Lastbiler og vinterdæk ?
Fra : Per

Dato : 23-11-10 23:00

Hej !

Måske et dumt spørgsmål, men bruger man vinterdæk på lastvogne ?

mvh. Per

Fra : Karsten Andersen

Dato : 23-11-10 23:22

Tue, 23 Nov 2010 22:59:55 +0100, skrev Per, på 6 linier, i
<4cec399e$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, :

>Hej !
>
>Måske et dumt spørgsmål, men bruger man vinterdæk på lastvogne ?
>
>mvh. Per

Ja men bare ikke her hjemme

--
MVH Karsten
Horsens

Fra : oz3bto

Dato : 23-11-10 23:27

"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i en meddelelse
> Tue, 23 Nov 2010 22:59:55 +0100, skrev Per, på 6 linier, i
> [...]

Hvis bilerne køre norge så er der vinterdæk på ellers risikere de bøder

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-11-10 09:51

On Tue, 23 Nov 2010 23:27:15 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

>"Karsten Andersen" <jyden_news@bitmanmail.dk> skrev i en meddelelse

>Hvis bilerne køre norge så er der vinterdæk på ellers risikere de bøder

>--

Kan du ikke sige køreforbud?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : oz3bto

Dato : 24-11-10 21:46

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke sige køreforbud?
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Det gjore de nu ikke sidste vinter ved de udenlandske .. jow hvis de ikke
havde snekæder med .. sommerdæk gav "bare " en bøde også evt. forbud mod
visse strækninger + de blever afvist ved kolonnekørsel

Fra : Henrik B.

Dato : 23-11-10 23:28

> "Per" skrev i meddelelsen
> Måske et dumt spørgsmål, men bruger man vinterdæk på lastvogne ?

Det er skam ikke et dumt spørgsmål.
Vinterdæk er måske så meget sagt, men nogle vælger at montere dæk med
grovere mønster (blokke) i dækket, i vinterhalvåret.

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-11-10 09:50

On Tue, 23 Nov 2010 23:27:30 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Det er skam ikke et dumt spørgsmål.
>Vinterdæk er måske så meget sagt, men nogle vælger at montere dæk med
>grovere mønster (blokke) i dækket, i vinterhalvåret.

>--

Jaså Klogeåge!

Og det véd du lige fordi? Og kan selvfølgelig dokumentere det med
links und alles.

Det er muligt at det var den slags dæk i kørte på, da du kørte med
farligt gods i tank, men nu er det anderledes.

De sidste vintre har jeg kørt på Continental Winter Scandinavia, og
det er udstyret med både alpetop, snefnug og lameller.

Da vi var meget fokuserede på rettidighed, så er det klart at der skal
køres og ikke bremses, og derfor var der kun vinterdæk på trækakslen.

Sidste vinter, som ikke var den mildeste jeg kan erindre, havde jeg 2
forsinkelser. Den ene var noget slendrian fra min side, fordi jeg
nedsatte hastigheden over en længere strækning fordi sneen lå så højt
at den dækkede for forlygterne. Det er temmeligt upraktisk midt om
natten. Det kostede 20 minutter!

Den anden forsinkelse var på en times tid, og skyldtes at vejen var
spærret p.gr.a. noget SAAB-værk havde valgt en alternativ kørestil
lidt nord for Jönköping.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-11-10 10:23

folmer@rasmussen.dk har bragt dette til os:

> Da vi var meget fokuserede på rettidighed, så er det klart at der skal
> køres og ikke bremses, og derfor var der kun vinterdæk på trækakslen.

For real? :)

> Den anden forsinkelse var på en times tid, og skyldtes at vejen var
> spærret p.gr.a. noget SAAB-værk havde valgt en alternativ kørestil
> lidt nord for Jönköping.

Så ka han sq lær det!

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 24-11-10 10:34

On Wed, 24 Nov 2010 10:22:32 +0100, Hans Paulin (6310)
<me@privacy.net> wrote:

>folmer@rasmussen.dk har bragt dette til os:

>For real? :)

>--

Det er ikke sikkert at det er tanken bag, men det er faktum at der kun
er vinterdæk på trækakslen på over 90% af lastbilerne.

Det kan han nemlig.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 24-11-10 10:37

Følgende er skrevet af folmer@rasmussen.dk:
> Det er ikke sikkert at det er tanken bag, men det er faktum at der kun
> er vinterdæk på trækakslen på over 90% af lastbilerne.

Er dét lovligt?

Dét var det nemlig ikke på Kadetten da jeg var til syn for en del år
siden

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Henrik B.

Dato : 24-11-10 15:44

> [...]

> Det er muligt at det var den slags dæk i kørte på, da du kørte med
> farligt gods i tank, men nu er det anderledes.

Korrekt.

køres og ikke bremses, og derfor var der kun vinterdæk på trækakslen.

Jep, det var sådan det var....