hjælp til musik ?
Fra : E

Dato : 19-11-10 16:08

Jeg skal finde noget med musik med disse cover:
http://billedeupload.dk/photo/2010-11/a4581ce1/cder.jpg.html

Nogle af dem har jeg fundet frem til, men mangler desværre stadig nogle.

Nogen herinde som kan hjælpe mig?

Fra : Anglachel

Dato : 19-11-10 16:16

Den 19-11-2010 16:07, E skrev:
> Jeg skal finde noget med musik med disse cover:
> http://billedeupload.dk/photo/2010-11/a4581ce1/cder.jpg.html
>
> Nogle af dem har jeg fundet frem til, men mangler desværre stadig nogle.
>
> Nogen herinde som kan hjælpe mig?

Jeg er ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener, men hvis du vil
have at vide hvilke kunstnere, der står bag de forskellige covers, så
kan jeg i hvert falde de to nederste fra venstre. Den i hjørnet er
Tindersticks albummet hedder Waiting for the Moon. Den ved siden af er
Radiohead. Albummet heder Hail to the Thief, tror jeg nok. Ellers må du
uddybe. Jeg er sikkert lidt tykpandet.

Fra : E

Dato : 19-11-10 16:23

> [...]
> albummet hedder Waiting for the Moon. Den ved siden af er Radiohead.
> Albummet heder Hail to the Thief, tror jeg nok. Ellers må du uddybe. Jeg

Jo det er kunstnerne jeg gerne vil have hjælp til.

Tak for hjælpen med de 2 der.

Fra : Michael Lund

Dato : 19-11-10 18:55

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse

> Jo det er kunstnerne jeg gerne vil have hjælp til.
>
> Tak for hjælpen med de 2 der.

Med god hjælp fra snap-tell app'en til min iPhone, så ved jeg nu
at øverst fra venstre er

http://en.wikipedia.org/wiki/F%C3%BCnf_auf_der_nach_oben_offenen_Richterskala

derefter:

http://en.wikipedia.org/wiki/Nearly_God

http://en.wikipedia.org/wiki/Funeral_(album)

???

http://en.wikipedia.org/wiki/The_Firstborn_Is_Dead

Mvh. Mic

Fra : E

Dato : 19-11-10 19:03

> Med god hjælp fra snap-tell app'en til min iPhone, så ved jeg nu
> [...]

Mange tak for hjælpen. Så kom jeg da lidt videre igen.

Fra : E

Dato : 19-11-10 22:51

> Med god hjælp fra snap-tell app'en til min iPhone, så ved jeg nu
> at øverst fra venstre er

Mange tak for hjælpen alle sammen.
Jeg har nu fundet kunstner og titler på dem alle sammen. Og Fandt også en
App til min android mobil, så jeg kunne finde resten jeg ikke havde fået
hjælp til.

Fra : Michael Lund

Dato : 19-11-10 19:28

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i en meddelelse

> Jo det er kunstnerne jeg gerne vil have hjælp til.
>
> Tak for hjælpen med de 2 der.

Anden række efter Kanye West

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul's_Boutique

ABBA

http://en.wikipedia.org/wiki/Shangri-La_Dee_Da

http://en.wikipedia.org/wiki/A_Rush_of_Blood_to_the_Head

Derefter i nederste som allerede nævnt Tindersticks

http://en.wikipedia.org/wiki/Hail_to_the_Thief

http://en.wikipedia.org/wiki/Brotherhood_(New_Order_album)

http://en.wikipedia.org/wiki/King_of_America

Mvh.
Michael

Fra : P.Petersen

Dato : 19-11-10 19:54

"E" <noegle@undermaattentrala.dk(fjern trala)> skrev i meddelelsen

> Jo det er kunstnerne jeg gerne vil have hjælp til.
>
> Tak for hjælpen med de 2 der.

Hej.
Øverste række nr.3 er Arcade Fire. Albummet hedder Funeral.
Anden række nr. 1 er Kanye West. Albummet hedder The College Dropout.
Nr. 3 er jo så åbenbart Abba med The Visitors. :)
Nederste række det 3. New Order. Albummet hedder Brotherhood.
Det længst til højre er Björk. Albummet hedder Homogenic.
Håber det var lidt til hjælp.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jens Christian Gram

Dato : 19-11-10 22:20

On 2010-11-19 16:23, E wrote:

> Jo det er kunstnerne jeg gerne vil have hjælp til.
>
> Tak for hjælpen med de 2 der.

Midterste række til højre er Coldplay med "A Rush of Blood to the Head"
http://en.wikipedia.org/wiki/A_Rush_of_Blood_to_the_Head

/Jussi

Fra : Michel

Dato : 19-11-10 20:47

> Nogle af dem har jeg fundet frem til, men mangler desværre stadig nogle.

Oplagt med Björk er "Play Dead":
http://www.dailymotion.com/video/x2dnkf_bjork-play-dead_music

ABBA er nok intet problem at finde noget med, men jeg kan ikke stå for
denne: "The way old friends do":
http://www.youtube.com/watch?v=REin1BuqiZk

Og det bedste de har lavet (ikke hit-mæssigt) er efter min mening "Arrival".
Ikke just dansemusk, men f..... flot musik:
http://www.youtube.com/watch?v=A3yMnNj6xJ8

Og deres afslutningssang "The Day before you came" er også formidabel:
http://www.youtube.com/watch?v=7Thvf6IxnQg

Men jeg er blevet lidt træt af "Dancing Queen", "SOS" og "Waterloo"

Mange hilsner
Michel

Fra : Martin [TMM]

Dato : 19-11-10 20:54

Hej
On 19-11-2010 20:47, Michel wrote:
> Og det bedste de har lavet (ikke hit-mæssigt) er efter min mening "Arrival".
> Ikke just dansemusk, men f..... flot musik:
> http://www.youtube.com/watch?v=A3yMnNj6xJ8

Og den bliver ikke dårligere af Mike Oldfield kigger lidt på den.
http://www.youtube.com/watch?v=v2vpXxSlzC4

> Men jeg er blevet lidt træt af "Dancing Queen", "SOS" og "Waterloo"

Enig.
Det ændrer dog ikke ved at Abba faktisk var gode til at skrue noget
vellydende musik sammen. Det er først her på det sidste, at jeg har fået
øjnene op for det.

Mvh
Martin

Fra : Michel

Dato : 20-11-10 04:43

> Og den bliver ikke dårligere af Mike Oldfield kigger lidt på den.
> http://www.youtube.com/watch?v=v2vpXxSlzC4

Absolut ikke. En super coverversion. Jeg har selv QE2-lp'en et eller andet
sted blandt 3000 usorterede lp'er Og vist også på cd, men dem har jeg
også 3000 af, så jeg kan ikke lige huske det.

> Enig.
> Det ændrer dog ikke ved at Abba faktisk var gode til at skrue noget
> vellydende musik sammen. Det er først her på det sidste, at jeg har fået
> øjnene op for det.

Der er intet galt med "Dancing Queen" osv. Pop i særklasse, men jeg har hørt
dem så tit.

Jeg fremhævede "Arrival" fordi jeg synes ABBA havde en fantastisk evne til
at inkludere nogle melodier på deres albums, som slet ikke var pop, men en
overraskelse i deres skønhed.

B-siden af singlen "The Day before you came" hedder "Cassandra" og beviser,
at de ikke bare lavede dusinpop, men tog nogle chancer, fordi de var så
talentfulde. Og den er vidunderlig, men desværre nok ikke en sang, man hører
i radioen: http://www.youtube.com/watch?v=Os_bSwg02J4

Mange hilsner
Michel

Fra : P.Petersen

Dato : 20-11-10 00:27

> Jeg skal finde noget med musik med disse cover:
> http://billedeupload.dk/photo/2010-11/a4581ce1/cder.jpg.html
>
> Nogle af dem har jeg fundet frem til, men mangler desværre stadig nogle.
>
> Nogen herinde som kan hjælpe mig?

Det var faktisk sjovt.En anden vinkel på noget, der kunne indgå i stafetten.
Med venlig hilsen
Pelle