Trompetist - Nyt stor-talent stormer frem
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-10 19:24

På lørdag aften kl. 20.15 på ZDF lancerer ZDF den nye verdens-stjerne
indenfor trompetister VANISSA VALEMA. Hun fik sin debut i "Andre Rieu-show",
for et års tid siden og det er nok verdens
mest professionelle tropetist.

Her kan man høre hende, fra "Rieu-showet":

VANISSA VALEMA:
http://www.youtube.com/watch?v=eKYzvAebNrw&feature=related

For at man kan sammenligne kan vi lige høre nøjagtig samme melodi med to
andre af de største stjerner indenfor trompetister. Det er selvfølgelig den
nok største, nemlig "Walther Scholtz" og så "Stefan Mross".

WALTHER SCHOLTZ: http://www.youtube.com/watch?v=Ti_uY1gZ7A4&feature=related

STEFAN MROSS: http://www.youtube.com/watch?v=DEtPEjVrk-k&NR=1

Hvem spiller sangen bedst ?

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 19:54

Den 18-11-2010 19:24, Åge Halldorsson skrev:

> Hvem spiller sangen bedst ?

Man skal da selvfølgelig så tæt på originalen som muligt:

http://www.youtube.com/watch?v=ua1qd3W-hP4

Og skal andre spille dette stykke musik, så skal det da være med Eddie
Calvert:

http://www.youtube.com/watch?v=0lha2U6B_uo

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-10 20:15

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ua1qd3W-hP4
>
> Og skal andre spille dette stykke musik, så skal det da være med Eddie

Huuuu hej. Det var to super-gode udgaver af sangen.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 21:19

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Og skal andre spille dette stykke musik, så skal det da være med Eddie
> Calvert:

Jeg synes faktisk hverken stykket er sælig udfordrende, eller lyder specielt
godt.

Når det kommer til trompetister, så er der en del der rager noget mere op
over gennemsnittet end de nævnte:

Miles Davies: http://www.youtube.com/watch?v=CmAyggyTJSw
Dizzy Gilespie: http://www.youtube.com/watch?v=BQYXn1DP38s
Eller vores egen Palle Mikkelborg:
http://www.youtube.com/watch?v=vWkT7TBIK04

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 21:50

Den 18-11-2010 21:18, Alex Linaa skrev:

> Jeg synes faktisk hverken stykket er sælig udfordrende, eller lyder specielt
> godt.

Hvorfor kommer du nu og forventer, at der skal også skal kvalitet med i
denne tråd?
Nej, det er et forfærdeligt stykke musik. På en eller anden måde et
meget irriterende tema, uden jeg kan gøre rede for, hvorfor.
Det minder lidt om trompetsoloen og temaet i indledningen af
Tchaikovsky's "Capriccio Italien". På grund af denne trompetsolo og
temaet, har jeg heller aldrig kunnet lide dette lille orkesterværk

http://www.youtube.com/watch?v=6HRjigDjrKc&feature=related

Fine links du henviste til.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 11:04

> Hvorfor kommer du nu og forventer, at der skal også skal kvalitet med i
> denne tråd?

Ups, sorry. Det skal ikke gentage sig

> Nej, det er et forfærdeligt stykke musik. På en eller anden måde et meget
> irriterende tema, uden jeg kan gøre rede for, hvorfor.

6/8, heltoner, og næsten rene dur-skalaer? Det er en kombination der aldrig
kan gå godt.

> Det minder lidt om trompetsoloen og temaet i indledningen af Tchaikovsky's
> "Capriccio Italien". På grund af denne trompetsolo og temaet, har jeg
> heller aldrig kunnet lide dette lille orkesterværk

Jeg er generelt ikke ret vild med Tchaikovsky. Jeg synes han er for
"mainstream" og populistisk.

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 19-11-10 12:08

Den 19-11-2010 11:03, Alex Linaa skrev:

> Jeg er generelt ikke ret vild med Tchaikovsky. Jeg synes han er for
> "mainstream" og populistisk.

Tja... hans 5'te og 6'te kan jeg ikke stå for. Måske også, fordi jeg har
nogle gode dertil knyttede ungdomsoplevelser.
Og så nogle af hans små klaverstykker, som jeg engang selv har forsøgt
mig med. F.eks. "Årstiderne", hvor nogle af månederne er helt fortryllende.
Her november, som passer til nuet.

http://www.youtube.com/watch?v=h5fMMaF8pPo&feature=related

Henning

Fra : P.Petersen

Dato : 18-11-10 21:41

meddelelsen news:4ce56f4d$0$36579$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> andre af de største stjerner indenfor trompetister. Det er selvfølgelig
> den nok største, nemlig "Walther Scholtz" og så "Stefan Mross".

Hej Aage.
Fin slager trompetist. :)
Du er altid meget ihærdig til at promovere noget nyt du hører. Dejligt med
din entuiasme.
Men det forekommer mig, at du glemmer at følge op på alle de nye
"verdensstjerner".
Min fornemmelse er, at de er kommende verdensstjerner i dit univers men ikke
så meget i andres.
Så Aage frem med noget dokumentation om hvem af dine "stjerner", der rent
faktisk har klaret den.
I min verden er det så meget få slagerstjerner, der er verdensstjerner.
Kan egentlig kun komme i tanke om James Last.
Med venlig hilsen
Pelle