Skiltning ved overvågning
Fra : Mikael Mortensen

Dato : 21-11-10 16:16

Hej

Jeg har sat et overvågningskamera op over hoveddøren, som starter automatisk
når folk er ca 2 meter fra.
Der bliver kun filmet på egen grund. (bliver optaget på et memory-kort).

Spørgsmålet er, skal der skiltes med det?

MvH
Mikael

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 21-11-10 18:21

Mikael Mortensen skrev:

> Jeg har sat et overvågningskamera op over hoveddøren, som starter automatisk
> når folk er ca 2 meter fra.
> Der bliver kun filmet på egen grund. (bliver optaget på et memory-kort).

Det må du gerne:

> Spørgsmålet er, skal der skiltes med det?

Det ved jeg ikke. Den relevante bestemmelse er her:

§ 3. Private, der foretager tv-overvågning af steder eller
    lokaler, hvortil der er almindelig adgang, eller af
    arbejdspladser, skal ved skiltning eller på anden tydelig
    måde give oplysning herom. arbejdspladser, skal ved
    skiltning eller på anden tydelig måde give oplysning herom.

Hvad dækker "steder eller lokaler, hvortil der er almindelig
adgang,"?

Jeg vil *gætte* på at der skal skiltes.

--
Bertel

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 18:44

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
> skiltning eller på anden tydelig måde give oplysning herom.
>
> Hvad dækker "steder eller lokaler, hvortil der er almindelig

Hvis der f. eks. er 5 m havegang op til hoveddøren, og der er en
havelåge eller anden tydelig markering af skellet til ejendommen, kan
jeg ikke forestille mig at der er "almindelig adgang" til området tæt på
hoveddøren. Der er kun adgang hvis man har et ærinde (post, besøg og
lignende).

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Michael Sørensen

Dato : 21-11-10 19:01

Den 21-11-2010 18:44, Erik Olsen skrev:

> [...]
> jeg ikke forestille mig at der er "almindelig adgang" til området tæt på
> hoveddøren. Der er kun adgang hvis man har et ærinde (post, besøg og

Hvem siger posten vil filmes?

Teoretisk spørgsmål: Må han så undlade at aflevere posten

Fra : /Peter

Dato : 21-11-10 19:17

"Michael Sørensen" <ms@skindbeni.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem siger posten vil filmes?

posten skal i dag afleveres i skel , eller deromkring.

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 21-11-10 19:43

"/Peter" <nospam@no.mail> skrev i meddelelsen
> posten skal i dag afleveres i skel , eller deromkring.

Anbefalede breve og lign. skal vel stadig forsøges afleveret personligt
?

Jan

Fra : /Peter

Dato : 21-11-10 19:48

> Anbefalede breve og lign. skal vel stadig forsøges afleveret
> personligt ?

må man ikke filme det?

Fra : Erik Olsen

Dato : 21-11-10 20:50

/Peter wrote:

> posten skal i dag afleveres i skel , eller deromkring.

Kun brevpost, og det er så vidt jeg husker først fra nytår.

Fra : Hekatombe

Dato : 21-11-10 20:54

Den 21-11-2010 20:49, Erik Olsen skrev:

> Kun brevpost, og det er så vidt jeg husker først fra nytår.

Fra 1. januar 2012.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-11-10 07:50

> posten skal i dag afleveres i skel , eller deromkring.

Fra 1. januar 2012 hvor jeg bor. Og kun hvis der er mere end 50 meter til
skel fra huset.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : /Peter

Dato : 21-11-10 19:18

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

der er ikke alm. adgang til min private grund, her må jeg filme alt det
jeg lyster !

Fra : Ivar

Dato : 22-11-10 22:58

/Peter skrev:

> der er ikke alm. adgang til min private grund, her må jeg filme alt det jeg
> lyster !

Der hvor posten kommer, er der almindelig adgang.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-10 00:04

"Ivar" <dild@[nozpam]webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Der hvor posten kommer, er der almindelig adgang.

Det er ikke korrekt. Det du refererer til er en "huskeregel" i forhold til,
hvor færdselsloven gælder.
Man kan læse definitionerne i denne publikation, og her skal man især
bemærke eksemplet nederst på side 5, samt forklaringen om hvornår der er
tale om almindelig adgang. Her kan man bl.a. se, at man ved almindelig
adgang mener det offentlige rum med trafik, og dertil hører ikke indkørsler
og gangstier på privat område.

Kurt

Fra : Erik Olsen

Dato : 23-11-10 21:29

Kurt B. Andersen wrote:

> [...]
> almindelig adgang mener det offentlige rum med trafik, og dertil
> hører ikke indkørsler og gangstier på privat område.

Har du et link?

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 23-11-10 23:45

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i meddelelsen

> Har du et link?
>
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/
Ups det smuttede lige
http://www.datatilsynet.dk/fileadmin/user_upload/dokumenter/Publikationer/Pjece_om_tv-overvaagning.pdf

Kurt

Fra : Mikael Mortensen

Dato : 22-11-10 19:51

Hej

Tak for svarene, er dog stadig i tvivl om der skal skiltes.

Jeg kan sige, at der er ca 4 meter til lågen, og det er en lukket gård.

MvH
Mikael

Fra : Jet

Dato : 22-11-10 12:08

On 22 Nov., 20:50, "Mikael Mortensen" <em...@xiaodidi.dk> wrote:
> Hej
>
> Tak for svarene, er dog stadig i tvivl om der skal skiltes.
>
> Jeg kan sige, at der er ca 4 meter til l gen, og det er en lukket g rd.
>
> MvH
>        Mikael

Du kan da købe et skilt. Jeg har tit set et skilt med en bidsk hund
sat op og husejer havde ikke nogen hund
jeg har også set skilte med et kamera sat op og igen husejer havde
ingen kamera ;.)

Fra : /Peter

Dato : 22-11-10 20:19

"Jet" <jetrotte@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

sat op og husejer havde ikke nogen hund
jeg har også set skilte med et kamera sat op og igen husejer havde

man kan også sætte en falsk kamera op

MEN optagelserne bliver vel først ulovlige når de komer til anmelders
skue,
ellers er der vel ingen beviser for at de er lavet.