Staffetten: neue deutsche welle
Fra : Allan S. Olsen

Dato : 21-11-10 00:13

Da jeg nu har fået overrækket stafetten, så vil jeg udnytte muligheden for
at høre musik fra tiden med subjekt.

Her et par af mine bud:

Döf - Codo
http://www.youtube.com/watch?v=h7woSjMPreA

Peter Schilling - Major Tom (tysk)
http://www.youtube.com/watch?v=W6NXyxEtCR8

Hubert Kah - Sternenhimmel
http://www.youtube.com/watch?v=kSgdyvKb3Vw

og sidst men ikke mindst Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann:
http://www.youtube.com/watch?v=22BwSo1z6xg

Hermed er stafetten givet op.

Allan

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-11-10 00:26

Den 21-11-2010 00:12, Allan S. Olsen skrev:
> Da jeg nu har fået overrækket stafetten, så vil jeg udnytte muligheden for
> at høre musik fra tiden med subjekt.

Jeg kan ikke øjne mange kvinder imellem 'neue deutsche welle', men jeg
ser nu heller ikke så godt længere.
Den mest oplagte henviste jeg til i går, i en anden tråd. Den eneste
anden jeg kan komme i tanke om, og som kunne passe ind, er Franziska
Menke. Her med "Hohe Berge":

http://www.youtube.com/watch?v=bbfEUX-USpQ

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 21-11-10 00:40

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> jeg kan komme i tanke om, og som kunne passe ind, er Franziska Menke. Her

Der var også dem her:
Insisters. http://www.youtube.com/watch?v=7LAfJAgXQ9I
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 21-11-10 00:30

Hej Allan

> Peter Schilling - Major Tom (tysk)
> http://www.youtube.com/watch?v=W6NXyxEtCR8

Her er nogle eksempler på at det er lykkedes de tyske
rock musikere at lave tekster på tysk der er til at holde
ud at høre på, noget de aldrig har lært i pop verdenen.

Max

Fra : Michel

Dato : 21-11-10 00:59

> Her er nogle eksempler på at det er lykkedes de tyske
> rock musikere at lave tekster på tysk der er til at holde
> ud at høre på, noget de aldrig har lært i pop verdenen.

Det er noget vrøvl!

Vi er nogle, der holder af tysk schlager og volkstüliche musik.Og også deres
pop. Det ene udelukker ikke det andet.

Jeg er vild med fx "Codo", men også med schlager. Det ene udelukker altså
ikke det andet!

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 01:06

> Her er nogle eksempler på at det er lykkedes de tyske
> rock musikere at lave tekster på tysk der er til at holde
> ud at høre på, noget de aldrig har lært i pop verdenen.

Det har de vist heller aldrig lært i pop-verdenen.
Nå men ud til højre med det.

Inden for "Ny Tysk Bølge" skal vi da lige have klassikeren over alle,
indenfor den genre.
Vi får lige Nena til at slippe nogle balloner løs
http://www.youtube.com/watch?v=6LQw90IHFx4

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 01:08

meddelelsen news:4ce86260$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det har de vist heller aldrig lært i pop-verdenen.
> Nå men ud til højre med det.

Jeg mente rockvedenen

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 21-11-10 00:36

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Hubert Kah - Sternenhimmel
> http://www.youtube.com/watch?v=kSgdyvKb3Vw
>
> og sidst men ikke mindst Nena - Irgendwie, Irgendwo, Irgendwann:

Hej Allan.
Dem du nævner her er faktisk anden generation af Neue Deutche Wälle.
Da det var blevet mainstream.
Her er et par af de bands der startede "bølgen".

Abwärts. http://www.youtube.com/watch?v=ZxR4OHcn5jE
Grauzone. http://www.youtube.com/watch?v=HhtxqvAlIpo&feature=related
Der Plan.
http://www.youtube.com/watch?v=lZSSeDJpTTM&playnext=1&list=PL1B9D795B4A513179&index=17
Die Tödliche Doris. http://www.youtube.com/watch?v=2lBisgHYqwk

I anden "bølge" kom der bl.a. dem du nævner og mange flere:
Extrabreit. http://www.youtube.com/watch?v=ah2lDsyJdrk&feature=related
Falco. http://www.youtube.com/watch?v=NAq9p7w6SW8
Ideal. http://www.youtube.com/watch?v=6WnDjq6xZnQ
Peter Schilling. http://www.youtube.com/watch?v=W6NXyxEtCR8

Ja det var spændende tider dengang.
Håber sgu der snart kommer nogle flere "bølger" og ikke kun i Tyskland.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 21-11-10 15:39

> [...]
>
> Ja det var spændende tider dengang.
> Håber sgu der snart kommer nogle flere "bølger" og ikke kun i Tyskland.

Hej Pelle.

Jeg vil give dig ret i der er den ægte nye bølge og så alle dem der "red med
på bølgen".
Jeg selv er nok mest til det musik der red med på bølgen, og selvom jeg
vaklede meget, da Åge gik totalt "Neue Deutsche Welle", vil jeg alligevel
give stafetten videre til dig.
Dette fordi du fandt noget af det originale, men også pga. din viden om
emnet.
Og det selvom du genbrugte eet af mine link - Peter Schilling

Allan

Fra : P.Petersen

Dato : 21-11-10 15:49

> [...]
> emnet.
> Og det selvom du genbrugte eet af mine link - Peter Schilling

Hej Allan.
Tak skal du ha.
Genbrug er da fint. :)
Den var svipset i første omgang.
Men til gengæld er det et fedt nummer, der godt kan tåle at høres et par
gange.
Jeg er ret vild med tysk musik fordi jeg kom meget i Tyskland i 80'rne og
havde mange venner der, der også var musikfreaks. Men er aldrig rigtigt
blevet tændt på slagermusikken. Sorry Aage.
Jeg lægger lige hjernen i blød og prøver, at finde et nyt emne.
Det er godt nok blevet svært efterhånden ikke at gentage emner.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Michel

Dato : 21-11-10 01:09

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> Da jeg nu har fået overrækket stafetten, så vil jeg udnytte muligheden for
> [...]

Jeg er vild med den. Elskede den som teenie.

Et underligt forslag herfra med Trio. Jeg kan ikke stå inde for deres "Da da
da", men "Turaluraluralu" synes jeg er spøjs og iørefaldende.

http://www.youtube.com/watch?v=d4-wGmCTAH0

Mange hilsner
Michel

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-11-10 01:39

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse

> Et underligt forslag herfra med Trio. Jeg kan ikke stå inde for deres "Da
> da da", men "Turaluraluralu" synes jeg er spøjs og iørefaldende.

Når vi taler om Trio skal vi da også have denne her:
http://www.youtube.com/watch?v=yMQvSS-vxpo

Falco-Jeanny:
http://www.youtube.com/watch?v=Urw-iutHw5E

Stephan Remmler:
http://www.youtube.com/watch?v=a4JSE32fuOc

og så selvfølgelig Nina
http://www.youtube.com/watch?v=5r5MBBRRn1Y

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-11-10 08:48

Den 21-11-2010 01:38, Allan Krautwald skrev:
> og så selvfølgelig Nina
> http://www.youtube.com/watch?v=5r5MBBRRn1Y

P.Peteresen har nævnt 'Extrabreit', så jeg håber at blive tilgivet, når
jeg også henviser til dette nummer, "Komm nach Hagen":

http://www.youtube.com/watch?v=hhwCin3cfB4

Men hvad med 'Deutsch Amerikanische Freundschaft' De har vist ikke været
nævnt. Her DAF, i følge med en ikke helt dum video, "Der Mussolini":

http://www.youtube.com/watch?v=olU40fxAXZs

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 11:28

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Et underligt forslag herfra med Trio. Jeg kan ikke stå inde for deres "Da
> da da", men "Turaluraluralu" synes jeg er spøjs og iørefaldende.

> [...]

Trio er sjove, men de er jo også en af de eneste 3-4 "ny tysk
bølge-grupper/sangere", som er blevet kendt ude i den almindelige
befolkning. Der er selvfølgelig tale om
"Nena", "Nina Hagen", "Die Toten Hosen" og ikke mindst "Trio".

Sangene er ikke ret kendte, men der er nok også 3-4 "ny tysk bølge sange",
som også er blevet kendt i den almindelige befolkning. Vi har nok alle hørt
om en "Luftballon",
"Turalura lura la", "Dada da dahh" og "10 små jægermestre".

´Det er "sjovt" med "Trio". De laver fedt grin med slagermusikken. Især
deres med deres nemme tekster og til tider blide musik. De har kor på som
synger "uhhhh ahhhh" og "bob bob" og
"duahhhh" og al sådan noget som er kendt fra slagermusikken. Man fornemmer
bare at de er på grænsen til en eksplosion når de gør det. Deres anstreengte
smil og trommeslageren som æder et æble og kigger ud i luften. hehe. Det er
ret sjovt.

Prøv lige at høre hvordan der er kor og juhuu og "damdam dam dam" på Trio`s
"Hertz ist trumph". Den er rigtig god:
http://www.youtube.com/watch?v=XnfOkYgnSUE&feature=related

Men vi skal da også lige have den anden af topgrupperne indenfor denne
extrfeme musikgenre. Her giver "Die toten hosen", den almindeligt kendte og
fest-brugte "10 små jægermestre":
http://www.youtube.com/watch?v=X7ucqR96Pj4

Hilsen Åge

Fra : Carl Drud

Dato : 21-11-10 11:59

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> writes:

> Jeg kan ikke øjne mange kvinder imellem 'neue deutsche welle', men jeg
> ser nu heller ikke så godt længere.

Xmal Deutschland - Mondlicht

http://www.youtube.com/watch?v=cVQ80LGsbi4

--
Carl

Fra : Michel

Dato : 21-11-10 13:52

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i en meddelelse
> Da jeg nu har fået overrækket stafetten, så vil jeg udnytte muligheden for
> at høre musik fra tiden med subjekt.

Måske falder denne uden for kategorien, men jeg kan ikke lade være med at
dele den med jer:

Nina Hagen: "Ich weiss es wird ein Wunder geschehen" (Oprindeligt sunget af
Zarah Leander)
http://www.youtube.com/watch?v=6K8YxuWgPJ0

Og her Ideal og "Monotonie" (lydkvaliteten er ikke god)
http://www.youtube.com/watch?v=PRwqyIQUoz8

Og jeg runder af med at hylde den hedengangne Falco med "Vienna calling":
http://www.youtube.com/watch?v=iFM_ptOf_x8

Tilsyneladende er det ret symptomatisk for disse videoer, at de ikke er
komplette. Eller også skal jeg snart have ny pc, men jeg tror ikke,
problemet ligger her

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 15:13

"Allan S. Olsen" <nuller@goj.net> skrev i meddelelsen
> Da jeg nu har fået overrækket stafetten, så vil jeg udnytte muligheden for
> at høre musik fra tiden med subjekt.

Skal vi ikke lige have en dejlig sang med DIE TOTEN HOSEN:
http://www.youtube.com/watch?v=6MkMWjHV-AQ

............ og hvorfor ikke lige en sjov sang med TRIO. De er jo nok den
mest folkelige "ny tysk bølge gruppe". Det er sån noget man kan holde ud at
lytte til.
http://www.youtube.com/watch?v=_5M42TO8GUw&feature=related

......og en anden god TRIO sang:
http://www.youtube.com/watch?v=jsgsUzhwVAM&feature=related

og for at blive i TRIO-genren, hvorfor så ikke høre noget med et tidligere
TRIO-medlem, nemlig Peter Behrens:
http://www.youtube.com/watch?v=CVZHJVAu1NM&feature=related

Og slutteligt snupper vi lige et godt gedigent melodiøst nummer med Spider
Murphy Gang. Det bliver sangen "Schickeria":
www.youtube.com/watch?v=ez5zjxJmQtw&feature=list_related&playnext=1&list=MLGxdCwVVULXfQ5bPpM9prMmZEDVz3844O

................. og så liiiiige den her. Det er "Spider Murphy Gang" med -
"Skandal im Sperrbezirk"
http://www.youtube.com/watch?v=eFjXgsCcN9Q&feature=related

Hilen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 15:18

meddelelsen news:4ce92906$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ................ og så liiiiige den her. Det er "Spider Murphy Gang"
> ed - "Skandal im Sperrbezirk"
> http://www.youtube.com/watch?v=eFjXgsCcN9Q&feature=related

Årrhhhhh....nu faldt jeg lige over den her meget gode sang med "Spider
murphy Band". Den bliver vi altså nødt til at have. Der er fuld power på:
Her er et klip fra et MDR-slagershow, som de medvirkede i:
http://www.youtube.com/watch?v=gKvH2VSNAYk&feature=related
Der er "godaw", eller skulle man sige "gutentag" for alle pengene - og lidt
til. Dewligt folkeligt underholdningsmusik, sådan for den brede smag. g så
er det endda "ny tysk bølge".

Hilsen Åge