En motorvejsoplevelse i går.
Fra : Mikael

Dato : 18-11-10 01:47

I går aftes gik min tur mod det nordjyske, lige inden Århus var der
sket et uheld. Motorvejen var særret i ydersporet af en skiltevogn
fordi en bil havde kigget lidt nærmere på autoværnet.

Der er da jeg ankommer ca. 1000m kø i inderbanen, på det tidspunkt kan
jeg ikke se hvor vejen er spærret, kun en masse blå blink.
Jeg lægger mig i yderbanen og kommer derved op til ca.200 før den nu
synlige skiltevogn og trafikken står nu helt stille i begge spor. Jeg
tæller lidt og ser at jeg skal flette ind mellem to lastbiler og
placere mig så det kan lade sig gøre uden problemer når vi begynder at
rulle igen, men det hul der var på ca 15 m . mellem de to lastbiler
blev nu lige lavet til et hul på 3 m.Jeg skal jo ikke bare komme her
og tro jeg er noget....

Få sekunder senere begynder skiltevognen at køre og skal nu ind i
nødsporet hvor de skulle til at sætten den uheldsramte bil på et
fejebled.

Behøver jeg siger hvilken vognbane der blev afviklet hurtigst?

Endnu et eksempel på hvorfor man lige så godt kan udnytte den asfalt
der er tilstede.

Mikael