Er der nogen, der har kig på Dixa-net?
Fra : Ukendt

Dato : 08-08-01 11:27

Ifølge disse systemkrav burde det virke på Mac - ikke?

<TEKNISKE BEHOV

Din computer skal have et 10/100Mb netkort. Det findes i
alle nye PC'ere. Er din PC af ældre dato,
kan du købe et netkort hos en forhandler af data-udstyr.

Dixa®Intelligence kræver ingen særlige drivere eller andet
software for at fungere. Enhver
computer med netkort og et operativsystem, der understøtter
TCP/IP netværk, kan bruges sammen
med Dixa®Intelligence. Din computer henter selv alle de
nødvendige oplysninger om netværket fra
Dixa®Intelligence.
Du kan også vælge at benytte faste IP adresser på
netværket. Læs mere her.

Om man så tror på at selskabet kan overleve er en anden sag.

Men mit spørgsmål er egentlig mere om nogen af jer med bedre teknisk
indsigt end jeg selv, tror på at det kan fungere på Mac?

Og er der andre end mig, der lurer lidt på om man skulle være kunde hos
Dixa?

Med venlig hilsen
Asbjørn Måstrup Kristensen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-08-01 11:45

Asbjørn Måstrup Kristensen <ca.kristensen@get2net.dk> wrote:

> Om man så tror på at selskabet kan overleve er en anden sag.

jeg går ud fra at deres telefoni er IP basseret, samt at de ikke kan
levere 2Mbit 24timer i døgnet, ellers tror jeg ikke at de kan. På den
anden side drejer det sig for udbyderen om, at få et bredt udsnit af
kunder der ikke alle taler meget i telefon eller alle bruger megen
båndbrede.

> Men mit spørgsmål er egentlig mere om nogen af jer med bedre teknisk
> indsigt end jeg selv, tror på at det kan fungere på Mac?

det skulle ikke være problemer

> Og er der andre end mig, der lurer lidt på om man skulle være kunde hos
> Dixa?

ja...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Jubii, jeg er blevet optaget på lærerseminariet...igen. Jeg leder dog
stadig efter en lejlighed i København

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 08-08-01 16:42

Wed, 08 Aug 2001 12:45:26 +0200, "Morten Reippuert Knudsen"
<reippuert@mac.com>:

> jeg går ud fra at deres telefoni er IP basseret

Betyder det noget for en ganske almindelig kunde, der vil snakke i
telefon? Såvidt jeg tolker det er Dixa-nets router forsynet med standard
stik til analog telefon hhv. ethernet. Eller har du noget særligt i
tankerne?

Bemærk i øvrigt at opkald til mobiltelefoner afregnes særskilt. Men med
flatrate til fastnettelefoner i hele Danmark, kombineret med 2mb/512kb er
det stadig ganske attraktivt. Mener at mine fæller betaler ca. det
dobbelte alene for en 2 mbit.

-j

--
Uwaga! Skoddede min sidste smøg d. 26.07.01.
Det var en transylvansk "Snagov".

Fra : Anders

Dato : 08-08-01 16:47

Janus Sandsgaard skrev:

> [...]
> telefon? Såvidt jeg tolker det er Dixa-nets router forsynet med standard
> stik til analog telefon hhv. ethernet. Eller har du noget særligt i

Det er det, der skulle være så fantastisk med deres "dixa-boks". Den
omsætter de analoge signaler fra en normal telefon til de rette protokoller
uden brug af PC. De påstår endda at signalet er så godt, at de bliver nødt
til at tilsætte støj for at få denne rette telefon-stemning i lyden. Jeg
glæder mig meget til at se hvad deres produkt er, når det bliver til noget.
For jeg er på, selv om det skulle vise sig ikke at kunne holde økonomisk i
længden.
--
Hvis du vil maile mig, skal du først fjerne mine boxershorts

Fra : *nico*

Dato : 08-08-01 17:36

Det virker på mac.
Jeg har haft kontaktet dem.
Og der er ingen problemer på mac.

Dixa er forresten begyndt i dele af stor københavn.
Tjek deres side og se om du kan...
jeg kan ikke endnu

Nicolai

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-08-01 22:46

Anders <ajkmine@boxershortsmac.com> wrote:

> [...]
> til at tilsætte støj for at få denne rette telefon-stemning i lyden. Jeg

Sådan en udtalelse synes jeg ikke ligefrem virker specielt seriøs. Hvem
i alverden vil gøre et produkt ringere end det er?

Jeg er godt nok spændt på at se, om der nogensinde kommer nogen kunder
på deres net.

--
René

Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 11-08-01 00:51

In article <1exy5gl.g99slf8i6rhgN%rfn@altavista.net>, rfn@altavista.net
(=?ISO-8859-1?Q?Ren=E9_Frej_Nielsen?=) wrote:

[...]
> Sådan en udtalelse synes jeg ikke ligefrem virker specielt seriøs. Hvem
> i alverden vil gøre et produkt ringere end det er?

Det er ikke helt hen i vejret. På GSM-nettet benyttes der også støj for at
undgå "huller" i lyden, når den ene af telefonerne ikke udsender
signal/lyd. Man sparer altså på denne måde på båndbredden ved kun at sende
signal, når der rent faktisk snakkes, og ved hjælp af støj slipper man for
at det kan høres.

Det skulle ikke undre mig om teknologien i ovennævnte produkt benytter et
lignende system.

- gustav kristoffer ek <http://ek.dk/>

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-08-01 14:49

Gustav Kristoffer Ek <stoffer@ek.dk> wrote:

> [...]
> at det kan høres.
>
> Det skulle ikke undre mig om teknologien i ovennævnte produkt benytter et

Det vidste jeg ikke, men det lyder da lidt underligt, eller hva'?

Vi får se, når de engang går i luften.

--
René

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 11-08-01 15:51

René Frej Nielsen <rfn@altavista.net> wrote:

> Det vidste jeg ikke, men det lyder da lidt underligt, eller hva'?

Heller ikke her, men jeg synes da det lyder fornuftigt. Hvad gør du,
hvis du taler med en i telefonen og den pludselig er "død", dvs. at du
ikke kan høre den sædvanlige summen..."Hallo? HAAALLOOOO!". På den måde
ville mobiltelefoner blive endnu mere generende, end de allerede er i
toge og busser

--
You read this far? Okay, have a signature.

Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 13-08-01 18:00

Jan Oksfeldt Jonasen <jonasenREMOVE@THISit.dk> wrote:

> [...]
> ikke kan høre den sædvanlige summen..."Hallo? HAAALLOOOO!". På den måde
> ville mobiltelefoner blive endnu mere generende, end de allerede er i

Logikken er der, kan jeg godt se. Vi må nok vænne os til susen i
telefonerne, ihvertfald indtil alle har IP-telefoner!

--
René

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 12-08-01 00:30

> [...]

> at det kan høres.
>
> Det skulle ikke undre mig om teknologien i ovennævnte produkt benytter et

Jeg har lige fundet ud af, hvordan systemet virker i GSM-sammenhæng.

Når der i en samtale opstår en pause, afbryder telefonen automatisk
forbindelsen, både for at spare båndbredde og batteri. Denne afbrydelse
ville lyde som om, at forbindelsen var afbrudt og folk ville automatisk
spørge den anden, om han/hun stadig er der. Derfor laver telefonerne
selv noget støj, så linien virker aktiv.

Ganske smart fundet på, men det virker ikke altid. Jeg synes tit at man
er i tvivl om linien er røget, da der pludselig bliver meget stille i
røret.

--
René

Fra : David Blangstrup

Dato : 12-08-01 09:42

In article <1ey06pg.qoizbm7peoldN%rfn@altavista.net>, René Frej Nielsen
<rfn@altavista.net> wrote:

> [...]
>
> Ganske smart fundet på, men det virker ikke altid. Jeg synes tit at man
> er i tvivl om linien er røget, da der pludselig bliver meget stille i

Går under den tekniske betegnelse P.T., som ifølge Frøken Smillas
fornemmelse for sne får danskere til at vride sig. (P.T. = Pinlig
Tavshed).
- sssssssssss - David

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 12-08-01 18:56

> [...]

> ville lyde som om, at forbindelsen var afbrudt og folk ville automatisk
> spørge den anden, om han/hun stadig er der. Derfor laver telefonerne selv

Ja. Det var det, Gustav beskrev i forrige indlæg...

-j

Fra : Jan Østerskov

Dato : 08-08-01 11:39

Hej Asbjørn

Jo, så længe du har en Mac med et Ethernet kort, hvilket
jo standarden i dag, og at den Mac OS version du kører
understøtter TCP/IP bl.a. OS 9.X og OS X

Mvh, Jan