Ingen mails.
Fra : Bente Christensen

Dato : 14-11-10 01:15

Min mand har kørt justeringsprogrammet på TDC.s hjemmeside, og der er dømt
grønt flag.
Alligevel modtager han ikke en eneste mail.
Hvad kan dette skyldes?

Windows-xphome, IE7, AVG vers.11.

Hilsen Bente C.

Fra : Ole C

Dato : 14-11-10 01:41

Bente Christensen skrev blandt andet:

> [...]
> dømt grønt flag.
> Alligevel modtager han ikke en eneste mail.

Det skyldes måske at ingen skriver til ham?
Spøg til side: Jeg kender ikke det TDC-program du omtaler, men i første
omgamg bør I kontrollere konto-indstillingerne - og at I ikke af vanvare har
fået lavet en uhensigtsmæssig meddelelsesregel.

--
vh
Ole C

Fra : Bente Christensen

Dato : 14-11-10 10:48

Hej Ole
"Ole C" <mail@olec.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> omgamg bør I kontrollere konto-indstillingerne - og at I ikke af vanvare
> har fået lavet en uhensigtsmæssig meddelelsesregel.

Har kigget kontoen igennem, men der vart ingen gevindst.
Fundet en fejl i mailscanning, så nu kan han modtage post, men ikke komme af
med noget. (altså post).

> vh
> Ole C
V.h. Bente C.

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 10:53

Bente Christensen wrote:

> Har kigget kontoen igennem, men der vart ingen gevindst.
> Fundet en fejl i mailscanning, så nu kan han modtage post, men ikke
> komme af med noget. (altså post).

Når vi ikke kender hverken program eller indstillinger, er det lidt
svært at hjælpe.

--
Venlig hilsen/Best regards
Erik Olsen

Fra : Bente Christensen

Dato : 14-11-10 11:07

"Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> Når vi ikke kender hverken program eller indstillinger, er det lidt svært
> at hjælpe.

AVG vers. 11.
IE7
XPhome.
> --
> Venlig hilsen/Best regards
> Erik Olsen
> http://www.modelbaneteknik.dk/

Hilsen Bente C.>

Fra : Erik Olsen

Dato : 14-11-10 11:16

Bente Christensen wrote:
> "Erik Olsen" <erik.olsen@ishoejby.dk> skrev i en meddelelse

> AVG vers. 11.
> IE7
> XPhome.

Vi det sige at mailkontoen tilgåes via webmail, ikke via et mailprogram?

Fra : cykelsmeden

Dato : 14-11-10 13:32

Den 14-11-2010 10:47, Bente Christensen skrev:
> Har kigget kontoen igennem, men der vart ingen gevindst.
> Fundet en fejl i mailscanning, så nu kan han modtage post, men ikke
> komme af med noget. (altså post).

TDC er pt igang med en oprensning af kunder vs brugere.
Dette har for mange betydet problemer med udgående mail, da der
pludseligt skal bruges port 587+brugernavn/passwd for udgående mail.

- måske en årsag?

//finn

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-11-10 22:50

"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Dette har for mange betydet problemer med udgående mail, da der pludseligt
> skal bruges port 587+brugernavn/passwd for udgående mail.

Plus at den skal sættes til asmtp i stedet for smtp, hvis ikke det er sket i
forvejen, samt flueben ved godkendelse.

Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 15-11-10 10:33

Den 14-11-2010 22:50, Kurt B. Andersen skrev:
> Plus at den skal sættes til asmtp i stedet for smtp, hvis ikke det er sket i
> forvejen, samt flueben ved godkendelse.

Jeg kan selvfldg. have fejlopfattet, men er asmtp en anden protokol end
smtp?

Tidligere mener jeg det bare var således at hvis man brugte adressen
smtp.tele.dk fik man adressen på en server som lyttede på port 25.
brugte man i stedet adressen asmtp.tele.dk fik man en server som lyttede
på port 587, og iøvrigt krævede kredentials.
Jeg mener at man nu får samme server[kluster?] som lytter på begge
porte, men at den kræver kredentials uanset hvilke port man henvender
sig på.

//finn

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-11-10 17:42

Følgende er skrevet af cykelsmeden:

> [...]
> Jeg mener at man nu får samme server[kluster?] som lytter på begge porte, men
> at den kræver kredentials uanset hvilke port man henvender sig på.

Hvad er ASMTP?
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=5606

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-11-10 00:21

> [...]
> Jeg mener at man nu får samme server[kluster?] som lytter på begge porte,
> men at den kræver kredentials uanset hvilke port man henvender sig på.

Jeg ved ikke, om det gælder for alle, men tdc har lukket smtp og port 25 for
rigtig mange af deres brugere, idet jeg de sidste 14 dage har hjulpet en hel
del med at skifte til asmtp og port 587, samt servergodkendelse. Så mon ikke
smtp og port 25 er på vej ud i glemslen.

Kurt

Fra : cykelsmeden

Dato : 16-11-10 09:25

Den 16-11-2010 00:21, Kurt B. Andersen skrev:
> Så mon ikke
> smtp og port 25 er på vej ud i glemslen.
mon dog?
det er immervæk metoden postservere taler sammen på.
//finn

Fra : Bente Christensen

Dato : 15-11-10 09:59

Hej Finn.
"cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Dette har for mange betydet problemer med udgående mail, da der pludseligt
> skal bruges port 587+brugernavn/passwd for udgående mail.

Hvis indstillingen er sat til godkendelse "samme som indgående post" eller
noget i den retning, skulle den så være i orden?

Kører man programmet på TDC.s hjælpeside, ændres det tolvcifrede brugernavn
til mailadressen.

> //finn

Hilsen Bente C.>

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 15-11-10 17:50

Bente Christensen tastede følgende:
> Hej Finn.
> "cykelsmeden" <news@not2old.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis indstillingen er sat til godkendelse "samme som indgående post" eller
> noget i den retning, skulle den så være i orden?

Det ser det ud til når jeg læser dette
http://kundeservice.tdc.dk/privat/faq.php?id=6005

--
Mvh. Jørgen
[e-mail address is valid]

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 14-11-10 05:33

Bente Christensen skrev:
> Min mand har kørt justeringsprogrammet på TDC.s hjemmeside,
> og der er dømt grønt flag.
> Alligevel modtager han ikke en eneste mail.
> Hvad kan dette skyldes?
>
> Windows-xphome, IE7, AVG vers.11.

Hvilket mailprogram, og hvilken version?
Hvad sker der, når han forsøger at hente mails?
Kan han sende mails?
Får han fejlmeddelelser, og i så fald hvilke? (ordrette
meddelelser, tak)
Har I prøvet at logge ind på webmail for at tjekke, at der
ligger mails og venter?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Stor guide til installation og brug af mailprogrammet