Mishandling af klaver
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 15:31

Kan vi komme på nogle gode sange hvor et klaver bliver udsat for en
hårdhændet behandling, så der er tæt på at gå ild i det eller det er ved at
blive smadret og klaverspilleren er ved at få et hjerteslag.

Her er lige et par eksempler: Huuuuuhej. Det kører der ud af.

Lille Richard: Good Golly mis molly
http://www.youtube.com/watch?v=gKvH2VSNAYk&feature=related

og Lille Richard. Tutti frutti.
http://www.youtube.com/watch?v=gVWm9PQeYtE&feature=related

Her er Jerry ved at smadre klaveret:
http://www.youtube.com/watch?v=xraIf_cYRQE&feature=channel

Og her er en fat mand: Han synger om lille Josefine:
http://www.youtube.com/watch?v=y7Ze99Pp4jA&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 15:32

meddelelsen news:4ce92d0a$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Lille Richard: Good Golly mis molly
> http://www.youtube.com/watch?v=gKvH2VSNAYk&feature=related

Århhhhh.... shit.
Her er den rigtige: http://www.youtube.com/watch?v=kZ6h0kyqSRk

Fra : Anglachel

Dato : 21-11-10 17:57

http://www.youtube.com/watch?v=a7C8I_3HHaQ&feature=related ?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 19:10

"Anglachel" <rune_nospamaagaard@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=a7C8I_3HHaQ&feature=related ?

Her kan man da vist godt tale om MIS-handling af et klaver.
HAHAHAA
http://www.youtube.com/watch?v=TZ860P4iTaM&feature=channel
http://www.youtube.com/watch?v=v0zgQAp7EYw&feature=channel

Men det var nu rart med lidt sang til. Det får vi her:
http://www.youtube.com/watch?v=IXcKrq2hEnE

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-11-10 20:35

Den 21-11-2010 19:10, Åge Halldorsson skrev:

> Her kan man da vist godt tale om MIS-handling af et klaver.
> [...]

Rart at fornemme at du har suget noget viden til dig.
Det var en mis-forståelse af dig at tro, at tysk schlager er det eneste
ikke overgås af noget andet og bedre.
Bliv ved sådan, så ender du også som musikelsker.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 21:07

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Rart at fornemme at du har suget noget viden til dig.

Af hjertet tak

> Det var en mis-forståelse af dig at tro, at tysk schlager er det eneste
> ikke overgås af noget andet og bedre.

Tysk slager hverken overgås eller undergås af andre af de genrer jeg kan
lide. Det gælder både traditionel country og rock´n´roll. Det sidestiller
jeg med tysk slager, som værende lige så godt.

> Bliv ved sådan, så ender du også som musikelsker.

Man kan ikke blive noget men er.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-11-10 21:37

Den 21-11-2010 21:07, Åge Halldorsson skrev:
> Man kan ikke blive noget men er.

Så vil du sætte pris på denne unge dame, som ikke mishandler pianoet:
Alessandra Ammara spiller et enkelt stykke af Scriabin:

http://www.youtube.com/watch?v=149K2pg4NRQ

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 21:40

> Så vil du sætte pris på denne unge dame, som ikke mishandler pianoet:
> Alessandra Ammara spiller et enkelt stykke af Scriabin:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=149K2pg4NRQ
>
> Henning.

Kedelig musik, synes jeg. Beklager dybt.

Hilsen Åge

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-11-10 18:33

On Sun, 21 Nov 2010 15:30:31 +0100, Åge Halldorsson wrote:

> Her er Jerry ved at smadre klaveret:
> http://www.youtube.com/watch?v=xraIf_cYRQE&feature=channel

Jeg (vi) så Jerry Lee Lewis i sidste weekend i Haderslev.

Han er blevet 75 år, desværre kan det mærkes.

6-7 langsomme numre, 2 hurtige og så var det slut.

Til gengæld havde han sin datter med som "opvarmning", hun spiller oiano
som jerry Lee selv kunne engang

Hende vil jeg godt se igen.

Willie Nelson så vi i København og Berlin i sommerferien.

Han er på alder med Jerry Lee, Begge steder gav han et show på en time og
femogfyrre minutter, uden afbrydelser (ikke engang en tår vand).

Kommer han til Europa igen så rejser jeg gerne for at genopleve ham.

--
MVH
Bruno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-10 19:34

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Huuu hej. Vilde mænd. Det er sån noget jeg mener. Han både slår og sparker
på klaveret. huu ha. - Kan vi ikke få nogle flere links med sån noget?
Og så synes jeg forøvrigt jeg så Tommy Seback til sidst i videoen. Nå,
men jeg må vel se syner. Men han lignede i hvert fald meget.

> [...]
> 6-7 langsomme numre, 2 hurtige og så var det slut.
>
> Til gengæld havde han sin datter med som "opvarmning", hun spiller oiano

Hans datter???. Hvem er det?

Hvis det er Linda Gail Lewis du mener, så er det altså hans søster.
Skal vi ikke lige se hende hamre løs på et klaver, ligesom sin bror gør:
http://www.123hjemmeside.dk/thoustrup/276213

Jeg har forresten en cd hvor hun synger sammen med Van Morrison. han er også
meget kendt indenfor det mere boogie-woogie-blues-prægede rock`n`roll, hvis
man kan kalde det sådan.
På cd-en er der en del numre der lyder som en gewaldig sammenblanding af
country, blues og rock`n´nroll. Det er svært at høre hvad det er, men det
lyder saft suseme godt.
Hele cd-en er guf guffenuf guf gium guf, så det vil noget. Det kan jeg godt
garntrisse om. Lyt her til et sammenblandingsnummer, som er helt i top:
http://www.youtube.com/watch?v=ARB6pjNyYWI&feature=related

Fra : Bruno Christensen

Dato : 23-11-10 20:15

On Tue, 23 Nov 2010 19:33:45 +0100, Åge Halldorsson wrote:

> Hvis det er Linda Gail Lewis du mener, så er det altså hans søster.
> Skal vi ikke lige se hende hamre løs på et klaver, ligesom sin bror gør:
> http://www.123hjemmeside.dk/thoustrup/276213

Det har nok været hende, jeg husker desværre ikke navnet.

MEN hun kunne noget med et piano..

--
MVH
Bruno

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-10 21:22

> On Tue, 23 Nov 2010 19:33:45 +0100, Åge Halldorsson wrote:

> Det har nok været hende, jeg husker desværre ikke navnet.
>
> MEN hun kunne noget med et piano..

Det var helt sikkert Linda.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-10 21:28

meddelelsen news:4cec2277$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det var helt sikkert Linda.

Forresten, for vist nok 5-6 år siden, så jeg på svensk tv en mand som
spillede rock´n´roll på klaver og så var det lavet sådan at der kom røg op
af klaveret, efter få minutters hårdslående tangent-mishandling. Jeg kan
også huske en der spillede vildt på klaver, hvorefter han gik helt amok til
sidst, hvor han skubbede klaveret ud over scenekanten. Et tredje eksempel
var en 12-årig dreng som også spillede vild rock´n´nroll på klaver. Han slog
på et tidspunkt med håndkanten på tangenterne. bagefter blev han interwiewet
af studieværten og han kunne fremvise sin ene hånd hvor det blødte fra. uha
uha.

Nogen der har links eller navne angående disse ting?

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-11-10 21:50

meddelelsen news:4cec23e1$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nogen der har links eller navne angående disse ting?

Jeg har lige rodet i nogle gamle videobånd og jeg fandt de svenske eksempler
jeg skrev om.

1:
Den svenske klaver-mishandler hedder ROBERT WELLS. Her er et nummer med ham:
http://www.youtube.com/watch?v=MdT0OWWbM4A&feature=related

2:
Den svenske dreng på 12 år som spillede vildt klaver hed DOUGLAS GÅRDH.
Optagelsen er fra 2001, så idag er han 21 år. Her er et klip med ham:
http://www.youtube.com/watch?v=CyGk8xx8vFc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Vidal

Dato : 23-11-10 22:32

Den 23-11-2010 21:50, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
>
> 1:
> Den svenske klaver-mishandler hedder ROBERT WELLS. Her er et nummer med ham:

Nøddeknækkeren er blevet mishandlet på utallige måder de
sidste 40-50 år. Det værste ved denne udgave er den måde,
man tydeligt spiller på den kønne unge mands udseende og
fremtræden.

> [...]
> Den svenske dreng på 12 år som spillede vildt klaver hed DOUGLAS GÅRDH.
> Optagelsen er fra 2001, så idag er han 21 år. Her er et klip med ham:

Jeg synes egentligt ikke, drengen spiller så vildt, han ryster
blot lidt med håret. Men det lyder ikke så smukt og er heller
ikke særligt genialt.

Der er ingen af dem, der lever op til Lewis måde at behandle
et klaver på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard