Stafetten: Efterår
Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-11-10 13:38

Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
regn/rain, storm, november osv.
Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for alle
mulige genrer.

Lidt inspiration:
Billie Holiday-Stormy weather
http://www.youtube.com/watch?v=mxrQ-O4-J70

Guns n Roses-November Rain
http://www.youtube.com/watch?v=8SbUC-UaAxE

Grethe Ingmann-Slendre gennem regn:
http://www.youtube.com/watch?v=LJrB1vFE8po

Eva Cassidy-Autumn Leaves:
http://www.youtube.com/watch?v=XSXYu-3r1S8

kom frit frem.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-11-10 14:16

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen
> Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
> regn/rain, storm, november osv.

Stille regn, Steffs
http://danskehitlister.dk/?song_id=1190

Regndråber i mit hår, Pedro Biker
http://www.youtube.com/watch?v=bHVmgrr0VSk

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-11-10 15:51

Den 14-11-2010 13:38, Allan Krautwald skrev:
> [...]
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for alle

Tangoens fader, carlos Gardel, men denne gang med en vals, "rosas de
otoño" - "Efterårets roser":

http://www.youtube.com/watch?v=IkgcEMG9jb8&feature=related

Den polske sangerinde Celina Muza med en "Herbstlied". En charmerende og
simpel sang, en vise:

http://www.youtube.com/watch?v=oKVK9D_Z854

Så en svensk vise, Lisa Ekdahl med "Hõsten":

http://www.youtube.com/watch?v=0Gh4Qn0CFrc

Henning.

Fra : V

Dato : 14-11-10 16:36

"Allan Krautwald" wrote in message

> Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for
> alle mulige genrer.

Ray-Dee-Ohh - "Efterår"
http://www.youtube.com/watch?v=588fj0WpndI

Efter min mening Ray-Dee-Ohh's bedste nummer (og de har mange gode).
En smuk sang, i øvrigt med tekst af Steffen Brandt fra tv-2.

Fra : V

Dato : 14-11-10 16:48

> [...]

> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for

Utroligt smuk sang, og efter min mening Ray-Dee-Ohh's bedste (og de har
mange gode).

Poul Halbergs eminente guitarspil tilsat Steffen Brandt's tekst, og Bramsen
og Hendersons vokaler er bare noget der dur!

Fra : Anglachel

Dato : 14-11-10 17:21

> [...]
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for alle

White Stripes med Dead Leaves and the Dirty Ground

http://www.youtube.com/watch?v=zh7UFi2b9xU&feature=youtube_gdata

Sort Sol med CV Jørgensens Indian Summer

http://www.youtube.com/watch?v=Ds3_zwzbRUU

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-11-10 22:38

"Anglachel" <rune_aagaardnofrigginspam@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> White Stripes med Dead Leaves and the Dirty Ground
>
> http://www.youtube.com/watch?v=zh7UFi2b9xU&feature=youtube_gdata
>
> Sort Sol med CV Jørgensens Indian Summer
>
> http://www.youtube.com/watch?v=Ds3_zwzbRUU

2 rigtigt gode forslag. Du får stafetten for White Stripes.

Fra : Ukendt

Dato : 14-11-10 18:39

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
> Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for
> alle mulige genrer.

Noget efterårsregn med Beatles: http://www.youtube.com/watch?v=MPjDMZiuhbQ

Bless the Fall med "Black Rose Dying":
http://www.youtube.com/watch?v=MPjDMZiuhbQ

Til slut Burt Bachararch med "Raindrops Keep Falling":
http://www.youtube.com/watch?v=xbYWkegobTU

Så har jeg vist dækket de fleste genrer ;)

/Alex

Fra : Michel

Dato : 14-11-10 19:13

> Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
> regn/rain, storm, november osv.

Hvad med en technovals baseret på Vivaldi: Vanessa Mae og "Storm" (der er
godtnok dømt "godaw", hvis jeg må citere Åge
http://www.youtube.com/watch?v=G8Ja8SqMwM0

Lidt mere Vivaldi. Så bliver det ikke smukkere: Efterår fra Vivaldis "De
fire årstider" i klassisk indpakning:
http://www.youtube.com/watch?v=U8v12M2mRVM

Et ønske herfra: "Autumn Goodbye" (foretrækker selv sommeren med Britney
Spears:
http://www.youtube.com/watch?v=qyOguVdABbw

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-11-10 20:26

> [...]
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for

Doors: Indian Summer
http://www.youtube.com/watch?v=e_H9aDZOm7g

Bille Holiday: Autumn in New York
http://www.youtube.com/watch?v=cl_e7UW-bz8

Edgar Winter: Autumn
http://www.youtube.com/watch?v=d-nfLIoqarQ

U2: October
http://www.youtube.com/watch?v=590ljQM08H0

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-11-10 22:22

Den 14-11-2010 13:38, Allan Krautwald skrev:
> Lad os prøve med efterår bredt set. Stikord kunne være autumn, efterår,
> regn/rain,

Jeg vover en mere.
"Lyden af regn", her sunget af Jiang Hui. Hun er fra Taiwan men meget
populær også i Kina. Sangen her, et hit 'derude', og sunget af mange
andre end Jiang Hui selv:

http://www.youtube.com/watch?v=6CkAs6nOzSM

Henning.

Fra : Michel

Dato : 14-11-10 23:51

Utroligt smuk sang. Du bør have stafetten for dette bud, men nu er det jo
ikke mig, der har den, så det bestemmer jeg jo ikke.

Jeg kan intet kinesisk. Kun engelsk, tysk, svensk, norsk, spansk, fransk og
italiensk (i større eller mindre grad . Men videoen ser meget
efterårsagtig ud..

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 10:57

> [...]
> regn/rain, storm, november osv.
> Altså alt vedrørende denne årstid. Det skulle give muligheder inden for

Hjælp... Og jo, jeg har bemærket det Allan...

Men autumn leaves, bragte lige noget tilbage til tankerne

Her med Stan Gets...

http://www.youtube.com/watch?v=pnxeKl-Kbqw&feature=related

Men som dreng, havde jeg en single plade, der også hed Autumn Leaves..
Desværre kan jeg ikke huske med hvem, men det var en væsentligt mere
munter melodi.... Nogen der har nogle forslag.... Jeg snakker Ca midt 60'er
og da singlen nok var en jeg havde arvet fra min storebror, er den nok et
fra et par til nogle år ældre... Men altså en glad og munter melodi...

Nu ville jeg så gerne have sluttet af med Brun er skovens hasselnød,
og gerne hvis det havde været med Flemming Arleth... Men igen
kom Youtube til kort....

Så i må tage til takke med denne smukke sang...
Lene Siel med Nu falmer skoven, hvilket må siges at være helt rigtigt nu.

http://www.youtube.com/watch?v=W1sMbKfbjPE&feature=related

M.V.H....Benny..