CSS kode forklaring
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 00:19

http://chokmah.dk/manual/css-tolkning.txt

der står lidt om hvad de forskellige ting i koden (denne kode) betyder
dog ikke hvordan den bruges ...så det er ikke muligt at lave illustrationer

Venligst
BMM

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-11-10 01:23

Bo M. Mogensen skrev:

> der står lidt om hvad de forskellige ting
> i koden (denne kode) betyder dog ikke
> hvordan den bruges

Hold nu op Bo, der er ingen der gider at
beskæftige med dig siden du kom med:

<Bo>
OG HVIS JEG virkeligt mente denne eller
en hvilken som helst anden gruppe noget
ondt - så kan jeg finde eller få skrevet
softwaere der vil drukne den (floate) med
400 nye emne overskrifter fra lige så mange
forskelige e-mail adresser uden ip - man kan
gøre 0 ved det og det er ikke en gang svært
det vil gøre kill filter ubrugeligt og drukne
debatter i ligegyldige emne linjer men hvorfor
fan skulle jeg det og i øvrigt kunne jeg ikke
finde på det ...

jeg vil faktisk påstå at når du lægger op til den
slags mudder i gruppen - så gør du potentielt
mere skade på den ind nogen andre har gjort
før - du fatter så ikke hvorfor , det er der heller
ingen der forlanger men sådan er det bare ..
</bo>

Ignorer Bo, han er et farligt bekendtskab, han
fatter ikke en skid af hvad man kommer med af
forslag - og så kommer ondskaben virkelig op
i ham - og han kommer med den slags
budskaber.

Læs de mange tråde han har startet, før du
kommer med en mening her!

Er du overrasket?

--
Allan Vebel
http://vebel.dk | http://html-faq.dk

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-11-10 01:52

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i meddelelsen

> Hold nu op Bo, der er ingen der gider at
> beskæftige med dig siden du kom med:

Tal for dig selv!

> Ignorer Bo, han er et farligt bekendtskab, han
> fatter ikke en skid af hvad man kommer med af
> forslag - og så kommer ondskaben virkelig op
> i ham - og han kommer med den slags
> budskaber.

Jeg forstår ham efterhånden bedre og bedre...
S'gu' ikke noget at sige til, at han sommetider reagerer voldsomt - du (og
andre) bliver jo ved med at hakke på ham!
Bliv dog voksen mand!

> Læs de mange tråde han har startet, før du
> kommer med en mening her!

Hvorfor?
Du kommer jo med alle "guldkornene"...

> Er du overrasket?

Ja! Men det er s'gu' over hvor barnagtigt folk kan opføre sig herinde!!
Velkommen på block-listen...

--
Dennis Munding
a.k.a. The Eye - Member of the PosseGrim Squad

Fra : ib petersen

Dato : 17-11-10 19:56

Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

Bliv dog voksen mand!

> Hvorfor?
> Du kommer jo med alle "guldkornene"...

Sådan skriver en rigtig voksen - vist !!!

Er du overrasket?

> Ja! Men det er s'gu' over hvor barnagtigt folk kan opføre sig herinde!!

Deltog du ikke lige selv i det ??

hilsen Ib

PS: Ved godt at jeg ikke skulle blande mig, men læser ellers ikke disse News
så tit, men har bemærket at der er en stor del af indlægene der bærer præg af
"skjulte angreb" på forskellige personer, hvilket har undret mig meget, da det
vel skulle være et sted hvor man kunne få hjælp til sine problemer, uden at få
fornemmelsen af at der er en smule nidkærhed imellem flere af de folk jeg
anser som "eksperter" -

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-11-10 01:01

"ib petersen" skrev...
> Dennis Munding wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
>
> Bliv dog voksen mand!

> Sådan skriver en rigtig voksen - vist !!!

Ironi er ikke din stærke side...?

> Er du overrasket?

> Deltog du ikke lige selv i det ??

Nej! Jeg udtrykker min vrede og harme over, at så mange angriber en person,
som tydeligvis har svært ved - og oven i købet åbent og ærligt har ytret det
(hatten af for dig Bo!) -
at forstå nogle begreber udi kunsten at lave hjemmesider.

Henvendt til alle de erfarne skribenter:

Manden stiller sine spørgsmål i en åben nyhedsgruppe, hvor det står læserne
frit for at svare eller ej.
Trods det har jeg - og mange andre - gang på gang været vidne til, hvordan
kritik og skældsord hagler ned over BMM!!

Hvis ikke man kan svare manden ordenligt, så ser jeg ikke nogen grund til at
svare overhovedet.
Og hvis man synes at han "støjer" for meget med sine indlæg, så ignorer det
dog!

Nogle af de faste skribenter undrer sig over, hvor alle de "gode" spørgere
bliver af...
Det gør jeg ikke. Jeg gætter på, at de er blevet skræmt væk af alle de
indlæg, hvor sagesløse er blevet svinet til!

Eks.:
En nybegynder kan komme ind og spørge om hjælp til et problem.
Hvis det er første gang vedkommende prøver at arbejde med html og at skrive
i en nyhedsgruppe, hvordan skal han/hun kunne vide...:
- HVOR man validerer en side?
- HVAD det vil sige at validere?
- HVOR man skal søge efter oplysninger.

Det er langt fra alle, der er lige velbevandrede på nettet!
Mange gange bliver helt nye overfaldet med kritik over, at de ikke har gjort
dit og dat inden de spørger!??

Hvordan gjorde I selv, første gang I skrev her??!
Og lad nu være med at bilde jer selv ind, at I var perfekte...

Jeg tror heller ikke på julemanden: http://skovaa-munding.dk/

Hvor jeg vil hen med dette??

Få jer til at stoppe op og tænke over, hvordan I (de erfarne skribenter)
henvender jer til nye - og at det er JER (og alle vi andre amatører), der er
med til enten at holde liv i nyhedsgrupperne ved at udvise tolerence og
venlighed overfor nye, ELLER at "aflive" samme ved at bombardere nye
skribenter med kritik over nogle ting de ikke har gjort - ganske enkelt
fordi de ikke ved bedre!

Der er INGEN, der kræver at I svarer på indlæggene.
Mange forventer et svar - i en ordentlig tone.
Forventer det - måske fordi de ikke er klar over, at det er ganske
almindelige mennesker, som læser og skriver i grupperne...

Forståelse og indsigt i andre menneskers problematik er vigtig - men ikke
let at opnå - når man svarer på spørgsmål herinde.
Og nej - jeg er ikke fejlfri eller en helgen...
Det er der ingen, der er!

> PS: Ved godt at jeg ikke skulle blande mig,...
Det står dig frit for at gøre.

> [...]
> at få
> fornemmelsen af at der er en smule nidkærhed imellem flere af de folk jeg

Netop derfor jeg reagerede som jeg gjorde.
Jeg går ind for at bevare nyhedsgrupperne, men mennesket har jo altid været
selvdestruktivt, så måske det er "mission impossible"...

FUT: news:dk.admin.netikette

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-11-10 19:20

Den 17-11-2010 19:56, ib petersen skrev:
> [...]
>
> hilsen Ib
>
> n stor del af indlægene der bærer præg af
> "skjulte angreb" på forskellige personer
Det beror på en misforståelse - at skrive man ikke forstår et svar er
ikke det samme som et skjul angreb
det er bare sådan det unægtelig beklageligt er ... men så må man jo
prøve sig frem

fut : dk.admin.netikette

Fra : Allan Vebel

Dato : 18-11-10 02:12

Dennis Munding skrev:

> Tal for dig selv!

Dennis, altså - Bo kommer med trusler om at
lave software til at drukne nyhedsgrupperne,
og andre ubehagelige indslag.

Skal man finde sig i den slags?

Fra : Tom Andersen

Dato : 17-11-10 07:12

"Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Hold nu op Bo, der er ingen der gider at
> beskæftige med dig siden du kom med:

Kan du ikke bare putte Bo i dit kill-filter?
( Han næres af svar som dine)

Tom

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 07:28

Den 17-11-2010 07:12, Tom Andersen skrev:
> "Allan Vebel" <spam@do.not> skrev i en meddelelse

> Kan du ikke bare putte Bo i dit kill-filter?
> ( Han næres af svar som dine)

Det har han gjort det virker vist ikke
men efter som han bruger Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
som egentligt udgik med en ie opdatering så er det nu såre enkelt at gøre
og efter som jeg ikke skifter e-mail adresse på mit news - så vil
filteret virke indtil han skal geninstalere sit styre system
eller hvad der nu sker ..

er det stadigt svært at finde ud af at gøre det der er gjort så findes
der en udemærket mail+news gruppe der hjælper med den slags ..

fut : dk.admin.netikette

fut : dk.admin.netikette
> Tom
yep

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-11-10 01:55

On 17 Nov., 07:12, "Tom Andersen" <in...@mail.dk> wrote:

> Kan du ikke bare putte Bo i dit kill-filter?
> ( Han n res af svar som dine)

En af grundene til, at én person kan få så meget fokus, er jo, at der
ikke er mange andre, som skriver med spørgsmål, eller måske ikke
vender tilbage. Det ville være bedre, om nogen kom med nogle reelle
spørgsmål, som folk i gruppen kan svare på, end at svare på Bos indlæg
så.

Det har ikke at gøre med, om man kan lide Bo eller ej, men hans
konstant lange indlæg tager vitterligt meget fokus. Også i forhold til
evt. nytilkomne, mener jeg, som måske kan få det indtryk, at det hele
handler om én person.

Så hvis man mener, at fokus skal flyttes, eller i hvert fald komme på
niveau, må man jo finde en måde at overdøve det lidt på, og en af
metoderne er vi laver flere (relevante) indlæg, som andre kan svare på
og have glæde af, da det jo er meningen med gruppen. Så, hvis du, evt.
andre nytilkomne, har nogle HTML/CSS-spørgsmål/problemer sådan lige
ved hånden, ville det være alle tiders... :)

MVH
Rune Jensen

Fra : scootergrisen

Dato : 17-11-10 02:41

Hej Bo

Jeg føler lidt at man kommer midt ind i et emne når jeg for eksempel
læser dette emner du har skrevet.
Jeg kunne godt bruge en introduktion til hvad det er du ønsker med emnet.

>http://chokmah.dk/manual/css-tolkning.txt

>der står lidt om hvad de forskellige ting i koden (denne kode) betyder
>dog ikke hvordan den bruges ...så det er ikke muligt at lave
>illustrationer

....ok men hvad så nu ?

Har du brug for feedback eller hjælp til noget ?

Også nogle af de andre emner du har skrevet det ligesom der har forgået
en diskussion forinden som man så er gået glip af og derfor er jeg ikke
helt med på hvad det drejer sig om.

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-11-10 03:24

Hej scooter!
"scootergrisen" skrev...
> [...]
> diskussion forinden som man så er gået glip af og derfor er jeg ikke helt

Som jeg har forstået det (håber du retter mig Bo, hvis jeg har misforstået
noget), så vil Bo gerne have det teoretiske kombineret med noget visuelt for
at forstå det bedre.

Og nu er han så gået i gang med at lave sin egen manual, som benytter den
metode.

Ikke kun for sin egen skyld, men også lige så for andre, som har lige så
svært ved at forstå teorien, hvis ikke der er en visualiseret forklaring
med.

Personligt synes jeg idéen er god.
Men samtidig kan jeg godt forstå, at nogle af de øvede læsere ikke helt
forstår meningen med projektet.
En af menneskets "evner" er nemlig, at vi er gode til (undertegnede
iberegnet) at glemme, hvor svært vi selv syntes det var i starten.
Nogen har nemmere ved at lære end andre. Og vi har hver vores foretrukne
metode til at lære nyt på.

Jeg vil ønske dig god vind med projektet, Bo.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 08:08

Den 17-11-2010 03:24, Dennis Munding skrev:
> [...]
>
> Som jeg har forstået det (håber du retter mig Bo, hvis jeg har
> misforstået noget), så vil Bo gerne have det teoretiske kombineret med

lige præcist fordi min hjerne er indrettet på den måde jeg kan ikke
begribe noget jeg ikke kan se for mig ..

> [...]
>
> Ikke kun for sin egen skyld, men også lige så for andre, som har lige
> så svært ved at forstå teorien, hvis ikke der er en visualiseret

Det er planen

> [...]
> Nogen har nemmere ved at lære end andre. Og vi har hver vores
> foretrukne metode til at lære nyt på.
>
> Jeg vil ønske dig god vind med projektet, Bo.

jo tak jeg prøver mig frem og det skal jo nok med tiden falde på plads -
om ikke andet så er der en der har fået en gave af en anselig værdi
for at gå det igennem med mig - men han har jo hænderne fulde så ... nu
må vi se hvordan det går

Bedste hilsner
BMM

Fra : ib petersen

Dato : 17-11-10 19:45

> [...]

> iberegnet) at glemme, hvor svært vi selv syntes det var i starten.
> Nogen har nemmere ved at lære end andre. Og vi har hver vores foretrukne

Hej Dennis
Tror alle vil ønske Bo held og lykke med projektet, og sikkert også svare på
reelle direkte spørgsmål.
Men men - det var vist ikke lige det der var udgangspunktet i Bo's indledende
indlæg, der efterlyste han nemlig en manual - og kunne ikke forstå at der ikke
var nogen der havde lavet en sådan med illustrationer, som han og andre kunne
bruge når de ikke kunne "se" hvad de skulle gøre og hvorledes det ville virke.

Der er en stor forskel på dette - at han selv vil lave en - og at en anden
skulle bruge tid på at gøre dette (trods alt tidskrævende arbejde).
Det sidste forstod Bo jo åbenbart ikke, at der ikke var nogle af de øvede der
havde brugt deres tid på at lave sådan en illustreret manual.

Som forholdsvis nybegynder forstår jeg da glimrende dette, der er dog en stor
forskel på at svare på et/nogle direkte spørgsmål - som kan besvares hurtigt, og
på at skulle forklare flere forskellige spørgsmål der ofte spredes over flere
forskellige emner, og slet ikke når spørgsmålene bare bliver gentaget uden at
der tilsyneladende er blevet gjort brug af svarene der er givet.

venlig hilsen og god dag
ib

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 08:03

Den 17-11-2010 02:41, scootergrisen skrev:
> Hej Bo
>
> Jeg føler lidt at man kommer midt ind i et emne når jeg for eksempel
> læser dette emner du har skrevet.
> Jeg kunne godt bruge en introduktion til hvad det er du ønsker med emnet.

ja det er et godt spørgsmål du det stiller
indledningsvist så tror jeg når man prøver sig frem med webdesign så
skal man først finde noget der virker for en også
efter bedste evne forsøge at blive bedre - problemet med CSS er at det
er skide svært , men der må jo være en go grund til at dem der er gode til
at lave sider bruger - desvære er manualerne lige så svære og
forklaringerne også næsten umulige at forstå - det jeg prøver med det her
er indledningsvist at få defineret hvad koden betyder - slet og ret hvad
de enkelte dele står for - det tror jeg er forudsætningen for at begynde at
forstå hvad det drejer sig om - det var så en af mine venner der skrev
det til mig ... jeg smækkede det så på en side - for ligesom at sige så
langt så godt
og måske sider der en og læser det og tænker ok det er der han er ....

og som Dennis svare prøv lige at se på det og det og det gør jeg så ...

og det er så i håb om med tiden at få det på plads ...

> ...ok men hvad så nu ?

jeg skal lige have lagt hjernen i blød fordi ham der lavede den
oprindelige fil var en skribent her inde
og den korrespondere med en dertil følgende html fil - nu skal jeg prøve
at finde ud af hvordan de i praksis snakker sammen
f.eks hvis man gør sådan i css filen så sker der det i html filen

måske der er en der har en go komentar til
http://chokmah.dk/manual/css-tolkning.txt i så fald kan jeg sammenligne
med det der står i txt filen og det der svares
med andre ord - jeg har et håndgribeligt sted hvor jeg kan slå efter og
se ok det er der det sker

> Har du brug for feedback eller hjælp til noget ?

først skal jeg lige have fat i den html der fulgte med css filen også
skal jeg prøve at begribe nogen sammenhæng
men komplementar er da velkommen hvis der er nogen der gider bruge tid
på det ...

> Også nogle af de andre emner du har skrevet det ligesom der har
> forgået en diskussion forinden som man så er gået glip af og derfor er
> jeg ikke helt med på hvad det drejer sig om.

Nahh det skal du ikke bruge tid på - fordi de ender med nogen
misforståelser f.eks synes det at være den opfattelse at jeg synes at
Jørgen Farum er "dum" eller hvad man skal kalde det
Det tror jeg på ingen måde - jeg tror han 100 % dedikeret til det han
laver og han lægger enormt meget tid energi og lyst i det han laver hvad
rigtigt mange har gavn af
jeg forstår så bare ikke hans måde at gøre tingene på - simpelthen fordi
der til rækker mine evner ikke , sådan er det jo bare nogen gange - det
kan være at jeg med tiden måske bliver
så go så jeg kan profitere af hans indsats ...og skulle enhver anden
antagelse være fundet sted så er det i sagens natur beklageligt

der findes selvf "kællinge skribenterne" der ikke som sådan bidrager med
noget men ser news som et socialt samvær hvor man skal elskes eller
hades af nogen fremmed mennesker
og den slags nonsens ..
jeg har skrevet på news i over 15 år de har altid været der og de vil
forblive der og fred være med det - jeg for en vil da hønse i om
fremmed mennesker føler det ene eller det andet for
mig , jeg har sådan set venner nok men jeg taler altid pænt til folk der
taler pænt til mig - når alt kommer til alt så er det et meget godt
filter for de reelt begavede skribenter der har noget at byde på har
jeg ALDRIG set synke til sådan noget nonsens , de har aldrig gjort det
og jeg tviler oprigtigt på de begynder på det - så som sagt fred være
med det....

men for lige at holde os til det væsentlige
gruppen råder over masser af gode skribenter og jeg har ved flere
lejligheder lært ting som jeg ellers ikke ville begribe ved hvad må
siges at være en indsats med en tålmodighed som jeg nok
ikke selv er i besiddelse af :)

en gang i mellem eller for det meste faktisk så er der en eller flere
der hopper på også er kemien der bare hvor de sætter ord på det
spørgsmål man har på en måde så det danner mening
og det er det der gør News så genialt at man giver og tager

måske en dag jeg vil lave en illustreret manual til emnet da jeg selv
har følt hvor vigtigt det er at se tingene for sig for at forstå dem
....og en sådan manual eksistere mig bekendt ikke.

Mv
Bo M Mogensen

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-11-10 15:16

On 17 Nov., 19:45, ib petersen <b...@comxnet.dk> wrote:

Hej, Ib, hedder godt nok ikke Dennis, men her mine synspunkter.....

> Tror alle vil ønske Bo held og lykke med projektet, og sikkert også svare på
> reelle direkte spørgsmål.

Selvfølgelig, og det er al ære værd, der i det hele taget er nogen,
som kan og vil svare.

<SNIP>
> [...]
> forskellige emner, og slet ikke når spørgsmålene bare bliver gentaget uden at
> der tilsyneladende er blevet gjort brug af svarene der er givet.

Det er jeg enig i, men Bo er nok heller ikke problemet som sådan. De
fleste ved vel efterhånden, at nyhedsgrupperne synger på sidste vers,
Næsten ingen som stiller spørgsmål, nærmest heller ingen til at svare.
Så vil én person med mange spørgsmål tage forholdsvist meget plads.

Jeg ser fremover den naturlige afgang fra grupperne af folk med viden,
men ingen, som gider eller kan erstatte dem vidensmæssigt. Flere af de
faste har jo allerede trappet ned, ikke mange nye er kommet til.
Sammenlign med bare to-tre år tilbage, og flowet var et helt andet.

Og så selvfølgelig den generelt faldende deltagertal fra dem som
stiller spørgsmålene, formentlg får de deres spørgsmål besvaret
andetsteds. I hvert fald vender ikke mange tilbage, efter de har
stillet et spørgsmål her, og det gør også man mister interessen i at
svare.

Så spørgsmålet er jo nok mere, om nyhedsgrupperne er det værd.

MVH
Rune Jensen

Fra : Allan Vebel

Dato : 17-11-10 23:50

Rune Jensen skrev:

> Jeg ser fremover den naturlige afgang fra
> grupperne af folk med viden

Det tror jeg ikke på.

Tænk på vores møde i gruppen, her kunne vi
samle 9 til spisning og hyggelig sammenkomst.

Sidste år var vi 8, og jeg tror på at der er flere
næste år.

Jeg glæder mig i hvert fald til at møde Karl Erik
og alle de andre.

Fra : Dennis Munding

Dato : 17-11-10 03:38

Hej Bo.
"Bo M. Mogensen" skrev...
> http://chokmah.dk/manual/css-tolkning.txt
>
> der står lidt om hvad de forskellige ting i koden (denne kode) betyder
> dog ikke hvordan den bruges ...så det er ikke muligt at lave
> illustrationer

Lige et forslag:

Du kan med fordel angive, at f.eks. .indryk i css filen, bliver angivet som
class="indryk" i html filen, og at f.eks. #wrapper i css filen bliver
angivet som id="wrapper" i html filen.

Altså:
- . foran navnet i css = class i html (en klasse (class) må bruges flere
gange på samme html-side)
- # foran navnet i css = id i html (samme id må kun bruges én gang på hver
html-side!)

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 08:10

Den 17-11-2010 03:38, Dennis Munding skrev:
> [...]
> flere gange på samme html-side)
> - # foran navnet i css = id i html (samme id må kun bruges én gang på

Tak skal du have Dennis
jeg tilføjer det sener
bedste hilsner
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-10 21:37

On 17-11-2010 00:19, Bo M. Mogensen wrote:
> [...]
> dog ikke hvordan den bruges ...så det er ikke muligt at lave illustrationer

Hej Bo.

Du kan finde alt om de forskellige CSS funktioner på w3school.

http://www.w3schools.com/css/default.asp

Du kan endda prøve hvad der sker når du giver andre værdier, idet der
ofte er en "Try it yourself" knap.

http://www.w3schools.com/css/tryit.asp?filename=trycss_default

(her om baggrundsfarve, tekst justering og skriftstørrelse).

Undrer mig du ikke forlængst har fundet w3school. Søger du ikke på
nettet, når du støder på ting du ikke forstår?

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-10 21:43

On 17-11-2010 21:37, Karl Erik Christensen wrote:

> [...]
>
> Undrer mig du ikke forlængst har fundet w3school. Søger du ikke på
> nettet, når du støder på ting du ikke forstår?

Du bør især studere "Box-modellen" idet margin border og padding går
igen på rigtig mange funktioner.

http://www.w3schools.com/css/css_boxmodel.asp

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 22:19

Den 17-11-2010 21:42, Karl Erik Christensen skrev:
> Du bør især studere "Box-modellen" idet margin border og padding går
> igen på rigtig mange funktioner.
>
> http://www.w3schools.com/css/css_boxmodel.asp
>
> Karl Erik.
ja det kan jeg sgu da godt se er skide smart
Mv
Bo

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 17-11-10 22:18

Den 17-11-2010 21:37, Karl Erik Christensen skrev:

> Undrer mig du ikke forlængst har fundet w3school. Søger du ikke på
> nettet, når du støder på ting du ikke forstår?
>
> Karl Erik.
Hej Karl Erik
jeg vil ikke ane hvad jeg skulle lede efter :)
Mv.
BMM

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-11-10 22:38

On 17-11-2010 22:17, Bo M. Mogensen wrote:

> Hej Karl Erik
> jeg vil ikke ane hvad jeg skulle lede efter :)
> Mv.
> BMM

Så du ved ikke hvad det er du ikke forstår?

God bless you.

Karl Erik.

Fra : Dennis Munding

Dato : 18-11-10 00:26

Hej Karl Erik.

> Så du ved ikke hvad det er du ikke forstår?

Mon ikke Bo mener, at han ikke er helt sikker på, hvad han skal skrive i
søgefeltet...?

Jeg bliver somme tider selv forundret over, hvad man kan få resultater på at
skrive i feltet.
Men selvfølgelig sker der en udvikling inden for søgemaskinerne også.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 18-11-10 00:56

On 18-11-2010 00:25, Dennis Munding wrote:

> [...]
> på at skrive i feltet.
> Men selvfølgelig sker der en udvikling inden for søgemaskinerne også.

Jeg ved ikke rigtigt hvorfor, men når Bo skriver i sin css-tolkning.txt:

"ved ikke helt hvad display: block; betyder"

så kan man jo åbne Google og skrive "display block".

Et af de første resultater er netop w3school.

I "Property" står der:
"The element will generate a block box (a line break before and after
the element)."

Hvorfor jeg bruger display: block i den css-fil jeg lavede til Bo, er så
desværre ikke forklaret - min fejl.

display: block har jeg brugt i class billedbox - fordi:

Bo ville have centreret et billede på sin side. Med css kan man ikke
centrere billeder (images), så man må "snyde" browseren til at tro, at
det drejer sig om tekst, som kan centreres med css.
Det gør man netop med display: block, da dette indsætter line break før
og efter, og som opfattes som tekst af browseren.

Karl Erik.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 18-11-10 02:50

Den 17-11-2010 22:38, Karl Erik Christensen skrev:

> Så du ved ikke hvad det er du ikke forstår?
>
> God bless you.
>
> Karl Erik.

beklager hvis jeg vrøvler Karl Erik jeg har en af de her efterårs
forkølelser / influenza
så hjernen er altså ikke helt oppe i gear .. men det kommer

Mv
BMM

Fra : ib petersen

Dato : 18-11-10 23:08

Bo M. Mogensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]

Hej Bo
Måske denne side kan hjælpe dig - den er godt nok på engelsk - men
viser en gennemgang af både html og css - og hvor de forskellige
ting skal stå - med eksempler - ved ikke om det er godt nok, men
forsøger værd tror jeg.

http://www.tizag.com/beginnerT/

God fornøjelse.

Hilsen
Ib

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-11-10 00:09

ib petersen skrev:

> Måske denne side kan hjælpe dig - den er
> godt nok på engelsk - men

Der findes masser af sider på dansk, blandt
andet:

http://hjemmesideskolen.dk
http://webdesign101.dk
http://html-faq.dk
http://html.dk
.... og mange andre.

Hvorfor ikke søge efter noget der forståeligt på
dansk?

Fra : ib petersen

Dato : 19-11-10 08:34

Allan Vebel wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> ib petersen skrev:
>
> Hvorfor ikke søge efter noget der forståeligt på
> dansk?

Hej Allan

Giver dig fuldstændig ret. Har selv brugt nogle af nævnte steder.
Det var blot et sted jeg faldt over, og så at der var nogle
illustrationer med, og bl.a mulighed for at Bo kunne se hvor han
skal "anbringe" de forskellige koder.
hilsen
Ib

Fra : Leif Neland

Dato : 19-11-10 19:14

> Der findes masser af sider på dansk, blandt
> andet:
> http://html.dk

Se bort fra denne, den er forældet.

Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 20-11-10 17:04

Den 18-11-2010 23:08, ib petersen skrev:

> [...]
> viser en gennemgang af både html og css - og hvor de forskellige
> ting skal stå - med eksempler - ved ikke om det er godt nok, men

Den ser sgu fin ud stille og roligt skridt for skridt

Mv
BMM