Så er det slup med at slippe !
Fra : Bjørn J.

Dato : 16-11-10 17:02

Så er det slut med at slippe for bøden i andre land fra nu af.

Der er dog et minimumsbeløb på 70 euro (ca. 525 kr) som vil være
bagatelgrænsen.

http://www.autowereld.com/autonieuws/detail.asp?artikel=8746

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Martin Bak

Dato : 16-11-10 17:38

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Så er det slut med at slippe for bøden i andre land fra nu af.
>
> Der er dog et minimumsbeløb på 70 euro (ca. 525 kr) som vil være
> [...]
Dit link viser mig en artikel om Hyundai, vist nok på hollandsk

Her i landet er der masser af bøder der er på kr. 500,- og dermed under
bagatelgrænsen. Men men mon ikke de lande der bruger euro har valgt deres
mindstebøde som 100 euro?
På den måde vil de små bøder udlændinge indkasserer her i landet ikke blive
omfattet af de nye regler, mens danskere vil blive jagtet for selv de
mindste bøder, hvis jeg forstår dig ret. Men alle bør jo betale deres bøder,
uanset om de bliver jagtet eller ej...

--
Martin
www.martinbak.dk/

Fra : Bjørn J.

Dato : 16-11-10 18:41

KLIP

> Dit link viser mig en artikel om Hyundai, vist nok på hollandsk

UPS...link rettet:

http://epn.dk/samfund/article2247819.ece

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-11-10 18:48

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> UPS...link rettet:
> http://epn.dk/samfund/article2247819.ece
> Følgende EU-lande kan inddrive bøder hos hinanden:

Listen er ikke helt korrekt, fordi Sverige er også med i ordningen - ved jeg
* Danmark
* UK
* Tyskland
* Østrig
* Tjekkiet
* Letland
* Litauen
* Estland
* Ungarn
* Rumænien
* Slovenien
* Luxemborg
* Holland
* Frankrig
* Spanien
* Portugal
* Cypern

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 16-11-10 18:54

On Tue, 16 Nov 2010 18:48:11 +0100, "Mogens \(K\)"
<mogensFJERN@DETTEknudsen.dk> wrote:

>"Bjørn J." skrev i meddelelsen

>Listen er ikke helt korrekt, fordi Sverige er også med i ordningen - ved jeg
Der er en iforvejen eksisterende ordning i norden, S, FIN, N og DK
Om Island, Færørene og Grønland er med har jeg ikke tjekket op på, men
hvor mange fra DK kører lige der i deres DK indreg. bil, sammenholdt
med de 3 "store" ?

/Hans

Fra : oz3bto

Dato : 17-11-10 13:23

> [...]
> Om Island, Færørene og Grønland er med har jeg ikke tjekket op på, men
> hvor mange fra DK kører lige der i deres DK indreg. bil, sammenholdt

Denmed Norge er jeg sku ikke helt sikker på

Gennem de sidste par år er jeg blevet blitzet en del gange i Norge i DK bil
og har ALDRIG set en bøde derfra
Samme med deres automatiske bom veje dem har jeg heller aldrig fået en
regning fra

I min Norske bil er jeg blevet blitzet en gang .. 6 dage sener lå bøden i
postkassen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 17-11-10 13:45

On Wed, 17 Nov 2010 13:23:05 +0100, "oz3bto" <no@in.dk> wrote:

> [...]
>og har ALDRIG set en bøde derfra
>Samme med deres automatiske bom veje dem har jeg heller aldrig fået en

Det kan jeg så garantere for virker. Jeg har personlige erfaringer.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : oz3bto

Dato : 17-11-10 23:50

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan jeg så garantere for virker. Jeg har personlige erfaringer.
>

> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer

Så er de fame længe om at sende regningen til DK

Her i Norge da får vi bom regningen inden for 1 mdr.
Det er over 2 år siden at jeg første gang kørte igennem en norsk auto bom
vej i den danske bil .. aldrig fået regningen og den er ikke bare gået
videre til næste ejer for det er den gamle

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 17-11-10 13:50

> [...]

>regning fra
>
>I min Norske bil er jeg blevet blitzet en gang .. 6 dage sener lå bøden i

Et er at muligheden findes, noget andet er om den bliver udnyttet,
dette kan jo bero på en cost/benefit analyser der siger at det ikke
kan betale sig at forfølge muligheden.

/Hans

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-10 20:16

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Dit link viser mig en artikel om Hyundai, vist nok på hollandsk

Utroligt at Bjørn stadig ekselerer rundt med de her hunde-dejer :)

--
Tom

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 16-11-10 20:26

On Tue, 16 Nov 2010 20:16:11 +0100, "Tom" <nospam> wrote:

>"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

>Utroligt at Bjørn stadig ekselerer rundt med de her hunde-dejer :)

>--

BMW er kun for folk der ikke kan stave.

Så der vil være mange fine biler du ikke kommer til at eje.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ukendt

Dato : 16-11-10 21:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen

> BMW er kun for folk der ikke kan stave.
>
> Så der vil være mange fine biler du ikke kommer til at eje.

Det har så bare ikke noget med hunde-dejer at gøre :p

--
Tom

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 16-11-10 18:34

"Bjørn J." skrev i meddelelsen

> Så er det slut med at slippe for bøden i andre land fra nu af.

Jep, de gør pt. en stor indsats for at finde folk, ved jeg helt aktuelt,
idet jeg kender een, som har jobbet hos politiet. Ved samme lejlighed
fortæller de folk, at bøden for ikke at kende navnet på den aktuelle
chauffør bag rattet er steget til 2.500 kr. Dét får mange bilejere til at
komme på andre tanker he he

Fra : -

Dato : 16-11-10 23:27

Den 16-11-2010 18:33, Mogens (K) skrev:
> [...]
> fortæller de folk, at bøden for ikke at kende navnet på den aktuelle
> chauffør bag rattet er steget til 2.500 kr. Dét får mange bilejere til

Noget du har et link til?

/Claus