Trailerkøb Tyskland
Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-11-10 16:54

Jeg overvejer at købe en brugt trailer i Tyskland.

Skal man blot bruge Fahrzeugbrief til en ny indregistrering?

Hvordan er det med kørsel i Tyskland med en D-indreg. trailer bag en
DK-indreg. bil?

Ditto i Danmark :) - kan man leje plader i Padborg?

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-11-10 17:43

Den 20-11-2010 16:53, Per Henneberg Kristensen skrev:
> [...]
> DK-indreg. bil?
>
> Ditto i Danmark :) - kan man leje plader i Padborg?

Så vidt jeg er orienteret, så kan du købe prøveplade hos grænsepolitiet
i Padborg.
Har du stelnummeret på traileren, så mener jeg også du kan få prøveplade
til den og må i så fald køre på de danske plader i Tyskland.
Er dog ikke helt sikker, men det kan du helt sikker få oplyst i Padborg.
Hilsen Matthias

Fra : Ukendt

Dato : 20-11-10 17:50

"Matthias H. Matthiessen" <matthiessen@dioder.dk> skrev :

>Har du stelnummeret på traileren, så mener jeg også du kan få prøveplade
>til den og må i så fald køre på de danske plader i Tyskland.

Det er vist NoGo at køre i udlandet på danske prøveskilte
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 20-11-10 17:58

On Sat, 20 Nov 2010 17:49:41 +0100, jan_stevns wrote:

>Det er vist NoGo at køre i udlandet på danske prøveskilte
Danske faste prøveskilte er gangbare i norden.

Men der er noget med at man under specielle omstændigheder må bruge
tyske prøveskilte i DK, så måske der er kommet nye regler den anden
vej rundt også ?

/Hans

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-11-10 18:07

Den 20-11-2010 17:57, Hans Kjaergaard skrev:

> [...]
>
> Men der er noget med at man under specielle omstændigheder må bruge
> tyske prøveskilte i DK, så måske der er kommet nye regler den anden

Det er netop det jeg mener der er kommet.
Hilsen Matthias

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-11-10 18:10

> Det er netop det jeg mener der er kommet.
> Hilsen Matthias

Fandt lige svaret på FDM.
Og det er rigtig nok. - Jeg husker lidt forkert

Fra FDM:
Danske prøvenummerplader og -mærker kan anvendes i Tyskland, hvis du
skal transportere et køretøj fra Danmark til eller ned gennem Tyskland.
Dog må de ikke bruges ved transport fra Tyskland til Danmark.

Skal du transportere et køretøj ned gennem Tyskland, må du gerne bruge
danske prøvenummerplader og –mærker. Dog skal du være opmærksom på, at
du efter tysk lovgivning ikke må bruge danske prøvenummerplader eller
–mærker til transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark.

Fra : Andersen [3650]

Dato : 20-11-10 21:21

Den 20-11-2010 18:10, Matthias H. Matthiessen skrev:
> [...]
> du efter tysk lovgivning ikke må bruge danske prøvenummerplader eller
> –mærker til transport af et køretøj fra Tyskland til Danmark.

Det var måske mere på sin plads at oplyse om reglerne FRA Tyskland
TIL Danmark da det var det spørgeren var ude efter svar på.
Desværre kan jeg ikke bidrage med svar, men af ren nysgerrighed vil
jeg gerne hjælpe tråden ind på rette spor igen

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 21-11-10 07:11

Den 20-11-2010 21:21, Andersen [3650] skrev:

> [...]
> Desværre kan jeg ikke bidrage med svar, men af ren nysgerrighed vil
> jeg gerne hjælpe tråden ind på rette spor igen

Jeg svarer ikke på dette, fordi jeg åbenbart ikke kender reglerne. Det
troede jeg jeg gjorde. Derfor.
Hilsen Matthias

Fra : oz3bto

Dato : 20-11-10 19:07

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> DK-indreg. bil?
>
> Ditto i Danmark :) - kan man leje plader i Padborg?

Du må ihvertfald ikke køre med tyske skilte på traileren i DK.. Ved ikke med
tyskland
Sådan burde det ihvertfald være ..
Jeg må ihvertfald ikke køre med en norsk trailer efter min danske bil i
DK... Jeg må dog gerne køre med en norsk trailer efter dansk bil her i Norge

Fra : alexbo

Dato : 20-11-10 23:30

"Per Henneberg Kristensen" skrev

> Jeg overvejer at købe en brugt trailer i Tyskland.
> Skal man blot bruge Fahrzeugbrief til en ny indregistrering?
Ja.
> Hvordan er det med kørsel i Tyskland med en D-indreg. trailer bag en
> DK-indreg. bil?
Du må ikke køre på alm. nr.plader, med en trailer der ikke er enten er
godkendt med bilen, eller godkendt til dansk synsfri sammenkobling.

> Ditto i Danmark :) - kan man leje plader i Padborg?
Du må godt køre på tyske korttidsplader i Danmark på samme måde som med
danske prøveplader.
Det vil være det bedste, tyske prøveplader hele vejen, så behøver
sammenkoblingen ikke være godkendt, du er jo praktisk taget på vej til syn.

Registreringsbekendgørelsen:
Brug her i landet af et udenlandsk køretøj.
§ 13. Stk. 2. En herboende må gerne føre et udenlandsk køretøj på
færdselslovens område, hvis
2) køretøjet fører korttidsnummerplader med en gyldighed på ikke over 7
dage, og tilladelse til kørsel med pladerne er givet af en kompetent
myndighed i en EU/EØS-stat, Færøerne eller Grønland.

Du skal så være opmærksom på at tyskerne sjældent bruger det alm. 7 polede
stik.
Om det overhovedet kan gøres helt lovligt afhænger af de tyske
sammenkoblings og prøvepladeregler, men tyske prøveplader må være det
sikreste.

mvh
Alex Christensen