Giver leasing i nogen tilfælde dårligere b~
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 21-11-10 19:55

Hej gruppe,

Sådan en grå og trist søndag skal man jo spekulere over et eller
andet...

Jeg kom til at fundere over om ikke den tiltagende popularitet kunne
tænkes i mange tilfælde at give dårligere biler til dem som køber
brugte biler ?

Alle de biler fra østen, som ikke er rustbehandlede til det nordiske
klima, og som man anbefaler at få behandlet fra ny af - de får jo i
hvert fald ingen behandling de første 3 år....

Er en bil leaset på en 3 års kontrakt incl. vedligeholdelse, så kunne
man vel forestille sig at brugeren er lidt mindre tilbøjelig til at
behandle mekanikken på samme skånsomme måde som manden der har købt sin
bil. Jeg tænker her på forhold som det at man ikke skyder bilen af
inden den er driftsvarm osv.
De forebehold som der tages i leasingkontrakter går vel ene og alene på
rent kosmetiske ting så som ridser, skrammer, buler og interiør -
mekanikken er det vel sværere for leasing firmaet at gøre krav gældende
?

Hvad siger i ? - er det bare mig som ser spøgelser ? - eller er der
noget om snakken ?

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Anders Majland

Dato : 21-11-10 20:10

> Er en bil leaset på en 3 års kontrakt incl. vedligeholdelse, så kunne man
> vel forestille sig at brugeren er lidt mindre tilbøjelig til at behandle
> mekanikken på samme skånsomme måde som manden der har købt sin bil.

Det samme kan du sige om alle dem der i årevis har været beskattet af
firmabil - uanset om bilerne har været købt eller leaset.

Og alle dem der har købt en bil velvidende at de senest skifter den ud
umiddelbart inden første syn kan jo have samme indstilling...

/A

Fra : \"@

Dato : 22-11-10 10:42

Den 21-11-2010 19:54, Andreas M. Hansen skrev:
> [...]
> mekanikken er det vel sværere for leasing firmaet at gøre krav gældende ?
>
> Hvad siger i ? - er det bare mig som ser spøgelser ? - eller er der

Så vidt jeg har forstået, vil mange leasingbiler af afgiftsmæssige
Ã¥rsager blive afmeldt, og solgt til udlandet, og hvis det scenario
holder, samtidig med at der bliver flere leasingbiler, vil priserne på
brugte biler stige, på grund af mangel på brugte biler.

Mikael

Fra : -=JF=-

Dato : 22-11-10 17:10

Den 21/11/10 19.54, Andreas M. Hansen skrev:
> Hvad siger i ? - er det bare mig som ser spøgelser ? - eller er der
> noget om snakken ?

Jeg ville være mere bange for at købe en udlejningsbil, som vel har haft
i omegnen af 600 chauffører i løbet af sine tre leveår!

--
Mhv.
John