Emhætte-afkast; rør-længde + mulig
Fra : Simon

Dato : 22-11-10 17:39

Hej

Vil det være OK/forsvarligt at føre et emhætte-aftræk (i isoleret
flexslange?) ca. 8 meter over loft og ca 2,5 meter op til eksisterende
ventilgennemføring i spidsen af gavl?

Kan der sættes en brugbar hat på udvendigt så det ikke stormer "modsat"?

Andre risici?

- Spm. kommer af, at tagstenene er understrøget, og dermed nervøs for at
etablering af gennemføring i taget selv vil 'koste' for mange tagsten og
udbedring..

p.f.tak.

--
Simon, Århus

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 22-11-10 18:02

"Simon" skrev i meddelelsen

> Vil det være OK/forsvarligt at føre et emhætte-aftræk (i isoleret
> flexslange?) ca. 8 meter over loft og ca 2,5 meter op til eksisterende
> ventilgennemføring i spidsen af gavl?

Flexrør dur ikke over så stor en afstand - det bør være glat rør...

> Kan der sættes en brugbar hat på udvendigt så det ikke stormer "modsat"?

Modtryksspjæld ved emhættens afgangsrør bør være nok.

> Andre risici?

Hvor mange "buk" får du på røret?

Fra : cykelsmeden

Dato : 22-11-10 20:59

Den 22-11-2010 18:02, Mogens (K) skrev:
> Modtryksspjæld ved emhættens afgangsrør bør være nok.

> Hvor mange "buk" får du på røret?

og sørg for at røret er godt isoleret!

//finn

Fra : Simon

Dato : 23-11-10 23:01

> Hvor mange "buk" får du på røret?

Få, forestiller mig et svagt knæk og op til kip, derefter vandret forløb
til gavlen...

Tak for svarene.

--
Simon

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 24-11-10 06:06

"Simon" skrev i meddelelsen

>Få, forestiller mig et svagt knæk og op til kip, derefter vandret forløb
>til gavlen...
>Tak for svarene.

OK - det er jo så fint nok.
Vi har et langt lodret aftræk og derfor suppleret med en ventilator ved
afslutning af røret. Det funker fint.