Har du kørt bil i dag? Tilstå her.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 11:52

Man har jo hørt på bawlet i årevis, så nu skal sandheden frem.

Jeg kører ikke på mine sommerdæk det par dage om året, hvor der er sne
på vejen.

OK!

Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 19-11-10 11:57

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Der var IKKE sne på vejen. Løgnhals
--

hilzen
hanzen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 12:55

On Fri, 19 Nov 2010 11:57:13 +0100, "hanzen" <hanzen@mailmeej.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Der var IKKE sne på vejen. Løgnhals

>--

Hanzen, du skal også hjem.

--

venlig hilsen
Folmer

Fra : hanzen

Dato : 19-11-10 14:53

> Hanzen, du skal også hjem.
>
> --
>
> venlig hilsen
> Folmer

Jeg er hjemme. Heller ingen sne på hjemvejen.
--

hilzen
hanzen

Fra : Allan F

Dato : 19-11-10 12:05

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Ikke endnu. Men det skal jeg. Og begge biler har Michelin Alpine der vender
nedaf.

Fra : Jens Olsen

Dato : 19-11-10 12:13

On Fri, 19 Nov 2010 11:52:02 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>på vejen.
>
>OK!
>
>Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Næ-næ-næ selvfølgelig kørte (og kører) jeg ikke.

Nu er man jo blevet 'voksen' og har ikke nogen forpligtelser længere.

Bilen holdt faktisk stille tre måneder sidste vinter, da vi havde den
rædselsfulde lange sneperiode.

Skal jeg endelig nogen steder, bliver det med S-toget; nu da man jo
bevilget 'mimrekort'.

Jens (Micra med sommerdæk)

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-10 12:14

> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Hvad har du drukket i dag ?

Skal nok til Århus Havn i dag og hente en forsendelse.

Jeg tilstår, der er ikke vinterdæk på min trailer..

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 13:00

On Fri, 19 Nov 2010 12:14:10 +0100, "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk>
wrote:

><folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

>Hvad har du drukket i dag ?

>--

Et glas hvid bourgogne fra det berømte chateau Arla, samt et krus
kaffe, brygget på en andalusisk bjergmokkabønne, som er varsomt høstet
af en ung kvinde, mens den nedgående sols sidste stråler varmede
hendes...................................................ryg.

Det bliver noget slingrefis, uanset.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : ABJ

Dato : 19-11-10 15:39

> [...]
> af en ung kvinde, mens den nedgående sols sidste stråler varmede
> hendes...................................................ryg.

Fattigrøv.

Jeg bruger kun den kaffe der først er ædt af en indonesisk katteart,
derefter bliver lorten samlet sammen og renset, det giver en helt speciel
smagsoplevelse

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-10 16:06

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det bliver noget slingrefis, uanset.

Overhovedet ikke, Bimmeren har jo trailerprogram..

Jeg har hentet denne her i GP-udgave i Frihavnen:

http://www.oxai-rc.com/main/detail.aspx?ID=69

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 18:00

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

Jeg har hentet denne her i GP-udgave i Frihavnen:
http://www.oxai-rc.com/main/detail.aspx?ID=69
-----

Nu ér det jo en bilgruppe, du har skrevet i - så vi må i det mindste
forlange at få nogle data vedr. motorens hk og nm, acceleration og topfart
samt brændstofforbrug for blot at nævne nogle af de væsentlige områder, folk
fokuserer på

Fra : Bjørn J.

Dato : 19-11-10 18:17

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse
KLIP

> [...]
> samt brændstofforbrug for blot at nævne nogle af de væsentlige områder,

Jo, jow...

Motor -

Yamada YS DZ170CDI - 27,95 ccm
0 -100 km/t - 10 sekunder
Hk ukendt - Nm ukendt
Topfart ca. 130 km/t
Brændstofforbrug: ca. 400 ml på 8 minutter.
Brændstoftype GRØN: 50% metanol, 30% Nitromethan og 20% AerosynthIII
4-taktsolie.

http://www.yspower.co.jp/en/engine/plane/dz170cdi.html

Styretøj:

Futaba MZ14:

http://2.4gigahertz.com/systems/futk9400.html

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-10 12:34

Volmer skrev i meddelelsen

> [...]
>på vejen.
>
>OK!
>
>Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel.

Jeps, der fik du mig.
Jeg har kørt i 6 forskellige biler i dag og kun 2 af dem var med vinterdæk.
Vejene var endda dækket helt af sne på et tidspunkt, men det gik nu fint
alligevel.
Det lykkedes mig dog at lave en pirouette (med vilje) og det var endda med
vinterdæk på
Ellers var der intet problem med at stå fast/bremse/styre/sætte igang og
hvad ved jeg

>Løgnhals!

Nope, jeg har aldrig benægtet at jeg har kørt med sommerdæk om vinteren,
indimellem

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 13:04

On Fri, 19 Nov 2010 12:33:49 +0100, "Per Beer Hansen"
<perbeerNOSPAM@NOSPAMperbeer.dk> wrote:

> [...]
>alligevel.
>Det lykkedes mig dog at lave en pirouette (med vilje) og det var endda med

På offentlig vej går jeg ud fra, uden den fornødne afmærkning, samt
myndighedernes tilladelse? Tsk, tsk,tsk. Den obligatoriske ambulance
var vel ikke engang indforskrevet?

> [...]

>hvad ved jeg

>Nope, jeg har aldrig benægtet at jeg har kørt med sommerdæk om vinteren,

Derved bliver det en ren tilståelsessag. Hundre krone ligeut!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 19-11-10 16:06

>På offentlig vej går jeg ud fra, uden den fornødne afmærkning, samt
>myndighedernes tilladelse? Tsk, tsk,tsk. Den obligatoriske ambulance
>var vel ikke engang indforskrevet?

Nope, det var på en lukket plads, så ingen ko på isen der.

>Derved bliver det en ren tilståelsessag. Hundre krone ligeut!

Det var satme billigt, ka' jeg så ikke forudbetale for resten af året med
det samme?

Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-11-10 12:47

> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Der var kun vand på vejen her hvor jeg kørte. På sommerdæk.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 19-11-10 13:05

On Fri, 19 Nov 2010 12:47:09 +0100, Ole Sørensen <ng@kunos.nu> wrote:

>Der var kun vand på vejen her hvor jeg kørte. På sommerdæk.

>--

Du skal vel også hjem igen? Og der kommer mere. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-11-10 15:42

> Du skal vel også hjem igen? Og der kommer mere. )

Prøver igen:
Der VAR kun vand her på vejen hvor jeg kørte.

Er skam kommet hjem for længst :)

Desuden vil det være godt for mine fordæk med en masse hjulspin, hæl&tå
du ved.

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 13:08

folmer@rasmussen.dk forklarede:
> Jeg kører ikke på mine sommerdæk det par dage om året, hvor der er sne
> på vejen.

Man har kørt på nye vinterhjul en måned oder so.

Sidste tur på sommerslicks var i rimfrost sidste år hvor jeg var ved at
nedlægge Broager kirke m.m.

Konebilen kører på ét år gamle G7'ere som i øvrigt står ikke mindre end
fabelagtigt godt fast på våd vej (opdagede jeg lige pludseligt forleden
dag! )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-11-10 15:43

> Konebilen kører på ét år gamle G7'ere som i øvrigt står ikke mindre end
> fabelagtigt godt fast på våd vej (opdagede jeg lige pludseligt forleden
> dag! )

G7? UG7?

Fra : Hans Paulin (6310)

Dato : 19-11-10 21:11

Ole Sørensen formulerede fredag:
> G7? UG7?

Ja! :) (de var til ug! ;) )

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Martin [6000]

Dato : 19-11-10 13:37

Den Fri, 19 Nov 2010 13:05:17 +0100 skrev folmer:

> Du skal vel også hjem igen? Og der kommer mere. )

Thø... sne er i drømmeland, eller Norge.. Alt andet er saltet eller
smeltet langt ind i helvede oppe på nogle få kvadratmeter nordpå i landet.

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Jensen

Dato : 19-11-10 05:47

On 19 Nov., 11:52, fol...@rasmussen.dk wrote:
> Man har jo h rt p bawlet i revis, s nu skal sandheden frem.
>
> Jeg k rer ikke p mine sommerd k det par dage om ret, hvor der er sne
> p vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne p vejen i dag. Du k rte bil alligevel. L gnhals!

Det sneede her i Slagelse til morgen og i formiddag, MEN det lagde sig
ikke på vejene.
Min mor luftede Matrix'en på sommerdæk på en tur i Bilka i formiddag,
og vejene var fine, sagde hun.
Jeg selv blev, hvor jeg altid er: i min seng og fejrede at jeg nu har
taget hul på mit 39. leveår.

Fra : Ole Sørensen

Dato : 19-11-10 15:44

> Jeg selv blev, hvor jeg altid er: i min seng og fejrede at jeg nu har
> taget hul på mit 39. leveår.

Jamen så tilløk med de 38! :)

Fra : Finn Guldmann

Dato : 19-11-10 14:09

Den 19-11-2010 11:52, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> på vejen.
> OK!
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Sådan som det regner her er det tvivlsomt at der kommer sne.

I øvrigt har jeg hverken bil eller sommerdæk.

Fra : John N. H.

Dato : 19-11-10 14:59

> Der var sne på vejen i dag.

Har du været i fryseren efter snapsen?
Den slags sne hedder "rim".

> Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Har ikke kørt bil siden Onsdag.
Måske det bliver aktuelt igen på Mandag.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)

Fra : Kent Friis

Dato : 19-11-10 16:35

Den Fri, 19 Nov 2010 11:52:02 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:
> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Forkert til det hele :-þ

- Der var ingen sne på vejene.
- Bilen fik monteret vinterdæk i søndags.
- Jeg cyklede.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-11-10 16:44

> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Folmer, tror du ikke det er på tide du fjerner den natpotte.
Tror ikke du har godt af at have natpotten stående længere.

Forresten, så ja, jeg har kørt i dag.
Da det kun regnede her, anser jeg resten af dine påstande for værende uden
relevans

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 19-11-10 17:40

skrev i meddelelsen news:vglce6994alkvraclcl668q9inqfuaqi9h@4ax.com...

[...]

Hva mener du - jeg har sgu da 4 spritnye asymmetriske vinterdæk monteret, så
kom ikke her...

Fra : lom k

Dato : 19-11-10 19:47

folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
> på vejen.
>
> OK!
>
> Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

meget sjov ide, men synes ikke der kommer svar fra folk, men en masse
støj

Skynder mig at svare.

Kørt i dag ?? Ja, på vinter dæk, sat på i onsdags

mvh

Lars

Fra : John N. H.

Dato : 19-11-10 19:52

> "lom k" skrev i meddelelsen:

> meget sjov ide, men synes ikke der kommer svar fra folk, men en masse
> støj

Så er alt jo, som det plejer at være.

-- Med venlig hilsen
John N. H.
; -)

Fra : Ivan Madsen

Dato : 19-11-10 20:06

> [...]

>på vejen.
>
>OK!
>
>Der var sne på vejen i dag. Du kørte bil alligevel. Løgnhals!

Selvfølgelig kørte jeg i dag! Der var ikke - gentager ikke - sne på
vejen i et omfang der krævede andet end en smule omtanke.
At jeg så fragter apparatet rundt på helårsdæk er en anden sag - er
lidt spændt på dem til vinter, men de klarede testen bedre end de
vinterdæk jeg hidtil har kørt på!