|
| Dårlige A/C anlæg i biler fra VAG ? Fra : Per |
Dato : 11-11-10 20:45 |
| | |
oz3bto (12-11-2010)
| Kommentar Fra : oz3bto |
Dato : 12-11-10 15:43 |
|
"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4cdc4808$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej NG !
>
> Læste lige denne artikel:
> http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1449518.ece
>
> Og det lader til, jf. artikelen, at VAG biler har "problemer" med A/C
> anlæggene.
>
> Er det en kendt svaghed ? - For jeg har ikke hørt om et før nu.
>
> / Per
>
Kendt skulle jeg mene .. ihvertfald ved VW .. Stort set alle taxierne må en
tur forbi dem og have fixet aircon inden de er frikørt
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-11-10 16:01 |
|
oz3bto skriver:
>
> Kendt skulle jeg mene .. ihvertfald ved VW .. Stort set alle taxierne må en
> tur forbi dem og have fixet aircon inden de er frikørt
Med hvilken fejl?
Den fejl jeg kender til er tærede rør, ikke ødelagte kompressorer.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Brian (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 12-11-10 16:45 |
|
"Klaus D. Mikkelsen" <er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> skrev i meddelelsen
> Den fejl jeg kender til er tærede rør, ikke ødelagte kompressorer.
Et tæret rør ender vel også ud med at koste en kompressor ?
Jeg forstår dog ikke at service af anlægget ikke er beskerevet som et
servicepunkt. Det er jeg nu ret sikker på at det er på min BMW, ligesom det
også var på Saab'en - medmindre min hukommelse er helt til rotterne.
Det vil da også ligne fabrikanterne dårligt, at afskære sig selv fra at
tjene en ekstra skilling på service.
/Brian
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-11-10 16:59 |
|
Brian skriver:
>
> Et tæret rør ender vel også ud med at koste en kompressor ?
Pas, så vidt jeg ved vil den ikke arbejde, hvis ikke den kan bygge
tryk i løbet af kort tid.
Nu er har Touranen selvfølgelig også kun kørt siden 2006 med sit AC,
med et utæt rør og en ituslået køler som eneste fejl. Den gamle Golf
havde også AC som kun blev brugt om sommeren, men den havde ikke tabt
kølermidel af betydning da jeg solgte den efter 4 år.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
Farmer (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Farmer |
Dato : 12-11-10 17:12 |
|
Hej ng
hvordan er det så med klimaanlæget i min Octavia 2007 hvordan forståes det
med at man skal bruge anlæget, skal det køle ?? eller er det nok det bare
står på de 21 - 23 grader om vinteren
Mvh Brian.
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-10 17:18 |
|
On Fri, 12 Nov 2010 17:12:13 +0100, "Farmer" <brikae@youmail.dk>
wrote:
>Hej ng
>
>hvordan er det så med klimaanlæget i min Octavia 2007 hvordan forståes det
>med at man skal bruge anlæget, skal det køle ?? eller er det nok det bare
>står på de 21 - 23 grader om vinteren
>--
Det kommer jo an på om anlægget kan holde den temperatur uden
anvendelse af aircon, og det er jo ikke umuligt.
På min bil er det sådan, at hvis jeg stiller den på defroster, så
aktiveres aircon. automatisk.
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Per Henneberg Kriste~ (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Per Henneberg Kriste~ |
Dato : 12-11-10 20:27 |
|
<folmer@rasmussen.dk> skrev i meddelelsen
news:g1qqd65mdjpddc13pn3ha5k6nui95v5c8b@4ax.com...
> On Fri, 12 Nov 2010 17:12:13 +0100, "Farmer" <brikae@youmail.dk>
> wrote:
>
>>Hej ng
>>
>>hvordan er det så med klimaanlæget i min Octavia 2007 hvordan forståes det
>>med at man skal bruge anlæget, skal det køle ?? eller er det nok det bare
>>står på de 21 - 23 grader om vinteren
>
>>--
>
> Det kommer jo an på om anlægget kan holde den temperatur uden
> anvendelse af aircon, og det er jo ikke umuligt.
>
> På min bil er det sådan, at hvis jeg stiller den på defroster, så
> aktiveres aircon. automatisk.
Det er mit indtryk at luften, der sendes til kabinen, forfriskes med kold
luft, selv om der ikke er brug for det, når klimaanlæget er sat til.
--
Per
www.campingogbil.dk
(lidt om biler, bilclub og camping)
| |
Bjørn J. (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Bjørn J. |
Dato : 12-11-10 20:30 |
|
"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
news:4cdd951a$0$23752$14726298@news.sunsite.dk...
KLIP
> Det er mit indtryk at luften, der sendes til kabinen, forfriskes med kold
> luft, selv om der ikke er brug for det, når klimaanlæget er sat til.
Min bimmer virker (næsten) på samme måde og A/C skal være i drift året
rundt.
--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !
| |
KimH (15-11-2010)
| Kommentar Fra : KimH |
Dato : 15-11-10 06:10 |
|
>--
Det kommer jo an på om anlægget kan holde den temperatur uden
anvendelse af aircon, og det er jo ikke umuligt.
På min bil er det sådan, at hvis jeg stiller den på defroster, så
aktiveres aircon. automatisk.
--
Venlig hilsen
Folmer
Jeg mener ikke aircon kan køre når der er under 3 grader , noget med at
systemet fryser , så jeg ved ikke hvordan det kan køre om vinteren
Mvh. KimH
| |
Ukendt (15-11-2010)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 15-11-10 18:19 |
|
"KimH" <kimho@c.dk> skrev i meddelelsen
news:4ce0fd04$0$36572$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>
>>--
>
> Det kommer jo an på om anlægget kan holde den temperatur uden
> anvendelse af aircon, og det er jo ikke umuligt.
>
> På min bil er det sådan, at hvis jeg stiller den på defroster, så
> aktiveres aircon. automatisk.
>
> --
>
> Venlig hilsen
> Folmer
>
> Jeg mener ikke aircon kan køre når der er under 3 grader , noget med at
> systemet fryser , så jeg ved ikke hvordan det kan køre om vinteren
R134a kan nu ellers køle ned til en -20°C eller sådan, så der burde ikke
være noget
i vejen for at det også kan køre ved lettere frostgrader (~0°C)
--
Tom
| |
Brian (15-11-2010)
| Kommentar Fra : Brian |
Dato : 15-11-10 20:59 |
|
"Tom" <nospam> skrev i meddelelsen
> R134a kan nu ellers køle ned til en -20°C eller sådan, så der burde ikke
> være noget
> i vejen for at det også kan køre ved lettere frostgrader (~0°C)
Det har været oppe at vende før, og problemet ligger SVJH i at kondensen fra
fordamperen, kan fryse til og danne en prop.
Hvorfor man ikke har løst det problem med en varmetråd (som i f.eks
kølemøbler), ved jeg ikke...
/Brian
| |
folmer@rasmussen.dk (12-11-2010)
| Kommentar Fra : folmer@rasmussen.dk |
Dato : 12-11-10 17:15 |
|
On Fri, 12 Nov 2010 16:59:18 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:
>Brian skriver:
>>
>> Et tæret rør ender vel også ud med at koste en kompressor ?
>
>Pas, så vidt jeg ved vil den ikke arbejde, hvis ikke den kan bygge
>tryk i løbet af kort tid.
>
>Nu er har Touranen selvfølgelig også kun kørt siden 2006 med sit AC,
>med et utæt rør og en ituslået køler som eneste fejl. Den gamle Golf
>havde også AC som kun blev brugt om sommeren, men den havde ikke tabt
>kølermidel af betydning da jeg solgte den efter 4 år.
>--
Hvilket du naturligvis var meget omhyggelig med at checke , lige før
deu skulle aflevere den?
--
Venlig hilsen
Folmer
| |
Klaus D. Mikkelsen (12-11-2010)
| Kommentar Fra : Klaus D. Mikkelsen |
Dato : 12-11-10 18:52 |
|
folmer@rasmussen.dk skriver:
>
> Hvilket du naturligvis var meget omhyggelig med at checke , lige før
> deu skulle aflevere den?
Jeg konstaterede 1½-2 måneder inden jeg solgte den at der var _masser_
af kølekapacitet i anlægget. Der var det nemlig sommervrmt og der var
brug for "køleskabsfunktionen".
Du har selvfølgelig ret at dagen inden jeg afleverede bilen, der havde
jeg ikke termometret i luftkanalen.
Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Min egen hjemmeside nu med nyt domæne http://www.moppe.dk
Sælges 15" stålfælge med Michelin Alpin vinterdæk til VW Golf
| |
KASO (16-11-2010)
| Kommentar Fra : KASO |
Dato : 16-11-10 07:06 |
| | |
|
|