Validere i bundter?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-11-10 14:30

Jeg har flere mapper med hver op til flere hundrede filer. Mappevist
har de samme struktur og er faktisk blot en skabelon med forskelligt
tekstindhold, men når rutinen tager over, er der altid risiko for
småfjel.

Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet
hug?

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 14-11-10 15:06

On 14-11-2010 14:29, Kurt Hansen wrote:
> [...]
>
> Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
> ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet

Jeg ved ikke om du kan validere mapper - tror det ikke.

Firefox har et udvidelsesmodul, WebDeveloper. Her kan du nemt validere
den side du har på skærmen.

https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/60/

Karl Erik.

--
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!
http://www.ranunkelvej.com

Fra : Kurt Hansen

Dato : 14-11-10 15:45

On Sun, 14 Nov 2010 15:06:02 +0100, Karl Erik Christensen
<karlerik@none.invalid.com> wrote:

>Jeg ved ikke om du kan validere mapper - tror det ikke.
>
>Firefox har et udvidelsesmodul, WebDeveloper. Her kan du nemt validere
>den side du har på skærmen.
>
>https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/60/

Tak for forslaget. Der skal dog en del museklik til, så hvor meget der
er sparet ved validering af 1000 filer, ved jeg ikke rigtig ...

Fra : Birger Sørensen

Dato : 14-11-10 15:12

Kurt Hansen:
> [...]
>
> Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
> ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet

FF med HTML validatoren, er vist det simple.
Åben hver side - evt fra linksamling - så er der også mulighed for et
visuelt check, så det ikke kun er koden der er rigtig - hvordan den
vises, er vel også vigtigt.

Tror ikke der findes en "batch" - ikke en der giver pålidelige
resultater i hvert fald.

Birger

http://bbsorensen.dk

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 14-11-10 15:39

Den 14-11-2010 14:29, Kurt Hansen skrev:
> [...]
>
> Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
> ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet

CSE HTML Validator omfatter en batch validator.

http://www.htmlvalidator.com/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : scootergrisen

Dato : 14-11-10 19:56

> Findes der en metode der kan tage dem alle i eet hug?

Download total validator :
http://www.totalvalidator.com/tool/index.html

Det her program er også godt hvis du vil checke om alle dine links virker :
http://home.snafu.de/tilman/xenulink.html

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 14-11-10 19:38

Kurt Hansen skrev:

> Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
> ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet
> hug?

Denne her kan validere et helt site, men den har en øvre grænse
på 100. Det kan man komme omkring ved at flytte nogle mapper væk
og så bytte om når den første stak er valideret. Lidt arbejde,
men væsentligt mindre end validering en ad gangen.

   http://htmlhelp.com/tools/validator/

--
Bertel

Fra : John V.

Dato : 16-11-10 07:51

> [...]
>
> Det er jo til at få flerp at at sidde og taste hver enkelt filadresse
> ind i validatoren. Findes der en metode der kan tage dem alle i eet
Ofte skal man dybt ned i pengepungen for at finde den slags. DreamWeaver
kan validere enkelte filer, hele mappers indhold eller hele sites, for
øvrigt også i HTML5.

--
Ved Venlig Hilsen
Malermester

Fra : Tom

Dato : 22-11-10 03:49

Hej,

A1 Website Analyzer kan validere alle dine sider
(den bruger W3C HTML + CSS validators så det er lidt
langsomt, men skal nok komme igennem alle sider)

mvh
Thomas