles ikke vil få
forlænget deres kontrakt, fordi salgstallene kun er halvdelen af det niveau,
ledelsen vurderede forår 2010. Ledelsen udtaler nu, at det er en styrke, at
ledelsen dengang var så forudseende, at medarbejderne kun blev ansat
midlertidigt

En tysk professor og bilanalytiker gir dem (Saab) ikke mange chancer. De
lever på lånt tid trods en fyldt pengekasse fra værktøjssalg og EIB-lån.
Sidstnævnte må ikke anvendes til driften...

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 22:20

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> lever på lånt tid trods en fyldt pengekasse fra værktøjssalg og EIB-lån.
> Sidstnævnte må ikke anvendes til driften...

Du har ingen begreb om, hvilken stamina og intelligens folkene hos Saab - og
i særdeleshed Jan-Åke Jonsson - har udvist de seneste to år. Det er dét som
vil sikre Saab's fremtid (sammenholdt med et stigende salg). Man har
allerede indenfor det seenste halve år, effektiviseret yderligere, så
break-even punktet er sænket yderligere. Man forventer 70.000 solgte biler i
2011, hvilket er ganske realistisk.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 25-11-10 06:44

[...]
Var det intelligent at annoncere flerholdsdrift, som nu er taget af bordet
igen

Du står ret ene med dine betragtninger. Han spåede 60.000 biler i år - Saab
kommer slet ikke derop. USA-salget ligger idag i ruiner. 70.000 solgte biler
i 2011, bliver endog meget svært at opnå og ganske urealistisk. Det vil
betyde en fordobling af et salg, som pt. går mere end trægt:
http://www.sydsvenskan.se/ekonomi/article1303201/Visst-finns-det-anledning-till-oro.html

Fra : Henrik B.

Dato : 25-11-10 10:03

> [...]
> solgte biler i 2011, bliver endog meget svært at opnå og ganske
> urealistisk. Det vil betyde en fordobling af et salg, som pt. går mere end

Nu melder JAJ jo så de ting ud, han får besked på - han forestår jo driften.
M.h.t. salgstallet, så er det ganske realistist, med yderligere to modeller
på programmet.
Problemet med USA er ikke manglende købsvilje, men derimod markedsføringen
som ikke er på plads endnu. Mange amerikanere tror stadig at Saab er lukket.
Én anede slet ikke at Saab havde været ejet af GM, og troede at Saab havde
samme størrelse som BMW. Der findes mange ignorante amerikanere.

Jeg kan anbefale dig at læse børgerne om Saab's seneste år, af Göran
Hägglund og Jonas Fröberg. Det vil give dig lidt mere indsigt.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 18:10

"Per Beer Hansen" skrev i meddelelsen

[...]

....eller der går spekulation i, hvorledes en overgangsordning kan
konstrueres således, at din antagelse ellimineres