Hvorfor skal jeg låse bilen to gange?
Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 18-11-10 20:51

Hej

Hvordan kan det være at jeg skal låse min bil to gange?

Første gang jeg klikker på fjernbetjeningen blinker lyset og bilen
låses... Så trykker jeg igen, så lyset blinker en gang til og der kommer
endnu en låselyd. (Trykker jeg igen sker der ikke mere)
Jeg behøver da heldigvis kun ET tryk for at låse bilen op igen.

Det drejer sig om en Opel Astra...

Mvh
Anders

Fra : -=JF=-

Dato : 18-11-10 20:58

Den 18/11/10 20.50, Anders T. Nielsen skrev:
> [...]
> låses... Så trykker jeg igen, så lyset blinker en gang til og der kommer
> endnu en låselyd. (Trykker jeg igen sker der ikke mere)

Hvis det fungerer som på min Mondeo, så er første klik for at låse bilen
så den ikke kan åbnes udefra, men man kan åbne den indefra.

Når den er dobbeltlåst kan den heller ikke åbnes indefra.

--
Mhv.
John

Fra : Ivan Madsen

Dato : 18-11-10 21:41

On Thu, 18 Nov 2010 20:50:51 +0100, "Anders T. Nielsen"
<anders2000toxvaerd@gmail.com> wrote:

> [...]
>endnu en låselyd. (Trykker jeg igen sker der ikke mere)
>Jeg behøver da heldigvis kun ET tryk for at låse bilen op igen.

I "gamle dage" virkede Opels centrallåsesystem på den måde at "1.hak"
var låse bilen! "2. hak" var at låse den totalt - så den ikke kunne
åbnes overhovedet, dvs. heller ikke indefra.
Måske noget i samme retning? Manualen kan måske give svaret.

Fra : Henning

Dato : 19-11-10 09:41

> [...]

>endnu en låselyd. (Trykker jeg igen sker der ikke mere)
>Jeg behøver da heldigvis kun ET tryk for at låse bilen op igen.

Ditto med Mazda - lås og dobbeltlås Godt når du efterladen konen
eller børnene i bilen

Fra : Andersen [3650]

Dato : 19-11-10 15:57

Den 19-11-2010 09:40, Henning skrev:
> Ditto med Mazda - lås og dobbeltlås Godt når du efterladen konen
> eller børnene i bilen

Jeps, så er det bare ud at finde en anden bil i en fart så man kan
komme i byen og hygge sig

Fra : Anders T. Nielsen

Dato : 19-11-10 22:51

Har nu tjekket på min egen bil og det gælder også for MIN bil...

Tak for hjælpen

Mvh
Anders

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 20-11-10 11:55

"Anders T. Nielsen" skrev i meddelelsen

> Har nu tjekket på min egen bil og det gælder også for MIN bil...

Så er det blot at anvende det, fordi det alt andet lige bliver langt mere
besværligt for en biltyv at anvende bilen.

Lidt ligesom med hjemmet, hvor det er bandlyst at have en vrider monteret
indvendig på yderdørene - eller lade nøglen side i yderdørens lås
indvendigt, mens man er ude at handle og anvender en anden nøgle...