stafetten: computer
Fra : Anglachel

Dato : 18-11-10 11:49

Hey Folks,

Jeg takker for stafetten. Der har efterhånden været så mange emner, at
det er svært at overskue selv med hjælp fra google. Anywho, så bliver
dagens emne computer. For at få det hele på gled smider jeg et par
stykker på bålet.

Abwärts Computerstaat.

http://www.youtube.com/watch?v=MIyCATjqwLg

Radiohead Exit music (for a film)fra albummet Ok Computer

http://www.youtube.com/watch?v=iMqXj-eVCjI&feature=youtube_gdata

Fra : Michel

Dato : 18-11-10 12:18

Hej,

Ikke et nemt emne Men her et par bud:

Kraftwerk: "Computer World" (jeg var vild med den som teenie og har stadig
lp'en på vinyl
http://www.youtube.com/watch?v=tQi78vlKKBs

Transvolta: "Disco Computer" (også én af mine favoritter fra dengang - har
også stadig singlen stående)
http://www.youtube.com/watch?v=NETuCMeQds8

Og så kan vi jo lige vende tilbage til det "computer-fikserede" Kraftwerk
med "Computer Love":
http://www.youtube.com/watch?v=caXWqvyJtz0

Og dermed løb jeg tør for bud.

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 12:19

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 12:23

Den 18-11-2010 12:18, Henning Jensen skrev:
> Den 18-11-2010 12:17, Michel skrev:

Denne smuttede med ved en fejl. Undskyld.

Henning

Fra : Anglachel

Dato : 18-11-10 12:51

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=NETuCMeQds8
>
> Og så kan vi jo lige vende tilbage til det "computer-fikserede" Kraftwerk

Det er altid godt med en udfordring, og det er nogle fede bud.

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 12:21

Den 18-11-2010 11:48, Anglachel skrev:

> dagens emne computer.

Et lidt farligt emne, for nu for nu får Åge lejlighed til at præsentere
alle sine tyske og hollandske (synthesizer) schlagere.

Jeg må hellere 'lægge ud' med en af dem, Heintje som synger den gamle
salme, "En rose så jeg skyde":

http://www.youtube.com/watch?v=oeMzKXS6Uco

Henning.

Fra : Anglachel

Dato : 18-11-10 12:54

Den 18-11-2010 12:20, Henning Jensen skrev:

> Et lidt farligt emne, for nu for nu får Åge lejlighed til at præsentere
> alle sine tyske og hollandske (synthesizer) schlagere.

Du har nok ret, men Åge finder vist altid ud af på magisk vis at
transformere et emne om til noget schlager-relateret.

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 15:05

> [...]
> er svært at overskue selv med hjælp fra google. Anywho, så bliver dagens

Så må Jean Michel Jarre være selvskreven

Equinoxe part 4: http://www.youtube.com/watch?v=fpWNimba344
Calypso: http://www.youtube.com/watch?v=XNIjDUSIOzY
Oxygene part 1: http://www.youtube.com/watch?v=KOex8Xpq6-U

/Alex

Fra : Jan Kronsell

Dato : 19-11-10 00:00

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> "Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Så må Jean Michel Jarre være selvskreven

> [...]
I forlængelse heraf:
Vangelis - jeg har med vilje ikke valgt Chariots of Fire, men i stedet
Antarctica
http://www.youtube.com/watch?v=5w0Xy_6WIY0&feature=related

Og hvad med The Computer Song
http://www.youtube.com/watch?v=Sr51Gxd59kA

Vengaboys: Cheeka Bow bow
http://www.youtube.com/watch?v=KFdrmiBWp_4&feature=related

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-10 15:14

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> er svært at overskue selv med hjælp fra google. Anywho, så bliver dagens

Jeg kan kun komme i tanker om een eneste sang, der har bare lidt med
computer at gøre. Og så en der næsten har.

Det er det forholdsvis nye hit
"Papa, komm lass uns in de Schwamme gehn", sunget af Toni:
http://www.youtube.com/watch?v=LSkyZQnryAs&feature=related

Jeg ved ikke lige om den her kan slippe igennnem, på dispensation.
Mobiltelefoner er jo snart og så en computer, for så er der selvfølgelig
sangen
"Immer nur die Mailbox", sunget af Larizza Holzmann:
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&playnext=1&list=PL59A1141C8A1F930B&index=38

Hilsen Åge

Fra : Anglachel

Dato : 18-11-10 15:35

Den 18-11-2010 15:14, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> sangen
> "Immer nur die Mailbox", sunget af Larizza Holzmann:

Det er glimrende Åge, det kunne være emnet skulle have været teknologi i
stedet. Sådan skal I være velkomne til at tolke det.

Fra : Max

Dato : 18-11-10 18:56

Hej Anglachel

> [...]
> det er svært at overskue selv med hjælp fra google. Anywho, så bliver
> dagens emne computer. For at få det hele på gled smider jeg et par

Så skal vi have en med danmarks absoult bedste sangskriver

Her er han med Computer Charlie

C.V.Jørgensen - I en blågrå kupé
http://www.youtube.com/watch?v=g2fyw3guvwQ

Han ligner alle andre i kupe'en,
der til gengæld ligner kosksgår lig.

Smukt skrevet :)

Og så noget af det vi kar kaldt computermusik,
lavet af nogle af forgangsmændene.

Kraftwerk - Computer Love
http://www.youtube.com/watch?v=EEBPzD3MPWE

og så skal vi lige have en trommeslager fra Shadows

Brian Bennett - Voyage
http://www.youtube.com/watch?v=XnkUECb3uMg

Sjovt at høre lidt nålestøj :)

Max

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 19-11-10 01:17

> [...]
> er svært at overskue selv med hjælp fra google. Anywho, så bliver dagens
> emne computer. For at få det hele på gled smider jeg et par stykker på

Jeg har gennemgået hele tråden og undrer mig over at ikke titelmelodien til
filmen Electric Dreams er nævnt.
Dét er da om noget en relation til computer.

http://www.youtube.com/watch?v=r9foZ7KVSng

og en anden fra samme film, rent "computer"

http://www.youtube.com/watch?v=LIbLoT51PFo

Allan

Fra : Anglachel

Dato : 19-11-10 14:10

Den 19-11-2010 01:16, Allan S. Olsen skrev:

> [...]
> Dét er da om noget en relation til computer.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=r9foZ7KVSng
>
> og en anden fra samme film, rent "computer"

Det får du stafetten for.

Apropos film, så kunne dette nummer fra intro scenen Rumrejsen år 2001
fint bruges. En computer er da ret central i handlingsstrukturen. Gode
gamle HAL
http://www.youtube.com/watch?v=cWnmCu3U09w&feature=youtube_gdata

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 21-11-10 00:01

> Det får du stafetten for.

Jamen jeg er beæret og er allerede igang med at udtænke næste staftet.

Og jeg undskylder det lange svar, men har ikke haft Edb adgang de sidste 48
timer.

Allan

Fra : Allan S. Olsen

Dato : 21-11-10 00:23

> Apropos film, så kunne dette nummer fra intro scenen Rumrejsen år 2001
> fint bruges. En computer er da ret central i handlingsstrukturen. Gode
> [...]

Var for mange år siden til demo i Hifiklubben.
Der spillede de denne med Richard Strauss.
En special udgivelse på CD fra DENON.
Købte da en kopi og selv den dag i dag når jeg spiller den, må jeg indrømme,
at der er et eller andet over denne melodi (stump).

Apropos HAL - Der opstod rygter om at disse 3 bogstaver var udledt af en
forrykning af bogstaverne een plads i alfabetet.
Hvilket så skulle give IBM - Genialt af Arthur C. Clarke ...

Allan