Sød græskar
Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 11-11-10 23:58

I forb. m. græskarkonkurrencen kom det frem, at vinderen gav den lidt
puddersukker hver dag. Har tit tænkt på, at planter muligvis kunne 'fodres'
ad den vej. Kender i noget til dette, eller har i selv prøvet?

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 12-11-10 07:19

On Thu, 11 Nov 2010 23:58:17 +0100, Preben R. Sørensen
<preben@esenet.dk> wrote:

>I forb. m. græskarkonkurrencen kom det frem, at vinderen gav den lidt
>puddersukker hver dag. Har tit tænkt på, at planter muligvis kunne 'fodres'
>ad den vej. Kender i noget til dette, eller har i selv prøvet?

Næh, jeg kender ikke noget til det.
Men, jeg hørte en gang, at ham som havde avlet verdens største græskar,
gav sine en sjat øl hver dag - den er jeg nok mere til at forsøge end
puddersukkeret.
Så behøver man heller ikke at sidde og drikke alene )
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Martin Larsen

Dato : 15-11-10 19:16

Preben R. Sørensen wrote:

> I forb. m. græskarkonkurrencen kom det frem, at vinderen gav den lidt
> puddersukker hver dag. Har tit tænkt på, at planter muligvis kunne
> 'fodres' ad den vej. Kender i noget til dette, eller har i selv prøvet?

Jeg ved at man med fordel kan komme lidt sukker i vasen til afskårne
blomster.

Og så har jeg læst at det er godt at "plante" et råt æg i krukken med
tomater: Når planten vokser har den brug for kalk, senere når skallen er
nedbrudt har den brug for de næringsstoffer som findes i æggeblommen.
Kan ikke lige huske hvilke.

Martin