gadesalg?
Fra : AndersH

Dato : 10-11-10 16:29

Hejsa

Er lige kommet i gennem en tur gågaden her i byen, og ud for 3 (www.3.dk )
butikken blev jeg antastet af en meget pågående sælger, som ville se min
telefon. Da jeg nægtede ham det, råbte han efter mig, om han måtte høre
hvilken telefon jeg har. Ret irriterende måde at drive forretning på. De har
en kæmpe stor butik, men der stod 3 sælgere udendørs og antastede folk.
Butikkerne rundt omkring den må vel lide et tab, folk begynder jo at gå i
modsatte side af gågaden.

Er det lovligt det de gør?

Mvh Anders

Fra : KsK

Dato : 12-11-10 13:22

"AndersH" skrev i meddelelsen

[...]

det har jeg også være udsat for
jeg fortælle dem bare at jeg er kunden Hos Telmore . så ryger krudt af dem

KsK

Fra : Ole C

Dato : 12-11-10 16:16

AndersH skrev blandt andet:

> [...]
> sælgere udendørs og antastede folk. Butikkerne rundt omkring den må
> vel lide et tab, folk begynder jo at gå i modsatte side af gågaden.

Næppe.

København er meget reguleret området:
http://www.kk.dk/Erhverv/TilladelserOgBevillinger/VejeOgPladser/gadesalg.aspx

Det bør fremgå af politivedtægten hvordan reglerne i dit område. Her er for
eksempel reglerne for gadehandel i Grenaa Kommune:
http://www.politi.dk/NR/exeres/B4850547-9D9F-4546-96B1-DA0436B29610,frameless.htm?NRMODE=Published

Den noget aggresive salgsform du beskriver, hører sikkert ind under andre
paragraffer om overholdelse af ro og orden etc.

--
vh
Ole C