Hvor er Åge???
Fra : Henning Jensen

Dato : 17-11-10 12:30

På en tur rundt i YouTube, 'rendte' jeg ind i Thijs Van Leer, og hvor
han spiller dette instrumental-nummer "Tribute to the woman":

http://www.youtube.com/watch?v=QTHg6NPcI1k&feature=related

Ham havde jeg glemt! Han var jo populær også tilbage i 60'ene, med sit
band "Focus":

http://www.youtube.com/watch?v=acyXIZTYMd8&feature=related

Åge, du der er Holland-fan, du må godt komme med flere eksempler af
samme slags.
Tak.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-10 15:13

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Åge, du der er Holland-fan, du må godt komme med flere eksempler af samme
> slags.
> Tak.
>
> Henning.

Hvad med en helikopter-slager:
http://www.youtube.com/watch?v=_uxRP-dV17o&feature=related

og en byggeplads-slager:
http://www.youtube.com/watch?v=KioKE8UUklk&feature=related

og en badebro-slager:
http://www.youtube.com/watch?v=T6J8x1iS-P8&feature=related

og en lammestegs-slager:
http://www.youtube.com/watch?v=oVBoWbW3104&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-11-10 16:04

Den 17-11-2010 15:13, Åge Halldorsson skrev:

> og en lammestegs-slager:
> http://www.youtube.com/watch?v=oVBoWbW3104&feature=related

Den med lammestegen ser meget godt ud. Har du ikke et eksempel hvor hun
synger?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-10 18:26

> Den med lammestegen ser meget godt ud. Har du ikke et eksempel hvor hun
> synger?
>
> Henning.

Nej, ikke Hr. Sjurmands "band",
MEN .......der er et andet lammestegs-band, og de synger.
Det er et af Hollands populæreste bands. De hedder K3.
Der er en masse "godaw" og "halløj" og "juhuuu" i mange af deres sange.

Her synger de "Skaka laka bum bum":
http://www.youtube.com/watch?v=1koxoHRrdP8&feature=related

Her synger de "Mama`s en papa`s":
http://www.youtube.com/watch?v=UiuJKrWLFaE&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-11-10 18:53

Den 17-11-2010 18:26, Åge Halldorsson skrev:

> Her synger de "Skaka laka bum bum":
> http://www.youtube.com/watch?v=1koxoHRrdP8&feature=related
>
> Her synger de "Mama`s en papa`s":
> http://www.youtube.com/watch?v=UiuJKrWLFaE&feature=related

Jamen det er jo børn!!!
Det var syngende 'lamseben' jeg efterlyste.

Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-10 19:40

> Jamen det er jo børn!!!
> Det var syngende 'lamseben' jeg efterlyste.
>
> Henning

Pigerne i K3må da helt bestemt være ca. 90 år gamle. Du ved nok Krutte
snakker om slager og meget gamle pensionister.
Slagerfolk i Holland og Tyskland ser nok meget unge ud, men de er altså 70
år ældre end de ser ud til.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 18:03

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Hvad med en helikopter-slager:
> http://www.youtube.com/watch?v=_uxRP-dV17o&feature=related
>

> Hilsen Åge

Nu sae du godt nok helikopter!!!
Her fra Hansis hjemland ;-D

http://www.youtube.com/watch?v=13D1YY_BvWU

venligst Lars

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-10 16:57

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> På en tur rundt i YouTube, 'rendte' jeg ind i Thijs Van Leer, og hvor han
> spiller dette instrumental-nummer "Tribute to the woman":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=QTHg6NPcI1k&feature=related

Nice :)

> Åge, du der er Holland-fan, du må godt komme med flere eksempler af samme
> slags.

Der er masser af god, og nutidig hollandsk musik. F.eks. Hollands
populæreste band, og største exportsucces, Within Temptation:
http://www.youtube.com/watch?v=gEgXDhiayz4
(Bare se antallet af visninger)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-11-10 17:32

Den 17-11-2010 16:56, Alex Linaa skrev:

> Der er masser af god, og nutidig hollandsk musik. F.eks. Hollands
> populæreste band, og største exportsucces, Within Temptation:
> http://www.youtube.com/watch?v=gEgXDhiayz4

Ja, og især når man tænker på landets størrelse og sproget. Situationen
helt sammenlignelig med herhjemme, hvor der ikke rigtigt er nogen, der
'rager helt op'.

Within Temptation er da også imponerende. Fine melodiske numre som ikke
kan støde nogen, med en meget fin balance, og meget professionelt sat op
og indspillet.
Og Sharon den Adel's stemme passer helt perfekt til numrene. Her "Angels":

http://www.youtube.com/watch?v=pXYjJmI6_3w&feature=related

Henning.

Fra : -=JF=-

Dato : 17-11-10 17:45

Den 17/11/10 16.56, Alex Linaa skrev:
> F.eks. Hollands
> populæreste band, og største exportsucces, Within Temptation:

Halt maule, det lyder ikke helt skeløjet!!
Dem skal jeg da have lyttet lidt mere til.

Hvor er du stødt på dem?

--
Mhv.
John

Fra : Ukendt

Dato : 17-11-10 18:16

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse
> Den 17/11/10 16.56, Alex Linaa skrev:

> Halt maule, det lyder ikke helt skeløjet!!
> Dem skal jeg da have lyttet lidt mere til.
>
> Hvor er du stødt på dem?

Via min søn, og en koncert i Vega for et par år siden

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-11-10 18:47

> Via min søn, og en koncert i Vega for et par år siden

Godt vi har sønner med god smag

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-11-10 18:50

Den 17-11-2010 18:46, Allan Krautwald skrev:
> "Alex Linaa"<www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Godt vi har sønner med god smag

Hvad med Åges børn? Ender de i dyb formørkelse???

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-11-10 19:21

> Hvad med Åges børn? Ender de i dyb formørkelse???
>
> Henning.

Mig bekendt har Åge heldigvis ikke forplantet sig

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-10 19:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Mig bekendt har Åge heldigvis ikke forplantet sig

.................mens Krutte har forplantet sig, til rædsel for folks børn.
HA

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-11-10 19:41

> "Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse

> Godt vi har sønner med god smag
og at de har forældre som stadig er i puberteten.
hehe

Fra : P.Petersen

Dato : 17-11-10 22:35

meddelelsen news:4ce421c7$0$36567$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> og at de har forældre som stadig er i puberteten.
> hehe

Ja Aage, det er skønt at være ung.
Er selv 54 og er vild rockfan. Både det fra min ungdom og det, der er groet
siden jeg blev født i 1956.
Har en søn på 15, der er ved at blive en rigtig god guitarist.
Han elsker og spiller Jimi, Doors, Pink Floyd, Led Zeppelin, Black Sabbath.
Sex Pistols, Clash, Ramones.
Dimmu Borgir, Joe Bonamassa, Lynard Skynard.
Black Country Communion, Neil Young.
Mayhem, Darkthrone, Gorgoroth.
Robert Johnson. Cream, J.J. Cale.
M.m.m.
Mange forskellige musikstile.
Men må indrømme at slagermusik ikke lige har fundet vejen til hans hjerte.
Og heller ikke til mit.
Tror, at det der fanger en, i ens ungdom, bringer man med sig resten af
livet.
Og det er jo fint og ok. Men tror det er vigtigt, at man prøver, at åbne sit
sind for andre influenser end dem man er vokset op med. Så får man
ihvertfald nogle flere oplevelser og dermed et rigere liv.
Så Aage. Stay Young. Ligesom ham her:
http://www.youtube.com/watch?v=XUGej_ofcAQ&feature=channel

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 18-11-10 15:29

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> Ja Aage, det er skønt at være ung.

Helt enig, man er kun så gammel som man føler sig.

> Er selv 54 og er vild rockfan. Både det fra min ungdom og det, der er
> groet siden jeg blev født i 1956.
> Har en søn på 15, der er ved at blive en rigtig god guitarist.

Jeg har 3 børn, alle på et eller andet stadium af en musikuddannelse. De har
alle taget musik fra min ungdom til sig, fra Deep Purple til Emerson, Lake &
Palmer. Jeg har så til gengæld taget meget af deres musik til mig, som
Disturbed, Within Temptation, Duné... you name it, der er oceaner af god
nutidig musik.

> Men tror det er vigtigt, at man prøver, at åbne sit sind for andre
> influenser end dem man er vokset op med. Så får man ihvertfald nogle flere
> oplevelser og dermed et rigere liv.

Amen :)

/Alex

Fra : P.Petersen