Loretta Lynn.
Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-10 18:28

Her er ikke meget country nyhedsgruppen. Så her er lidt med og om
Loretta Lynn.

"Whispering Sea" og "I'm A Honky Tonk Girl" var (måske) Loretta Lynns
første Single, for 50 år siden.
Her "Whispering Sea":

http://www.youtube.com/watch?v=XfnFPDiHTpE

I anledning af 'jubilæet' er der nylig udkommet en CD: "Coal Miners
Daughter - A Tribute To Loretta Lynn":

http://www.youtube.com/watch?v=WFSnstw4omA

Her et par numre fra CD'en, hvoraf de fleste tilsyneladende allerede er
lagt på YouTube.

Alan Jackson & Martina McBride med "Louisiana Woman, Mississippi Man":

http://www.youtube.com/watch?v=ilJj0X5aKTw

Loretta Lynn, Sheryl Crow & Miranda Lambert med "Coal Miner's Daughter"

http://www.youtube.com/watch?v=entyvq5vZVk

Her er et klip med den ældre og nutidige Loretta Lynn:

While i'm at home a workin and a slavin this way
you're out a misbehavin spendin all of your pay
on wine women and song

http://www.youtube.com/watch?v=-AFpWBHkxD0&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 18:49

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Her er ikke meget country nyhedsgruppen.

................men det skal jeg da godt nok love for at der kom. Dejligt med
en ordentlig spandfuld god gedigen countrymusik, så hestene vrinsker.
Du er vist ikke ramt af en musikalsk depression, må man nok antyde. Der
er "hallow" for alle dollers`erne. Huuu hej.

Det var nogle rigtigt gode sange, skal jeg love for. "Kulminearbejderens
datter" er også noget af det bedste countrymusik der nogensinde er
fabrikeret.
Skal vi ikke lige høre Lorette synge den sammen med Hr. Twitty:
http://www.youtube.com/watch?v=Rm5-sZLBPfs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-10 19:13

Den 20-11-2010 18:48, Åge Halldorsson skrev:

> Du er vist ikke ramt af en musikalsk depression, må man nok antyde. Der
> er "hallow" for alle dollers`erne. Huuu hej.

Du skal da ha' et nummer mere med Loretta Lynn. Et der passer til nuet
og den kommende mørke, kolde og tunge tid. :-|
Forhåbentlig vil "den lille sorthårede" fortsat live mig op.

http://www.youtube.com/watch?v=vEc65BgbK3c&feature=related

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 19:44

> [...]
> den kommende mørke, kolde og tunge tid. :-|
> Forhåbentlig vil "den lille sorthårede" fortsat live mig op.

hehe. Sjov sang - og en rigtig god sang.

Må jeg kvittere med Loretta Lyn og Snemanden "Frosty":
http://www.youtube.com/watch?v=XDomYFi_wAg&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-10 21:41

> [...]
> den kommende mørke, kolde og tunge tid. :-|
> Forhåbentlig vil "den lille sorthårede" fortsat live mig op.

Loretta er god - tak Henning og Åge for de gode links.

Her er én, der vakte en vis furore og forargelse

http://www.youtube.com/watch?v=5DcdONaKSQM

mvh Eva

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 22:13

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i meddelelsen

> Loretta er god - tak Henning og Åge for de gode links.
>
> Her er én, der vakte en vis furore og forargelse
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5DcdONaKSQM
>
> mvh Eva

Hvad med lidt andet Loretta-agtig country. her er der rigtig
kulminedatter-stemning. Især på den sidste. Det er selvfølgelig Heidi der
synger

http://www.youtube.com/watch?v=rPRA5yy5j6s&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=2rKAThGZVAQ&feature=related

Men hvad med den nordjydske grisestalds-medhjælper Fru Hartman:
http://www.youtube.com/watch?v=Z8V7T81RDz4&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 22:25

meddelelsen news:4ce839dd$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men hvad med den nordjydske grisestalds-medhjælper Fru Hartman:
> http://www.youtube.com/watch?v=Z8V7T81RDz4&feature=related
>
> Hilsen Åge

Men back to USA.
Skal vi ikke lige have "Sav den bedste dans til mig". Det er Emmalou der
lægger ud: http://www.youtube.com/watch?v=fSwPVTbyg0E&feature=related
meeeennnnn

Buck Owens gør den altså bedst:
http://www.youtube.com/watch?v=1QrDKo0LVao&feature=related
......................men den her synger han jo også godt:
http://www.youtube.com/watch?v=okcSmO8tczY&feature=related

HJOV HALLO! - hhar vi ikke glemt "Skeeter Dawis"?. Jov.
Her er hun og hun har tager Bobby Bare med:
http://www.youtube.com/watch?v=XWWXJObowsI&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-10 23:39

Den 20-11-2010 21:40, Eva Schmidt skrev:

> Loretta er god - tak Henning og Åge for de gode links.
> Her er én, der vakte en vis furore og forargelse
> http://www.youtube.com/watch?v=5DcdONaKSQM

Loretta Lynn sang også nogle anti-Vietman sange, som var upopulære
'derovre'. Jeg kan umiddelbart ikke finde nogle af dem på youTube.

Denne her med Conway Twitty alene, "You've Never Been This Far Before"
var, trods populariteten nogle steder, også bandlyst flere andre steder:

http://www.youtube.com/watch?v=c4uLioDiwHA

Sammen med Conway Twitty havde Loretta Lynn et godt samarbejde, og det
resulterede i nogle gode duetter, f.eks. "Back Home Again":

http://www.youtube.com/watch?v=sjrA602nb6E&feature=related

Henning.

PS. Nu skal Åge ikke møve sig for meget ind........

Fra : Eva Schmidt

Dato : 20-11-10 23:59

> [...]
>
> Henning.
>
> PS. Nu skal Åge ikke møve sig for meget ind........

Conway er en af mine favoritter - har en del CD´er med ham.

Han har súnget flere sange, som vist var lige på stregen "over there"

http://www.youtube.com/watch?v=5iniyk9FwB8

Og nu vi har taget hul på country-genren, så skal vi da lige have et nummer
med "the queen of country"

http://www.youtube.com/watch?v=c1zJzr-kWsI

mvh Eva

Fra : Henning Jensen

Dato : 21-11-10 01:19

Den 20-11-2010 23:59, Eva Schmidt skrev:
> Og nu vi har taget hul på country-genren, så skal vi da lige have et
> nummer med "the queen of country"
> http://www.youtube.com/watch?v=c1zJzr-kWsI

Kan du ikke forklare Åge, at country hverken norsk eller tysk.

Et nummer med Hank Snow må heller ikke mangle, selvom han oprindelig var
canadier, men når han synger denne til dig, går det nok an, "Hello Love":

http://www.youtube.com/watch?v=66JztkEBZWI&feature=related

Henning.

Fra : Eva Schmidt

Dato : 21-11-10 09:52

> [...]
> canadier, men når han synger denne til dig, går det nok an, "Hello Love":

Åhrrr Henning altså

mvh Eva

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-10 10:17

"Eva Schmidt" <safeni@gfnet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=5iniyk9FwB8
>

> Og nu vi har taget hul på country-genren, så skal vi da lige have et

Nu må i da ikke glemme Kongen... Det ville da være synd...

Her er et lille mix.... Merle Haggard...

http://www.youtube.com/watch?v=BXshNR0nmp8&feature=related

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 00:51

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> PS. Nu skal Åge ikke møve sig for meget ind........

Det er da ikke skammeligt at vi behandler den folkelige musik her. Kan man
ikke lide den, kan man jo bare finde en anden tråd.
Nå, men lad os da lige lytte til endnu en dejlig Loretta-sang. Vi putter
lige hånden i hånden:
http://www.youtube.com/watch?v=pMW6vV5qirU&feature=related

Men prøv lige at høre "Leif Kerstein and Winchesters" med "Your my best
freinds". Den er helt utrolig god. Har forøvrigt 3 cd-er med denne danske
traditionelle countrygruppe.
Det er musik i klar Loretta-kvalitet:
http://www.youtube.com/watch?v=kKkRxvzdcDM&feature=related

Hilsen Åge

PS: Bare Henning nu ikke begynder med sine mærkelige slager-links med Nena
og sån