Opkørsel
Fra : Herbert Jensen

Dato : 11-11-10 14:54

Hej,

Jeg ansøger kommunen om at lave en opkørsel til en indkørsel jeg vil lave på
min grund. I den forbindelse får jeg tilladelsen, men skal selv bekoste at
fliserne hvor opkørslen skal være optages og udskiftes med kører fliser,
ligeledes at brolægningen ændres.

Nu hvor det er lavet bruger flerer naboer på vejen min indkørsel som
vendeplads med gentagende
opkørsel der ofte enden lidt inde på min grund.

Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på denne
måde?

Mvh.

Herbert

Fra : Robert Piil

Dato : 11-11-10 15:09

Den 11-11-2010 14:53, Herbert Jensen skrev:

> Nu hvor det er lavet bruger flerer naboer på vejen min indkørsel som
> vendeplads med gentagende
> opkørsel der ofte enden lidt inde på min grund.

Har du prøvet at tale med dem? Evt. sætte et skilt op med at vendinger
frabedes?

> Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
> utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på denne
> måde?

Det ved jeg ikke, men hvad ville du gøre ved det, hvis der var en
lovgiving imod. Jeg tvivler på Politiet vil tage sig af det. Hvis du kan
dokumentere et økonomisk tab, kunne du måske vinde et civilt søgsmål.

Har du overvejet at købe nogle større sko?

--
Robert Piil

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 11-11-10 15:25

On Thu, 11 Nov 2010 14:53:48 +0100, "Herbert Jensen"
<Herbert.Jensen@mail.dk> wrote:

>Nu hvor det er lavet bruger flerer naboer på vejen min indkørsel som
>vendeplads med gentagende opkørsel der ofte enden lidt inde på min grund.

2 stolper og en kæde imellem lige i din egen indkørsel ?

Du kan nok ikke lovligt forhindre at de køre op ad opkørslen og hen
over fortov, men du skulle kunne stoppe dem i din egen indkørsel.

/Hans

Fra : Engelbert.H.

Dato : 11-11-10 17:52

Parker din bil yderst i din indkørsel.
Jeg har samme problem når borgerhuset har møder, som ligger lige over for
hvor jeg bor.
Pisse irriterende, i øvrigt.

Fra : Jet

Dato : 12-11-10 01:53

On 11 Nov., 15:53, "Herbert Jensen" <Herbert.Jen...@mail.dk> wrote:
> [...]
>
> Jeg ans ger kommunen om at lave en opk rsel til en indk rsel jeg vil lave p
> min grund. I den forbindelse f r jeg tilladelsen, men skal selv bekoste at
> fliserne hvor opk rslen skal v re optages og udskiftes med k rer fliser,
> ligeledes at brol gningen ndres.
>
> Nu hvor det er lavet bruger flerer naboer p vejen min indk rsel som
> vendeplads med gentagende
> opk rsel der ofte enden lidt inde p min grund.
>
> Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
> utilfredsstillende at en af mig bekostet opk rsel skal belastes p denne

Få en automatisk port som denne, den går op når DIN bil skal ind/ud
http://gratisupload.dk/download/51964/

/jet

Fra : Allan Soerensen

Dato : 12-11-10 10:11

"Herbert Jensen" <Herbert.Jensen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
> utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på denne
> måde?

Det kan godt være at du har bekostet etableringen af opkørslen, men det er
ikke din ejendom og den må benyttes af alle, fuldstændig lige som fortovet
foran dit hus må benyttes af alle.

Fra : Ivar

Dato : 13-11-10 00:28

Herbert Jensen skrev:

> Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
> utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på denne
> måde?

Kommunen skal selvfølgelig ikke have udgifter, fordi du vil ændre
din indkørsel. At du skal betale for de omkostninger, der bliver
på offentlig vej og fliser, betyder ikke at de er dine.

Du må indse dette. Er det for hårdt for dit mavesår, synes jeg
at du skal lade være med at ændre din indkørsel.

Ivar Magnusson

Fra : Hans Kjærgaard

Dato : 13-11-10 01:32

On Sat, 13 Nov 2010 00:28:18 +0100, Ivar <dild@[nozpam]webspeed.dk>
wrote:

> [...]
>
>Du må indse dette. Er det for hårdt for dit mavesår, synes jeg
>at du skal lade være med at ændre din indkørsel.
OPers problem var "opkørsel der ofte enden lidt inde på min grund",
det skal han ikke nødvendigvis bare lære at leve med bare fordi han
har ændret sin indkørsel.
Han må leve med at opkørsel og fortov bliver benyttet, men det er også
det eneste.

/Hans

Fra : Ivar

Dato : 13-11-10 11:48

Hans Kjærgaard skrev:

> Han må leve med at opkørsel og fortov bliver benyttet, men det er også
> det eneste.

Det er netop dette, han har har med i sit endelig spørgsmål:
"Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på
denne måde?"

Jeg medgiver, at det er lidt uklart med havd han mener med
"belastes".

Fra : Soeren Friberg

Dato : 13-11-10 18:06

Den 13-11-2010 11:47, Ivar skrev:
> "Er der en lovgivning eller andet der kan hindre dette, da det er
> utilfredsstillende at en af mig bekostet opkørsel skal belastes på
> denne måde?"

Der er lovgivning, der bestemmer, hvem der har adgang til ens matrikel, ja.

--
Kh. Søren
http://fotofriberg.dk

Fra : Ivar

Dato : 13-11-10 19:44

Soeren Friberg skrev:

> Der er lovgivning, der bestemmer, hvem der har adgang til ens matrikel, ja.

Selvføgelig, men den her omtale belastning er på offentligt område på
trods af at Herbert har betalt.

Ivar Magnusson

Fra : Soeren Friberg

Dato : 14-11-10 23:08

Den 13-11-2010 19:43, Ivar skrev:
> men den her omtale belastning er på offentligt område

så er diskussionen ud fra et juridisk synspunkt aldeles komisk

Fra : Ivar

Dato : 15-11-10 17:25

Soeren Friberg skrev:

> så er diskussionen ud fra et juridisk synspunkt aldeles komisk

Det er et spørgsmål om humor

Fra : Herbert Jensen

Dato : 13-11-10 18:44

Tak for de svar der er kommet, det er interessant læsning.

Jeg forstår godt det er offentligt område, ind til de kører ind på min
grund. Og den
belastning der komme af de gentagne opkørsler kan man så ikke gøre så meget
ved, selv
om man selv har bekostet det.
Men man burde have pli til at benytte sin egen indkørsel istedet for
naboens, men i dette tilfælde
har de naboer selv lavet gitterlåger hvorfor det er besværligt at åbne sin
egen port, hvorfor
min anvendes...