Glad musik - vil I hjælpe?
Fra : Michel

Dato : 18-11-10 09:34

Hej,

En ret usædvanlig forespørgsel men jeg lider af depression med tilhørende
angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I
nogle gode eksempler?

Her et par af mine:

Petra Nielsen: "Tango Tango" http://www.youtube.com/watch?v=-vFHpoSX5FQ
Atomik Harmonik: "Turbo Polka" http://www.youtube.com/watch?v=sB4ULh4Xy4Q
Barbarella: "We cheer you up" http://www.youtube.com/watch?v=Uo1_1Q4Xbuc
Barbara: "A far l'amore cominicia tu"
http://www.youtube.com/watch?v=_kt9d5OwjVo
Luv': "Casanova" http://www.youtube.com/watch?v=xGeBCYyMk_k
Baccara: "The Devil sent you Loredo"
http://www.youtube.com/watch?v=qnG5GAwLWVM

Håber på jeres hjælp!

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 18-11-10 09:42

Den 18-11-2010 09:34, Michel skrev:

> En ret usædvanlig forespørgsel men jeg lider af depression med tilhørende
> angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I
> nogle gode eksempler?

Helt seriøst spørger jeg, hvad er der i vejen med Åges tyske schlagere?
De har en stor lighed med dine eksempler, og uden overhovedet at have
kendskab til schlager-genren, så virker det som værende glad musik.
Man kan altid indvende, at det er tysk, men det i sig selv er ikke noget
seriøst kriterium.

Henning.

Fra : Michel

Dato : 18-11-10 10:01

> [...]
> kendskab til schlager-genren, så virker det som værende glad musik.
> Man kan altid indvende, at det er tysk, men det i sig selv er ikke noget

Jeg har absolut intet imod tysk musik og forstår sproget. Jeg ser også
"Musikantenstadl" osv. Jeg kan også godt lide "après ski"-stilen, men jeg
bliver altså hurtigt træt af den. Så jeg synes, der er en lille forskel

Mange hilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 18-11-10 10:33

Hej Michel

> En ret usædvanlig forespørgsel men jeg lider af depression med
> tilhørende angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad
> musik mig. Har I nogle gode eksempler?

Underligt, når jeg er nede, ja så spiller jeg blues,
det får mig til at få det bedre.

--
Mvh Max

Fra : Anglachel

Dato : 18-11-10 14:18

> [...]
> angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I

Personligt bliver jeg altid glad af CV Jørgensens Amor og den sidste pil:
http://www.youtube.com/watch?v=kWUOCZy1I5g

Personligt vækker den altid følelser af genfødsel, en genopstandelse til
glæde og frigørelse. Og så er teksten bare helt fantastisk!

Desværre kunne jeg ikke finde den på youtube. Det er simpelthen en
skandale, men en jeg har rådet bod på.Og så lærte jeg også det.

The Cure med Doing the Unstuck synes jeg også får en i godt humør i
kraft af dens intense udbrud af vitalitet og opbrud.

http://www.youtube.com/watch?v=pLcO6iPMbyg

Håber meget at det hjælper lidt.

Vh

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 15:24

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I

Når jeg skal høre musik der får mig i bedre humør, så hører jeg Enya.
Det er glad (ikke lalleglad), smuk og livsbekræftende musik.

Watermark: http://www.youtube.com/watch?v=oiFTXckh0zU
On your shore: http://www.youtube.com/watch?v=n08JRxVLKLE

Eller Enigma

Return to innocense: http://www.youtube.com/watch?v=9_ALElMLpRA
Silent Warrior: http://www.youtube.com/watch?v=RB_qsKGjTrg

/Alex

Fra : Michel

Dato : 19-11-10 07:32

> [...]
> Når jeg skal høre musik der får mig i bedre humør, så hører jeg Enya.
> Det er glad (ikke lalleglad), smuk og livsbekræftende musik.

Bestemt god og smuk musik og tak for dit forslag. Jeg har vist alle cd'er
med Enya og Enigma, men det er musik, der er afslappende efter en
arbejdsdag, for mig. Men ikke umiddelbart til at få humøret op.

Jeg har dog ikke kunnet dy mig for et par yderligere forslag, da jeg er vild
med deres musik:

Enya: Marble Halls: http://www.youtube.com/watch?v=FJSprXxBoyo
Jeg er for tiden meget følsom, så tårerne løber ned af kinderne, når jeg
hører den fantastiske melodi. Oricono Flow er skam også god.

Enigma: Sadeness: http://www.youtube.com/watch?v=FfRAiTtOVEY
Deres formidable hit fra en fjern fortid

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 19-11-10 11:08

> Bestemt god og smuk musik og tak for dit forslag. Jeg har vist alle cd'er
> med Enya og Enigma, men det er musik, der er afslappende efter en
> arbejdsdag, for mig. Men ikke umiddelbart til at få humøret op.

En sang der altid får mig til at smile, er en countrymelodi med Rodney
Carrington:
http://www.youtube.com/watch?v=16cWiWj--8E

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-10 15:36

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I

Prøv om ikke "Die Flippers" kan hjælpe dig af med din depression. Jeg tror
det hjælper hvis du lytter til "glad" musik. Du skal have fest-stemt musik,
så glemmer du liver du måske op igen. Musik med fest, glæde, juhuuu og
hurrahh. Geg tror det er det du trænger til. Prøv med denne her dejlige sang
med

Die Flippers: http://www.youtube.com/watch?v=2RVAZD5y2Ew&feature=related

Hollænderne kan måske også hjælpe dig og i den forbindelse er det
selvfølgelig "Gebroeders Ko", "Helemaal Hollands" og "Jannes" jeg tænker på.
Prøv med disse links med livlig musik
Se hvor glade folk er. Jeg tror også du bliver helt glad igen.

Gebroeders Ko: http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig
Jannes: http://www.youtube.com/watch?v=aN5odS52xHY&feature=fvsr
Helemaal Hollands: http://www.youtube.com/watch?v=6ESzv9AticA&feature=fvw

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 19-11-10 20:26

meddelelse news:4ce539b9$0$36587$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
> så glemmer du liver du måske op igen. Musik med fest, glæde, juhuuu og
> hurrahh. Geg tror det er det du trænger til. Prøv med denne her dejlige

Du er inde på noget af det helt rigtige. Tak for dit tip! Jeg er vild med
Die Flippers.

Dit bud er super, men jeg kom lige i tanke om en sang, som jeg synes er én
af deres bedste: "Der letzte Bolero" helt tilbage fra 1995:
http://www.youtube.com/watch?v=TlrZrcdCV_Y

Med fare for at gentage mig selv, så er der også dømt glad, når Andrea Berg
går på scenen - her med "Du hast mich 1000 mal belogen":
http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

> Hollænderne kan måske også hjælpe...

Jeg vil selvfølgelig også lytte til dine hollandske forslag.

Jeg kom lige til at tænke på BZN. Her med "Rocking the Trolls":
http://www.youtube.com/watch?v=gQ1bkJbWt_Q

Og denne med BZN er måske ikke helt glad, hvad teksten angår, men skøn: "If
I had only a chance". Den sætter ganske vist mine letpåvirkelige tårekanaler
på overarbejde, men musikken er fantastisk og temaet om ikke at kunne se sin
far igen rammer mig dybt, da jeg ikke har familie.
http://www.youtube.com/watch?v=8Sh9g9tkgmM

Og når tårerne løber, så kan jeg runde BZN af med "Good Old Volendam". Den
vil dehydrere mig og efterlade en større vandskade pga. tårer. Men den er så
smuk:
http://www.youtube.com/watch?v=Ceqopq0YE88

Nu vil jeg ikke bruge natten på at finde BZN's utallioner af sange, men
runder af på den første snevejrsdag ønsker jeg mig forår. Derfor den
italiensksprogede "La primavera", som er "musica dolce": Og aldeles
pragtfuldt:
http://www.youtube.com/watch?v=cgmjnBNQl-Q

Mange hilsner
Michel

PS! Også tak til alle de øvrige for gode forslag til noget glad musik! De
vil alle blive lyttet til med stor glæde...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-10 22:26

> Dit bud er super, men jeg kom lige i tanke om en sang, som jeg synes er én
> af deres bedste: "Der letzte Bolero" helt tilbage fra 1995:
> http://www.youtube.com/watch?v=TlrZrcdCV_Y

Den er i hvert fald rigtig god. Den har elementer fra den rigtige "Bolero" i
visse passager.
Skal vi ikke lige nupse den rigtige "Bolero", her med Andre Rieu:
http://www.youtube.com/watch?v=zOGOwRJEy0k&feature=related

> Med fare for at gentage mig selv, så er der også dømt glad, når Andrea
> Berg går på scenen - her med "Du hast mich 1000 mal belogen":
> http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

Det er mega-kvali.

> Jeg kom lige til at tænke på BZN. Her med "Rocking the Trolls":
> http://www.youtube.com/watch?v=gQ1bkJbWt_Q

Fantastisk sang. BZN styrer vildt.
.........men det gør hollandske "Pussycat" jo også. Her er endnu mere
rigtig glad musik:
http://www.youtube.com/watch?v=fbda12kk_Xw&feature=related

.............og til sidst får vi lige verdens-klasse. Det er nok den bedste
plade der nogensinde er lavet - og det på verdensbasis. En masse folk vil
sige at den her plade er
toppen af alt musikalsk der nogensinde er lavet.
Hvem andre end hollandske "The Cats" er der tale om. Nej vel. Her er
"One way vind": http://www.youtube.com/watch?v=4Z1ei5lMw70&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-10 22:28

meddelelsen news:4ce6eb59$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvem andre end hollandske "The Cats" er der tale om. Nej vel. Her er
> "One way vind": http://www.youtube.com/watch?v=4Z1ei5lMw70&feature=related

Der kunne faktisk også være tale om Demis Rousos.
Her er samme sang, men med ham i stedet:
http://www.youtube.com/watch?v=DUXyXPRWfPo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 20-11-10 00:53

Hej Michel

> PS! Også tak til alle de øvrige for gode forslag til noget glad
> musik! De vil alle blive lyttet til med stor glæde...

Underlig verden vi lever i, jeg ville med sikkerhed blive
deprimeret hvis jeg skulle høre på det meste af det
musik du har fået foreslået. :)

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 10:05

> Hej Michel

> Underlig verden vi lever i, jeg ville med sikkerhed blive
> deprimeret hvis jeg skulle høre på det meste af det
> [...]

Og jeg ville blive det hvis jeg IKKE lyttede til sådan noget. Hele verden
ville blive dunkel, mørk, trist og uhyggelig, med infernalske skrig og
hylen. Meget meget uhyggeligt og sort.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 20-11-10 12:17

Smag og behag er forskellig. (Fnys!)

Mvh
Michel

Fra : Max

Dato : 20-11-10 16:14

Hej Michel

> Smag og behag er forskellig. (Fnys!)

Ja, det er depresioner og citatetteknik også.

Max

Fra : Michel

Dato : 20-11-10 17:34

> Ja, det er depresioner og citatetteknik også.

Jeg er ikke helt med på, hvad du mener.

Men jeg indrømmer, at jeg sjuskede med mit svar, da jeg selv hader dette med
et svar, hvor mailen blot står nedenfor i stedet for at fjerne det
uvæsentlige fra den forrige mail og svare specifikt på noget konkret med
citater fra den oprindelige mail. Det beklager jeg i så fald

Mvh
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 18:11

> [...]
> uvæsentlige fra den forrige mail og svare specifikt på noget konkret med
> citater fra den oprindelige mail. Det beklager jeg i så fald

Det er i orden. Det kan jo skyldes den depression der var ved at få tag i
dig. Men det er vel ved at være ovre nu?

Hilsen Åge

Fra : Anglachel

Dato : 20-11-10 18:53

Den 20-11-2010 18:11, Åge Halldorsson skrev:

> Det er i orden. Det kan jo skyldes den depression der var ved at få tag
> i dig. Men det er vel ved at være ovre nu?
>
> Hilsen Åge

Hvis man lider af depression, så er det ikke noget der bare går over
efter en dags tid.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 19:47

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvis man lider af depression, så er det ikke noget der bare går over efter
> en dags tid.

..............men i sangen "Singen macht happy" synger Nicole-Dyane at "Musik
er den bedste medisin".
Skal vi ikke lige høre den her: http://www.nicole-dyane.de/cd1.htm

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 20-11-10 18:32

Hej Michel

> [...]
> fjerne det uvæsentlige fra den forrige mail og svare specifikt på
> noget konkret med citater fra den oprindelige mail. Det beklager jeg

Det er ok, du fik pointen i mit svar.

Max

Fra : Michel

Dato : 20-11-10 10:17

> Med fare for at gentage mig selv, så er der også dømt glad, når Andrea
> Berg går på scenen - her med "Du hast mich 1000 mal belogen":
> http://www.youtube.com/watch?v=_-Pcvn60A7c

Denne video er fjernet, men I skal ikke snydes for den, så her en anden med
samme sang:
http://www.youtube.com/watch?v=ZjhjMkjvBNw

Det er gudeguf!

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 10:48

> Det er gudeguf!

Jamen så lad os da tage noget mere gudeskøn musik.

Diana Sorbello, med den fantastiske " Ich fange nie mehr was an einem
Sonntag an": http://www.youtube.com/watch?v=xmUAtwLAqPc&feature=related
Det er så vidt jeg kan se i en optagelse fra Prøjserlands næststørste
oktoberfest, nemlig "Cannstatter Vasen".
Diana Sorbello omtales i en kommentar på youtube på følgende måde: "Diana
Sorbello !! Sie ist eines der Schoensten? Girls im Schlager !"

Men Kristina Bach er jo også wældig mod depression. Her i volksmusik-genren.
Prøv denne: http://www.youtube.com/watch?v=4uA-C4sIkXc&feature=related
og så hopper hun over i slager-genren. Lad os også prøve den:
http://www.youtube.com/watch?v=-ua6KHLIpDo&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-11-10 10:00

> [...]
> angst. Men udover professionel behandling, så gavner glad musik mig. Har I

Tja, selv om jeg godt ved, det vil afføde et ramaskrig...

Birthe Kjær, det er nærmest altid glad og livsbekræftende,
og det kræver ingen hjerneceller at finde det.

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 19-11-10 20:33

> Tja, selv om jeg godt ved, det vil afføde et ramaskrig...
>
> Birthe Kjær, det er nærmest altid glad og livsbekræftende,
> og det kræver ingen hjerneceller at finde det.

Tak for tippet! Jeg har skam cd-boksen med hendes første lp'er og en
2cd-opsamling, og jeg giver dig ret i, at det er livsbekræftende og glad
musik, men ikke lige musikstilen jeg søger netop nu.

Hvorfor skulle det afføde et ramaskrig. Om man kan lide musikstilen eller ej
er en anden ting, men hun er en hamrende god sangerinde, kommer ud over
scenekanten og er utroligt sympatisk. Så hvis der er nogen, der kritiserer
hende, så kommer jeg efter dem

Og vi husker jo alle, at hun scorede en flot tredieplads i det
internationale Melodi Grand Prix 1989 efter i mange år at have været den
evige toer i det danske, men omsider velfortjent vandt.
Vi maler (naturligvis) byen rød: http://www.youtube.com/watch?v=s81xD90vg2I
Indledningen til denne video er alenlang, men det lyder spøjst, når en
hollænder forsøger at udtale dansk. Men skulle jeg udtale hollandsk ... det
ville nok være endnu værre.

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-10 12:58

> [...]
> Indledningen til denne video er alenlang, men det lyder spøjst, når en
> hollænder forsøger at udtale dansk. Men skulle jeg udtale hollandsk ...

Hej Michel

Ja sådan lige i tiden op til min konfirmation, kom hun brølende ud af
højttaleren i min Philips Romance radio... Som det ikke var så pokkers
længe siden, jeg havde erhvervet mig, med Arriverci Frantz....

Og det har hun så forresten gjort lige siden.....

Dog undrer det mig, at nummeret Mucho Amore, ikke har været til
at opdrive på plade....

Ramaskriget komme ved, at Dansk top jo ikke lige scorer mange
point herinde... Selv om jeg fatter det ikke.

Jeg driller somme tider med at fortælle, at Deep Purple er næsten
lige så gode, som Birthe Kjær ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 14:08

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jeg driller somme tider med at fortælle, at Deep Purple er næsten
> lige så gode, som Birthe Kjær ))
>
> M.V.H....Benny..

Arrrrhhh.... er det at drille? - Birthe Kjær er da lysår bedre end Deep
Purple.

Hilsen Åge

Fra : Michel

Dato : 20-11-10 17:53

meddelelse news:4ce7c836$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Arrrrhhh.... er det at drille? - Birthe Kjær er da lysår bedre end Deep
> Purple.

Jeg synes ikke, man kan sammenligne dem. Hvad er højest? Et tordenskrald
eller rundetårn?

Jeg har aldrig været interesseret i Deep Purple, men har respekt over for
deres "Smoke on the Water". Den er da godt skruet sammen, selv om det ikke
lige er mig.

Og pas nu på, for jeg kan ikke dy mig for lidt "næseringsmusik" (gothic
rock), men jeg synes det er formidabelt.
Nightwish: "Nemo" http://www.youtube.com/watch?v=SO4LyKd-Hws

Jeg er ret alsidig i min musiksmag og hører alt fra klassisk, schlager, pop,
techno osv. Jeg har aldrig interesseret mig for rock ud over denne "gothic
rock" med kraftige rytmer, god melodi og formidabel sangerinde. Men det
ændrer ikke på, at jeg det næste øjeblik fx lytter til Die Flippers

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 18:58

> Jeg er ret alsidig i min musiksmag og hører alt fra klassisk, schlager,
> pop, techno osv.

Det er ligesom jeg. Jeg spænder lige fra tysk slager til glamrock og kan
lide et utal af andre genrer, lige fra dansktop, swingmusik, rock`n`n roll,
country og videre til instrumental suppe-steg-og-is-musik og
populær-klassisk.

Her er noget af det mest vilde jeg kan lide, med luftalarm, og hele
pibetøjet. Det er lige før det tangerer næsering:
http://www.youtube.com/watch?v=BgrYf7VWASE

Her er noget af det mest milde jeg kan lide:
http://www.youtube.com/watch?v=3-mThvnBvIY

Men en ordentlig dyngefuld god gedigen prøjsisk slager går man aldrig galt
af.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-10 09:59

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Arrrrhhh.... er det at drille? - Birthe Kjær er da lysår bedre end Deep

He He... Nej jeg ved da godt, at sådan kan man ikke sige....
For selvfølgelig er Birthe Kjær bedre, hvis man ikke er til DP...
Eller omvendt... Der er selvfølgelig et par små forskelle...
Men ytrer jeg mig om dem, skal jeg have skudsikre vinduer

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 10:11

> Tja, selv om jeg godt ved, det vil afføde et ramaskrig... Birthe Kjær, det
> er nærmest altid glad og livsbekræftende,

> M.V.H....Benny..

Et ramaskrig. Ja det må du nok sige. Du har fuldstændig ret.
Men det er jo ikke noget nyt. Og det skal vi jo ikke tage hensyn til.
Den folkelige musik for den almindelige befolkning, har altid været fulgt
af et ramaskrig fra dem,
der er til den mere alternative og extreme musik. Sådan er det jo... og
sådan vil det altid være.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-11-10 13:03

meddelelse news:4ce7909d$0$36577$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> af et ramaskrig fra dem,
> der er til den mere alternative og extreme musik. Sådan er det jo... og

Jamen det er som jeg plejer at sige det, synd for dem, der snyder sig selv
for den side af musikken... Men skidt, jeg burde jo egentligt kunne forstå
dem, for engang havde jeg det jo på samme måde, bare med F.eks Sebastian...
Min eneste undskyldning, var at hans tekster nok ramte mig selv for godt, og
sangene kom, lige da de passede 100%.... Men jeg skal indrømme, jeg har
taget revanche siden... Tror ikke der er ret meget af hans, jeg ikke har...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-11-10 15:04

Den 20-11-2010 13:02, Benny Mortensen skrev:

> Jamen det er som jeg plejer at sige det, synd for dem, der snyder sig selv
> for den side af musikken...

Du skal ikke ha' ond af mig. Jeg klarer mig udmærket.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-10 15:29

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Du skal ikke ha' ond af mig. Jeg klarer mig udmærket.
>
> Henning.

Jo, men tag det nu positivt. Det er jo kun for, at ville dig det bedste.
Det ville være ulykkeligt, om du skulle havne i en depression.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-11-10 11:39

meddelelsen news:4ce7db37$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jo, men tag det nu positivt. Det er jo kun for, at ville dig det bedste.
> Det ville være ulykkeligt, om du skulle havne i en depression.

Og her er lige et par depressions-frie hollandske sange. Prøv dem. De er
rigtig gode og de er med nogle navne vi nok ikke lige har hørt før. Dejlig
underholdningsmusik.

Mariska: http://www.youtube.com/watch?v=DdgkKPyrnl0&feature=related

Gabrie: http://www.youtube.com/watch?v=9RaCGnPxAfM&feature=related

Shirley: http://www.youtube.com/watch?v=G5d3t5HMZcs&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-11-10 10:00

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Du skal ikke ha' ond af mig. Jeg klarer mig udmærket.
>
> Henning.

Slap du bare af, det har jeg skam heller ikke ))

M.V.H....Benny..