Elektronisk P-skive
Fra : lom k

Dato : 15-11-10 11:06

hej

Nogen som kan anbefalde nogen frem for andre eller fraråde??
Er en skovl til at huske at sætte den skive, så med 1 parkeringsbødei
år (rent held) og et par fart. skal jeg nok til at tage mig sammen.

håber på kontruktiv hjælp

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : Brian

Dato : 15-11-10 12:27

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i meddelelsen

> Nogen som kan anbefalde nogen frem for andre eller fraråde??
> Er en skovl til at huske at sætte den skive, så med 1 parkeringsbødei
> år (rent held) og et par fart. skal jeg nok til at tage mig sammen.

Jeg har en Jacob Jensen p-skive i forruden, som jeg er fint tilfreds med.
Det blev hovedsagligt den jeg valgte (at ønske mig i julegave ) fordi at
der ikke skal trækkes nogen ledninger.

Indimellem, på meget korte ture, når den ikke at registrere at bilen har
flyttet sig, hvorfor den ikke stiller sig selv. De par gange det er sket,
drejer jeg den lige ud af holderen og stiller tiden selv - ingen problemer
der.

Om man kan leve med at den er langsommere end andre p-skiver til at
registrere at bilen har flyttet sig, må afhænge af ens kørselsmønster. Jeg
bruger meget sjældent bilen til ren bykørsel, så det er ikke et problem for
mig.

/Brian

Fra : JH

Dato : 15-11-10 13:28

Syntes batterierne holder meget kort tid i en Jacob Jensen skive, hvad er
din erfaring?

Fra : Brian

Dato : 15-11-10 14:12

"JH" <invalid@invalid.dk> skrev i meddelelsen

> Syntes batterierne holder meget kort tid i en Jacob Jensen skive, hvad er
> din erfaring?

Jeg fik den sidste jul, og har ikke skiftet batteri endnu.

Min bil holder under åben himmel - måske den bruger mere strøm, hvis den har
svært ved at fange Frankfurt senderen, og søger længere tid af gangen ?

/Brian

Fra : (-Peter-)

Dato : 16-11-10 04:41

On 15 Nov., 12:26, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> [...]
> drejer jeg den lige ud af holderen og stiller tiden selv - ingen problemer
Har du batterierne ude? Umiddelbart låser den sig jo så tiden ikke kan
stilles..

Mvh
Peter

Fra : Brian

Dato : 16-11-10 14:01

"(-Peter-)" <garfieldpbj@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Har du batterierne ude? Umiddelbart låser den sig jo så tiden ikke kan
> stilles..

Nææ, batterierne bliver ikke pillet ud. Jeg bruger knapperne bagpå til at
stille tiden, som ændrer sig i 15 min. intervaller.

Jeg ved ikke hvordan systemet er skruet sammen. Det kunne tænkes at der skal
være et tidsinterval mellem punktet hvor bilen er registreret som i
bevægelse, og punktet hvor bilen standses. Typisk har jeg problemet på <5
min. ture.

/Brian

Fra : \"@

Dato : 15-11-10 13:03

Den 15-11-2010 11:05, lom k skrev:
> [...]
> Er en skovl til at huske at sætte den skive, så med 1 parkeringsbødei
> år (rent held) og et par fart. skal jeg nok til at tage mig sammen.

Jacob Jensen skiven er vist den eneste, der kan monteres uden de store
kundskaber. Mener til gengæld er tilladelsen der ligger til grund for at
den kan bruges er belagt med så mange dispensationer, at det alene har
holdt mig fra den.

Har fundet en artikel, der beskriver de to modeller P-watch og Jacob Jensen

Mikael

Fra : lom k

Dato : 15-11-10 13:34

"@ wrote:

> [...]
> at det alene har holdt mig fra den.
>
> Har fundet en artikel, der beskriver de to modeller P-watch og Jacob

Hej Mikael

Har du evt et link til den artikel??

mvh

Lars-Ove Madsen

Fra : \"@

Dato : 15-11-10 14:53

Den 15-11-2010 13:34, lom k skrev:

> Hej Mikael
>
> Har du evt et link til den artikel??
>
> mvh
>
> Lars-Ove Madsen

Det må du undskylde.

Det glemte jeg da at lægge på :-|

Artiklen er oprindeligt fra "Motor", så vidt jeg kan se:

http://www.toyotaextreme.dk/cgi-bin/upload/misc/P-Watch_vs_Jacob-Jensen-P-skive.pdf

Fandt også et par debatfora, hvor det har været diskuteret:

http://www.toyotaextreme.dk/debse.asp?id=2375249&ForumID=1
http://www.bilbasen.dk/forum/p-watch_ID124103.htm

HÃ¥ber du kan bruge det

Mikael
PS: Har selv en P-watch i den ene bil, og vil gerne have det i den anden

Fra : Brian

Dato : 15-11-10 16:58

""@" <""redhat(\"@)ifh.dk"> skrev i meddelelsen

> Artiklen er oprindeligt fra "Motor", så vidt jeg kan se:
>
> http://www.toyotaextreme.dk/cgi-bin/upload/misc/P-Watch_vs_Jacob-Jensen-P-skive.pdf

Det er ikke svært at se hvilken FDM sælger

Jeg er måske nok farvet af at eje Jacob Jensen modellen, men min virker
altså fint i min BMW 328i, hvor motorgangen ikke ligefrem er urolig

/Brian

Fra : Henrik B.

Dato : 15-11-10 18:33

> "Brian" skrev i meddelelsen
>
> Det er ikke svært at se hvilken FDM sælger
>
> Jeg er måske nok farvet af at eje Jacob Jensen modellen, men min virker
> altså fint i min BMW 328i, hvor motorgangen ikke ligefrem er urolig

En tidligere kollega's kone, er ansat hos en isenkræmmer. De får defekte
Jakob Jensen P-skiver retur i hobetal...

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Brian

Dato : 15-11-10 19:22

> En tidligere kollega's kone, er ansat hos en isenkræmmer. De får defekte
> Jakob Jensen P-skiver retur i hobetal...

Så er det heldigt at den er nem at afmontere, når den går i stykker

Jeg har som sagt kun et års erfaring med min, og har 2 i omgangskredsen der
også er fint tilfreds med deres, så jeg kan ikke sige om det generalt er
skrammel eller ej, men blot påpege de svage sider kontra P-Watch.
Min pointe var blot, at FDM's kritikpunkter intet har med "tendens til at
blive defekt" at gøre, men småting man ikke er generet af i hverdagen _hvis_
man er bekendt med de begrænsninger som jeg tidligere har omtalt.

Det er forøvrigt ikke sjældent at FDM shoppens varer, får en... hmmm...
"solid" anmeldelse

/Brian

Fra : KASO

Dato : 15-11-10 22:47

"Brian" <nej@tak.du> skrev i meddelelsen

> [...]
> blive defekt" at gøre, men småting man ikke er generet af i hverdagen
> _hvis_ man er bekendt med de begrænsninger som jeg tidligere har omtalt.

Jeg har den i 2 biler, hvor den fungerer fint (teknisk set har jeg haft 3 -
den ene blev solgt med bilen, så jeg købte en ny til nuværende bil). Ingen
problemer - bortset fra at klæbepuderne kan slippe, hvis man har fået sat
den på et område, hvor ruden buer en smule.

> Det er forøvrigt ikke sjældent at FDM shoppens varer, får en... hmmm...
> "solid" anmeldelse

Det ses pudsigt nok jævnligt.....

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-10 17:10

Den Mon, 15 Nov 2010 13:02:41 +0100 skrev \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk">:

> [...]
> kundskaber. Mener til gengæld er tilladelsen der ligger til grund for at
> den kan bruges er belagt med så mange dispensationer, at det alene har

Dispensationer for hvad?

Jeg fik engang en P-Watch i julegave, den blev byttet fordi den skulle
klistres fast på forruden. Uoriginalt skrammel skal sg* ikke sidde
synligt, en P-skive skal ligge i handskerummet. Ifølge brugsforvirringen
var det pga. et krav om at man ikke må KUNNE ændre tiden på en P-skive,
uden at flytte bilen - da jeg tog kørekort lærte vi ellers at man ikke
MÅ ændre tiden... Stor forskel. Min nuværende P-skive, som iøvrigt er
købt efter, men også hvad man får foræret af P-skiver overalt, har
ikke nogen begrænsning på at KUNNE ændre tiden.

Er der specielle regler for P-Watch, eller er det noget tåberne selv
har fundet på?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 15-11-10 17:41

On 15 Nov 2010 16:09:31 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Dispensationer for hvad?
Regler, ikke dispensationer, det kan også være at der menes
restriktioner, men de bygger så igen på regler.

>Er der specielle regler for P-Watch, eller er det noget tåberne selv
>har fundet på?
Hvis folketinget er tåber så:

§ 7. En automatisk parkeringsskive skal automatisk indstilles til
udløbet af det kvarter, inden for hvilket køretøjets motor standses.

Stk. 2. En automatisk parkeringsskive skal kunne indstilles manuelt,
jf. § 3, stk. 2 og 3.

Stk. 3. En automatisk parkeringsskive skal indvendig i køretøjet vise
urfunktionens tid.

Stk. 4. Når motoren er standset, må en automatisk parkeringsskive ikke
kunne ændre indstilling, bortset fra den i stk. 2 nævnte manuelle
mulighed, og skal være sikret mod indgreb, der muliggør ændring af
indstillingen. Indstillingen må ligeledes ikke kunne ændres ved
fjernbetjent start/stop af bilens motor eller ved fjernbetjening på
anden måde.

Stk. 5. På en automatisk parkeringsskive skal det tydeligt fremgå, når
parkeringsskiven ikke er fastlåst på et parkeringstidspunkt. Dette kan
ske ved et tydeligt blinksignal, eller ved at parkeringsskiven ikke
viser nogen tid (slukket display).

Stk. 6. En automatisk parkeringsskive skal være udformet enten i
overensstemmelse med § 2, stk. 2 og 3, eller være forsynet med
digitalt display. Parkeringsskiven skal kunne aflæses i stærkt sollys.
Digitalt display skal have en talhøjde på mindst 20 mm. I digitalt
display anvendes 24-timers tidsangivelse. Foran tidsangivelsen anføres
»P:«, således at display på automatisk parkeringsskive f.eks. kan vise
»P: 16:30«.

Stk. 7. En automatisk parkeringsskive skal være »FS«-mærket og
godkendt af Færdselsstyrelsen på grundlag af afprøvningsrapport fra
anerkendt prøvningslaboratorium, der bekræfter, at kravene i denne
bekendtgørelse er opfyldt. Mærkningen skal være anbragt på skivens
nederste, venstre hjørne og skal tydeligt kunne aflæses udefra.

Stk. 8. Såfremt betingelserne i denne bekendtgørelse, herunder
bestemmelsen i stk. 4, ikke længere er opfyldt, kan Færdselsstyrelsen
tilbagekalde en godkendelse efter stk. 7.

Stk. 9. Konstruktiv ændring eller indgreb i en godkendt automatisk
parkeringsskive, jf. stk. 7, er ikke tilladt. Ændring i tilslutningen
af en automatisk parkeringsskive til bilens konstruktion er ikke
tilladt.

/Hans

Fra : Kent Friis

Dato : 15-11-10 18:12

Den Mon, 15 Nov 2010 19:40:36 +0300 skrev Hans Kjaergaard:

> Regler, ikke dispensationer, det kan også være at der menes
> restriktioner, men de bygger så igen på regler.

> Hvis folketinget er tåber så:
> https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=1573

Ok, så endnu et tilfælde af at lige så snart tingene bliver
elektroniske skal der særregler til.

Fa*me godt man ikke var kommet på den ide dengang der kom alskens
elektronik i selve bilen, ellers havde vi stadig kørt rundt med
karburator, mens de finder ud af hvordan man får elektronikken til
at opfylde krav som "bilen må ikke kunne føres venstre om en
rundkørsel".

Så må man jo bare holde sig til den gammeldags model, indtil det
går op for vore politikere at de altså ikke er på akkord med
betaling per paragraf, og færdselsreglerne (inkl. brug af P-skive)
altså virker lige godt uanset hvor meget elektronik der er
involveret.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : KASO

Dato : 15-11-10 22:49

"Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> [...]
> betaling per paragraf, og færdselsreglerne (inkl. brug af P-skive)
> altså virker lige godt uanset hvor meget elektronik der er

Pointen er jo at undgå, at kreative sjæle monterer en automatisk P-skive,
der konstant justerer tiden, så man kan holde ubegrænset....

Fra : Kent Friis

Dato : 16-11-10 07:40

Den Mon, 15 Nov 2010 22:48:52 +0100 skrev KASO:

> "Kent Friis" <nospam@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Pointen er jo at undgå, at kreative sjæle monterer en automatisk P-skive,
> der konstant justerer tiden, så man kan holde ubegrænset....

Der er stor forskel på "må ikke selv gøre det" (som min nuværende P-skive
overholder uden problemer), og "må ikke KUNNE".

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Craner

Dato : 16-11-10 07:40

"lom k" skrev i meddelelsen

[...]

Hold dig fra Jacob Jensen ure. med en kort sætning så vil jeg sige det er
noget møj.
Tiden passe i perioder ikke, da uret styres elektronisk. Jeg skal hver gang
kontrolere tiden, og må ofte justere den manuelt. Jeg har ganske vist hørt
at den tonede forruden kan være et problem, men da jeg har 2 af dem monteret
i hver sin bil og de fejler samtidig, tror jeg ikke længere på ruden.
Husk ved en fejl er det dig der skal betale for ulovlig parkering. Køb en
som bliver forsynet med strøm fra bilen.

vh
Poul

"ps. 2 stk jacob jensen ure sælges billigt"

vh
Poul

Fra : Uffeland

Dato : 16-11-10 08:43

"lom k" <lom@lomse.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er en skovl til at huske at sætte den skive, så med 1 parkeringsbødei
> år (rent held) og et par fart. skal jeg nok til at tage mig sammen.

Jeg har pt. en jacob jensen men har også haft den gamle type (den med
ledninger)

Min Jacob Jensen registrerer fint når jeg stopper eller kører, det er rart
ikke at skulle have ledninger som på den gamle p-watch. (5 år gammel bil, så
det kan være anderledes på en dyr ny lækker bil med viberationsfri motor)

Ulemper ved Jacob jensen er, skiven går fra ruden - jeg har fået en ny
klæbeskive fra firmaet, men da min forrude er meget skrå går den fra på
øverste punkt. (Det skete ikke med den gamle)

Og en mindre ulempe er at uret ind mod passagersiden er skjult, da ruden som
sagt er meget skrå, vender det inderste ur ned mod gulvet.

Prisen for både den nye og den gamle er ok, da det bare kræver 2 p bøder at
tjene den ind.

Jeg vil ikke undvære min, og skal også have en i min næste bil.

Fra : Anders Majland

Dato : 16-11-10 11:22

> [...]
> ikke at skulle have ledninger som på den gamle p-watch. (5 år gammel bil,
> så det kan være anderledes på en dyr ny lækker bil med viberationsfri

Har monteret P-watch i en håndfuld biler - både egne og familie. De gamle
ikke særligt kønne modeller som Bilka ofte har solgt for en plovmand. Dem
har der ikke været problemer med i vores biler.

/A

Fra : Dennis

Dato : 22-11-10 18:34

Den 16-11-2010 11:21, Anders Majland skrev:
> Har monteret P-watch i en håndfuld biler - både egne og familie. De
> gamle ikke særligt kønne modeller som Bilka ofte har solgt for en
> plovmand. Dem har der ikke været problemer med i vores biler.

Jeg har både haft den nye og gamle P-Watch i 2 biler, og begge har
fungeret upåklageligt. Den gamle sad bedst fast på ruden, mens den nye
sider er en fatning/sokkel, som man først montere med klister. Desværre
havde den i starten en tendens til at falde ned, da soklen sidder i
bunden og ruden er meget skrå - den hev sig selv ned af ruden.
Tilgengæld er den nye pænere, selv med den ekstra sokkel :)

Jeg synes det er et stort plus, at den bruger bilens batteri, så man
ikke skal tænke på at der skal skiftes batterier. Og når den går over
tændingen og har bevægelsessensor, så virker den og hver gang :)

Tilsidst kan jeg også sige, at jeg kender et par folk der haft George
Jensen, og de havde dem ikke længe :)

/Dennis

Fra : KASO

Dato : 22-11-10 22:12

> Tilsidst kan jeg også sige, at jeg kender et par folk der haft George
> Jensen, og de havde dem ikke længe :)
>
> /Dennis

Fordi...???

Jeg har et par Jacob Jensen (George Jensen kender jeg ikke ) - de
fungerer fint.

Fra : Dennis

Dato : 24-11-10 17:04

Den 22-11-2010 22:11, KASO skrev:
> Fordi...???
>
> Jeg har et par Jacob Jensen (George Jensen kender jeg ikke ) - de
> fungerer fint.

Arh ja, det var jo selvfølgelig Jacob Jensen - det lyder lidt hen ad det
samme :)

Den ene kom vist aldrig til at fungere ordentlig, den registrerede
aldrig at man flyttede bilen.
Den anden ved jeg faktisk ikke præcis hvad der skete med, udover at han
var nede ved forhandleren og brokke sig 2 gange....

Men jeg har ikke selv nogen erfaringer med dem, kun rygter ude fra byen :)
Jeg har som sagt selv P-Watch og den fungerer upåklageligt - hver gang

/Dennis

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-11-10 04:43

On 16 Nov., 14:01, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Nææ, batterierne bliver ikke pillet ud. Jeg bruger knapperne bagpå til at
> stille tiden, som ændrer sig i 15 min. intervaller.

Okay

Jeg oplever at den låser når den har været parkeret ca. 5 min.,
hvorefter tasterne ikke kan bruges (dette er vidst et lovkrav?)

Er det ikke hvad du oplever?

Fra : Brian

Dato : 18-11-10 13:55

> [...]

> Jeg oplever at den låser når den har været parkeret ca. 5 min.,
> hvorefter tasterne ikke kan bruges (dette er vidst et lovkrav?)

Jow, hvis den bipper når jeg stopper bilen, låser den.

Det er kun de gange hvor den ikke bipper (hvor turen har varet <5 min.) at
jeg selv kan/skal stille den.

/Brian

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-11-10 06:31

On 18 Nov., 13:54, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Jow, hvis den bipper n r jeg stopper bilen, l ser den.
>
> Det er kun de gange hvor den ikke bipper (hvor turen har varet <5 min.) at
> jeg selv kan/skal stille den.
>
> /Brian

Okay, men når den har bippet et sted og er låst, og jeg så vil flytte
bilen på en kort tur, kan den ikke stilles igen, da den ikke er låst
op... Gør din ikke sådan også?

/Peter

Fra : Brian

Dato : 18-11-10 14:46

> [...]

> Okay, men når den har bippet et sted og er låst, og jeg så vil flytte
> bilen på en kort tur, kan den ikke stilles igen, da den ikke er låst

Njaa... jeg har flere gange kørt de der helt korte ture, hvor den ikke
bipper når jeg stiller bilen.
I de tilfælde har jeg bare benyttet knapperne bagpå, uden problemer.

Om den har været låst eller ej (hvilket vel vises ved det lille "P" ? ) har
jeg ikke været opmærksom på.
Uden at have studeret det nærmere, vil jeg tro at der er en tidsbarriere på
hvornår den vil stille sig automatisk, efter at bilen har været flyttet, for
at modvirke at man afmonterer p-skiven og giver den en rystetur ?

/Brian

Fra : Martin [6000]

Dato : 18-11-10 15:26

> Det er forøvrigt ikke sjældent at FDM shoppens varer, får en... hmmm...
> "solid" anmeldelse

Den kan anskues fra flere sider...

Måske at de netop kun tager varer i shoppen som er "solide" i test først
og ikke at de favoriserer produkter der allerede er der.

I dunno...

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : (-Peter-)

Dato : 18-11-10 08:24

On 18 Nov., 14:45, "Brian" <n...@tak.du> wrote:

> Njaa... jeg har flere gange k rt de der helt korte ture, hvor den ikke
> bipper n r jeg stiller bilen.
> I de tilf lde har jeg bare benyttet knapperne bagp , uden problemer.
>
> Om den har v ret l st eller ej (hvilket vel vises ved det lille "P" ? ) har
> jeg ikke v ret opm rksom p .
> Uden at have studeret det n rmere, vil jeg tro at der er en tidsbarriere p
> hvorn r den vil stille sig automatisk, efter at bilen har v ret flyttet, for
> at modvirke at man afmonterer p-skiven og giver den en rystetur ?
>
> /Brian

ja.. noget lignende det tænkte jeg også..

men tak for info.. skulle høre om du kunne nogle tricks