Kirkeaviser
Fra : Jubi

Dato : 19-11-10 07:34

Er det lovligt at tilsende kirkeavisen til personer der er udmeldt af
den danske folkekirke?
Det er både adresserede og med i "Med rundt".

--
At tænke før man taler, er som at tørre sig
i røven inden man skider.

Fra : Kasper Demant

Dato : 19-11-10 12:42

Den 19-11-2010 07:34, Jubi skrev:
> Er det lovligt at tilsende kirkeavisen til personer der er udmeldt af
> den danske folkekirke?
> Det er både adresserede og med i "Med rundt".

Ja, ligesom det er lovligt at fremsende reklamer for Netto til folk som
kun handler i Aldi.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Søren

Dato : 19-11-10 13:05

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, ligesom det er lovligt at fremsende reklamer for Netto til folk som
> kun handler i Aldi.

> Vh.
> Kasper Demant
> ba.jur

Ikke hvis man er tilmeldt Nej tak til reklamer, aviser osv.
Hvis man desuden er på robinson listen, så må de heller ikke ringe.

Jeg også sur over at få reklamer for kirke, kræftens bekæmpelse osv, selvom
jeg er tilmeldt alt hvad jeg kan tilmeldes af "framelding".

Fra : Kasper Demant

Dato : 19-11-10 13:43

Den 19-11-2010 13:04, Søren skrev:
> [...]
>
> Jeg også sur over at få reklamer for kirke, kræftens bekæmpelse osv, selvom
> jeg er tilmeldt alt hvad jeg kan tilmeldes af "framelding".

Et nej tak til reklamer behøver ikke respekteres af de reklamerende.

Jeg tror faktisk at kirkens "reklamer" hører ind under folkeoplysning,
og må uddeles til alle. Ligesom valgmateriale.

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Kasper Demant

Dato : 19-11-10 13:53

Den 19-11-2010 13:42, Kasper Demant skrev:

> Et nej tak til reklamer behøver ikke respekteres af de reklamerende.
>
> Jeg tror faktisk at kirkens "reklamer" hører ind under folkeoplysning,
> og må uddeles til alle. Ligesom valgmateriale.

http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/erhverv/adresseloese/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/erhverv.xml&lang=dk

Her kan du se hvad der er undtaget

Vh.
Kasper Demant
ba.jur

Fra : Jubi

Dato : 19-11-10 15:30

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

Måske ikke, men forbrugerombudsmanden giver 5000 kr. i bøde til dem der
ikke gør det.
Instruktionen fra forbrugerombudsmanden går ud på at der ved første gang
en reklamer er lagt i postkassen til trods for et "nej tak" på
postkassen, er at fortælle den der har sendt reklamen at det må de skam
ikke. Når så den samme reklame kommer i postkassen 2 gang, kan en klage
sendes til forbrugerombudsmanden.

> http://www.postdanmark.dk/contentfull.dk?content=/cms/da-dk/erhverv/adresseloese/ingen_reklamer_tak.htm&menufile=/cms/da-dk/menufiles/erhverv.xml&lang=dk
>
> Her kan du se hvad der er undtaget

Ja det er jo fint nok, men nu drejer det sig om adresserede kirkeblade
og personer der er udmeldt af den danske folkekirke.
Jeg går ud fra at hvert sogn e.lign. har sit eget kirkeblad og dette
udgives af menighedsrådet.
Jeg har så i første instans klaget i email til menighedsrådsformanden.
Hvis det ikke hjælper, hvad så? (intet svar eller svar a.la. som du
mener: "Det må vi skam godt")

Fra : Jubi

Dato : 19-11-10 13:34

"Kasper Demant" <news@kwdemant.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, ligesom det er lovligt at fremsende reklamer for Netto til folk
> som kun handler i Aldi.

Når du svarer ja til kirkeavisen, som har adresse påtrykt, vil du så
lægge den i samme kategori som reklamer?
"med rundt og hvad post danmark lægger deri, kan man ikke frasige sig,
til trods for post danmarks egen orange "nej tak" mærkat (som sidder på
min postkasse), siger post danmark.

Så når du lægger en adresseret kirkeblad i samme kategori som reklamer,
må den jo ikke lægges i min postkasse med det orange "nej tak" mærke.

Siger du så stadig "ja"?