Lyskontakt i Polo 6N "Låst" ?
Fra : Ukendt

Dato : 21-11-10 18:03

Håber nogen kan give et godt råd.

I aftes da jeg startede bilen kunne den pludselig ikke dreje ned til nærlys
(position 3), den er låst.

Nå, trækker drejeknappen ud, der er ikke noget at se, ind igen.

Samtidig er instrumentlyset, urlys, ABS lys, Airbaglys også væk. Radioen og
kabinelys virkede.
Der er 3 stillinger på drejeknappen : 1. Kørelys 2. positionslys 3.
Nær -eller fjernlys.

Kører så ind på en tank, skal lige bagi og hente en lygte, og ser at baglys
og positionslys også er væk, hmmm,
nærlys og positionslys foran virker.

Nå, tager lygten, slukker motoren, piller handskerummet ud, og checker
sikringer. Der ser ikke ud til at nogle er røget.

Gå ind i bilen for at køre hjem, hov nu lyser instrumentlyset, urlys, ABS
lys, og Airbaglys igen.
Går ud igen og checker bagpå, baglys og positionslys virker igen og nærlys
og positionslys virker også igen.

Ind i bilen igen, det må ordnes i morgen efter arb.

Har andre oplevet en "låst" Lyskontakt og kan det evt være den der laver
balladen ?

Er vel ikke det store at udskifte selv ?

_________________
Mvh Kim
WV Polo Model 1,6 [årg 96]
1. gang indregistreret: 16/10-1995
Antal døre 3
Stel nr. WVW2226N2TW026554

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-10 18:39

"Kim" <æ_at_x.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> balladen ?
>
> Er vel ikke det store at udskifte selv ?

Ud fra fri hukommelse, så husker jeg tydelig at mange VW ejere har problemer
med bundstykket i tændingslåsen og at denne kan få resten af det elektriske
til at opføre sig lidt som du skriver. Men skal ikke gøre mig klog på om det
kunne være årsagen ved din bil.....bare det er en temmelig kendt fejl med
det bundstykke i tændingen på mange VW'er

--
Tom

Fra : Allan F

Dato : 21-11-10 20:20

> [...]
> balladen ?
>
> Er vel ikke det store at udskifte selv ?

Har haft noget lignende med en passat (lidt nyere - husker ikke årstal
nøjagtig). Baglygterne virkede ikke men tågelygten kunne tændes. Ved at rode
med kontakten kom lyset igen et par sekunder. Kørte hjem og stillede bilen
(det var aften og næsten mørkt) og fik udskiftet kontakten næste dag.

Allan F

Fra : Ukendt

Dato : 21-11-10 21:38

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev

> [...]
> rode med kontakten kom lyset igen et par sekunder. Kørte hjem og stillede
> bilen (det var aften og næsten mørkt) og fik udskiftet kontakten næste

Hej Allan F
Tak for dit svar.
Kan du huske hvad denne kontakt ca kostede ?

Og udskiftede du den selv ?

Mvh Kim

Fra : Allan F

Dato : 22-11-10 10:41

> [...]
>>
> Hej Allan F
> Tak for dit svar.
> Kan du huske hvad denne kontakt ca kostede ?

Nix - bilen var en taxi, og vognmanden sørgede for udskiftningen - han
sendte bilen på værksted.

Allan F