Manglende varme i opvaskemaskine
Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-11-10 15:12

Hej,

Min Siemens SE65M380EU/18 opvaskemaskine varmer ikke længere vandet og
tørrer heller ikke servicet efterfølgende.

Så vidt jeg kan lure på Siemens hjemmeside sidder der en
gennemstrømningsvandvarmer (GSV) og ikke andet, ikke noget varmelegeme
i bunden af maskinen.

Der er ligeledes et partnummer for en varmeveksler, så tænker at
tørringen må ske ved opvarmingen af vand i GSV og overførsel til
vaskerummet via varmeveksleren.

Konklusionen må vel være at GSV er stået af (allerede efter 2,5 år)?

--
-René

Fra : Rene Joergensen

Dato : 23-11-10 15:42

Rene Joergensen <nospam@fzr.dk> wrote:

> Konklusionen må vel være at GSV er stået af (allerede efter 2,5 år)?

Er kommet til at tænke på, at det vel også kan være den sensor som
registrerer vandets temperatur, siden at maskinen kører hele programmet
igennem. Hvilket den vel ikke burde, hvis vandet ikke bliver varmt.

--
-René

Fra : Per Jensen

Dato : 24-11-10 00:19

On 23/11/10 15.42, Rene Joergensen wrote:

> Er kommet til at tænke på, at det vel også kan være den sensor som
> registrerer vandets temperatur, siden at maskinen kører hele programmet
> igennem. Hvilket den vel ikke burde, hvis vandet ikke bliver varmt.

Mon ikke også at der sidder en pressostat eller en flyder, der
detekterer hvis maskinen helt taber vandet, så ikke at varmelegemet
bliver rødglødende ? Jeg kan huske nogle gamle Bosch, der kunne det
blive godt rødglødende hvis man fiflede lidt med programuret, og den
havde pumpet vandet ud...

// Per

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-11-10 04:18

On 23 Nov., 15:11, Rene Joergensen <nos...@fzr.dk> wrote:
> Konklusionen må vel være at GSV er stået af (allerede efter 2,5 år)?

Check lige dine sikringer først. Er den tilsluttet 380V kan der
være røget en fase.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 24-11-10 12:31

Peter Schrøder <pschdk@gmail.com> wrote:

> Check lige dine sikringer først. Er den tilsluttet 380V kan der
> være røget en fase.

Den sidder til 230V, så det er desværre ikke det.

--
-René