Begynder keyboard
Fra : Per R

Dato : 23-11-10 22:24

Hej

Er der nogen der har et bud på et godt begynder keyboard?

Er helt blank på det felt. :-/

Råd modtages med kyshånd og på forhånd tak.

mvh

Per R

Fra : Ukendt

Dato : 23-11-10 22:57

"Per R" <Perr@REMOVEmail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen der har et bud på et godt begynder keyboard?
>
> Er helt blank på det felt. :-/
>
> Råd modtages med kyshånd og på forhånd tak.

Få dig et klaver, eller et elklaver med vægtede tangenter. Hvis du starter
med et eller andet BR-plastik med uvægtede tangenter, får du aldrig lært at
spille ordenligt.

/Alex

Fra : Ralph

Dato : 23-11-10 23:12

> Få dig et klaver, eller et elklaver med vægtede tangenter. Hvis du starter
> med et eller andet BR-plastik med uvægtede tangenter, får du aldrig lært
> at spille ordenligt.

HØRT

--
Ralph

Fra : Allan Krautwald

Dato : 24-11-10 00:23

> Få dig et klaver, eller et elklaver med vægtede tangenter. Hvis du starter
> med et eller andet BR-plastik med uvægtede tangenter, får du aldrig lært
> at spille ordenligt.

Med mindre han vil gøre sig inden for schlager

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 09:05

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Med mindre han vil gøre sig inden for schlager

Så skal keyboardet kun have 4 tangenter: Jordbær, kartoffel, mus og snegl

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-10 09:58

Den 24-11-2010 09:05, Alex Linaa skrev:

> Så skal keyboardet kun have 4 tangenter: Jordbær, kartoffel, mus og snegl

En tænd og sluk knap er nok.

Her skal man blot have fat i Hansi og han skal lægge stemme til, så er
dette næste store tyske schlagerhit:

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Schlager.mid

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 15:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> En tænd og sluk knap er nok.
>
> Her skal man blot have fat i Hansi og han skal lægge stemme til, så er
> dette næste store tyske schlagerhit:
>
> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Schlager.mid

Haha, den kan selv min hund finde ud af at spille :)
Men den er for avanceret til Hansi, for der er hele to spring ind i
paralleltonerne. Det går altså ikke!

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-10 20:23

Den 24-11-2010 15:40, Alex Linaa skrev:

> Haha, den kan selv min hund finde ud af at spille :)

Jah... det burde kunne klares med en pote. Det skal jo heller ikke være
for svært. Men skal tempoet sættes lidt ned? Kan Åge følge med?

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 24-11-10 21:21

> Jah... det burde kunne klares med en pote. Det skal jo heller ikke være
> for svært. Men skal tempoet sættes lidt ned? Kan Åge følge med?

Han kan vel bare sætte en finger på den ene spole, på Dux-båndoptageren

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-10 21:47

Den 24-11-2010 21:20, Alex Linaa skrev:

> Han kan vel bare sætte en finger på den ene spole, på Dux-båndoptageren

Man skal skåne disse gamle spoleoptagere, så jeg har sat tempoet ned til
90. Det tager ganske vist lidt af "godaw'en" i musikken, men Åge skal jo
kunne synge med. Og nu er nummeret også godt at marchere til.
Men desværre er det nu ikke længere den store udfordring for hunden.

http://dl.dropbox.com/u/2775481/Schlager2.mid

Henning.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-11-10 21:57

Henning Jensen skrev:

> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Schlager2.mid

En gang suppe-steg-is-muzak

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : P.Petersen

Dato : 24-11-10 23:25

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen

> En gang suppe-steg-is-muzak
>
> --
> Ivan V. Klattrup
> http://klattrup.dk

Hardly.
I suppe, steg og is plejer der sgu, at være mere GODAW i den.
:)

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-10 23:43

Den 24-11-2010 21:56, Ivan V. Klattrup skrev:

> En gang suppe-steg-is-muzak

Ja det er kvalitet det her.

Henning

Fra : P.Petersen

Dato : 24-11-10 23:22

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> kunne synge med. Og nu er nummeret også godt at marchere til.
> Men desværre er det nu ikke længere den store udfordring for hunden.

Mener du dermed, at din 34 år gamle gravhund
kan marchere hurtigere end Aage?
:)
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 24-11-10 23:42

Den 24-11-2010 23:22, P.Petersen skrev:

> Mener du dermed, at din 34 år gamle gravhund

Er den virkelig blevet så gammel? Det er svært at følge med.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 00:01

> [...]

> Man skal skåne disse gamle spoleoptagere, så jeg har sat tempoet ned til
> 90. Det tager ganske vist lidt af "godaw'en" i musikken, men Åge skal jo

Ydrk, det blev det ikke bedre af.
Ikke engang fjernelse af "godaw" er en formildende omstændighed, hvad sådan
noget skidt så har at gøre i musik. Hører lidt sammen på samme måde som en
fisk og en cykel ;)

> Men desværre er det nu ikke længere den store udfordring for hunden.

Hunden stak i et hyl da den hørte det, og ligger nu og ryster ude i sin
kurv, plaget af onde drømme om grillmutter og schlagerbønder fra Fur, der
kommer og stjæler dens mad :)

Fra : Henning Jensen

Dato : 25-11-10 00:33

Den 25-11-2010 00:00, Alex Linaa skrev:

> [...]
> noget skidt så har at gøre i musik. Hører lidt sammen på samme måde som en

Jeg græmmer mig også. :-|
Jeg skal nok undlade at sætte lidt violiner til, selv om det ville have
glædet Åge med lidt mere Rieu-stil.
Lad nu være med at konsultere hunden igen. Det er dyrplageri.

Henning. :-|

Fra : Michel

Dato : 25-11-10 04:47

> http://dl.dropbox.com/u/2775481/Schlager.mid

Jeg synes oprigtigt det lyder ok, men jeg afspiller midi-filer via
keyboardet og ikke blot pc'en. Det er tydeligvis et medley..

En del af medleyet er "Mexico" oprindeligt med Bob Moore og originalen er
bedre
Det her holder altså endnu: http://www.youtube.com/watch?v=RAlICXteKz4

En anden af sangene er "Marina". Her med Francesco Napoli. Også ret
iørefaldende.
http://www.youtube.com/watch?v=68OJkaiuNqA

Men tilbage til emnet om køb af keyboard. Køb noget ordentligt og smutter
interessen kan det sælges igen, selv om det koster et par tusind i afslag.
Et billigt af slagsen til 2000,- kan blot deponeres på en genbrugsstation,
hvis interessen smutter. Men vær ikke nærig, men sats. Du vil formentligt
hurtigt komme til at holde af at spille på et godt keyboard, og for mit
vedkommende giver det mig en glæde, som jeg ikke kunne få andre steder.

Jeg vil normalt ikke reklamere, men smut så forbi http://www.nettomusic.dk
og bliv inspireret. Det var der, jeg købte mit keyboard, og det blev
naturligvis leveret, så jeg ikke skulle slæbe det hjem fra Tyskland.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 09:37

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg synes oprigtigt det lyder ok, men jeg afspiller midi-filer via
> keyboardet og ikke blot pc'en. Det er tydeligvis et medley..

Det mener du ikke???
Det er en joke - Nogle akkorder og toner sammensat efter laveste
fællesnævner.

> En del af medleyet er "Mexico" oprindeligt med Bob Moore og originalen er
> bedre
> Det her holder altså endnu: http://www.youtube.com/watch?v=RAlICXteKz4

Du kan finde millioner af "musik"-numre bygger over tonika, dominant og
subdominant, hvor "melodien" er fraseringer over akkordernes 4 toner, hvis
man tæller septimen med. Det er derfor schlagermusik er så ens, for alle
numre uden undtagelse er bygget over denne læst, uden nogen form for
variation.

Fra : Kert Rats

Dato : 25-11-10 05:46

> [...]
>>

> En tænd og sluk knap er nok.
>
> Her skal man blot have fat i Hansi og han skal lægge stemme til, så er

Den er næsten lige så god som uglevisen:
http://www.youtube.com/watch?v=HIPRVHPJ3GM

Venligst

Kert Rats

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-10 09:32

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse

> Den er næsten lige så god som uglevisen:
> http://www.youtube.com/watch?v=HIPRVHPJ3GM

Åh nej, det stykke musikalske affald havde jeg lykkeligt glemt, sammen med
Himmelhunden.
Af hjertet tak fordi du mindede mig om det.....
Aaaarrrgghhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Fra : Michel

Dato : 24-11-10 03:45

> Er der nogen der har et bud på et godt begynder keyboard?

Jeg spillede orgel som barn og købte siden et keyboard. Da det var ret
forældet købte jeg et nyt. Et Yahama til 11.000 fra et tysk firma (det
kostede 14.000 i Danmark - blot et tip).

Det er ikke just billigt, men jeg vil foreslå, at du fra starten køber noget
ordentligt. Hvis det er noget billigt bras, så risikerer du hurtigt at miste
interessen, og det ville være ærgerligt. For det er utroligt skønt at stå og
klimpre løs på et sådant, og mit første keyboard var stadigt kørerende efter
20 år.

Jeg har ganske vist lært noder, men glemt dem igen. Jeg har gehør og behøver
dem ikke. Og jeg elsker blot at spille egne påfund lige ud af hovedet, selv
om jeg teknisk er meget dårlig til det.

Det er nok ikke lige din musikstik, men besøg eventuelt min hjemmeside med
musik lavet på keyboard fx Improvisation, som jeg famlede mig igennem efter
et år, hvor jeg ikke havde spillet,. Jeg er ret vild med kraftig
strygerbaggrund og klaver og stryger i forgrunden Hjemmesiden hedder
www.loneliness.dk .

Mange hilsner
Michel