UK, street legal
Fra : Anders Majland

Dato : 18-11-10 17:33

Englænderene har tilsyneladende noget friere muligheder for ombygninger end
vi har her i landet. Sad lige og så en optagelse af "Fifth Gear - [18x02] -
2010.10.15" hvor de har en audi med et par tusinde hk ude og køre dragrace

Men bilen er tilsyneladende lovlig at køre i på gaden i UK.... De har også
tidliger haft en anden med i programmet og den har stadig hurtigste dragrace
tid. Men audio'en er blevet målt til den højeste hastighed.

I UK har jeg også set at man kan få et kit til at smide en MC motor bag i en
smart (suzuki gsxr 1100 eller 1300). Og det kan man få lov at køre lovligt
med på gaden ...

/A

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-11-10 18:31

> [...]
>
> I UK har jeg også set at man kan få et kit til at smide en MC motor bag i
> en smart (suzuki gsxr 1100 eller 1300). Og det kan man få lov at køre

Det er nu ikke den store nyhed at UK har meget lempelige muligheder.

De har jo tradition for at bygge biler.

Hollænderne benytter meget at få en bil godkendt i UK og så indregistrere
den i Holland.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-11-10 18:52

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Det er nu ikke den store nyhed at UK har meget lempelige muligheder.

Ariel Atom V8 f.eks.

> De har jo tradition for at bygge biler.

Absolut - og de er bedre nu end i gl. dage

>Hollænderne benytter meget at få en bil godkendt i UK og så indregistrere
>den i Holland.

Er du nu sikker på det? - se'fø'li' er du det, men sån går det ik i DK.
Mærkeligt når alle er med i EU...

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-11-10 18:58

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Er du nu sikker på det? - se'fø'li' er du det, men sån går det ik i DK.
> Mærkeligt når alle er med i EU...

Har ladet mig fortælle, når man er selvbygger på en Caterham i Holland, så
får man den godkendt i UK og indregistreret i NL efterfølgende.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-11-10 19:03

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

>Har ladet mig fortælle, når man er selvbygger på en Caterham i Holland, så
>får man den godkendt i UK og indregistreret i NL efterfølgende.

Ka man å gøre her i Sverige :)
Min genbo har en original Lotus Super 7, og den repareres af en gut, som
bygger de der Caterhams on legal basis :)

Fra : Bjørn J.

Dato : 18-11-10 19:05

"Mogens (K)" <mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ka man å gøre her i Sverige :)
> Min genbo har en original Lotus Super 7, og den repareres af en gut, som
> bygger de der Caterhams on legal basis :)

Der er ikke de store problemer med Super 7 i DK.

De er jo alle veteranbiler..

Westfield osv., det er straks en noget nær umulighed.

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 18-11-10 19:10

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Der er ikke de store problemer med Super 7 i DK.

Nej, det var også Caterham, jeg talte om

> Westfield osv., det er straks en noget nær umulighed.
--
Alt selv-byg mv. (eller karakter af samme) er jo et problem i DK...