Nogen der husker denne: Mazda RX3.
Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-10 21:33

Hej i stuerne

Hvor mange kan huske den bil?

Kiggede lidt rundt på youtube og så dukkede der nogle videoer op med den
bil.
Her er en af dem:
http://www.youtube.com/watch?v=m2jarhLT1J0&feature=related

Enjoy

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-11-10 21:42

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

Dav

> Hvor mange kan huske den bil?

Min første chef havde den, der hed den blot Mazda 929 coupé og var med en
alm. otto-motor.

Min salige broder havde en Mazda 616 som kunne fås i en RX2-udgave.

--
Mvh/Bjørn J.
Nichts ist verrückter als die Wirklichkeit !

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-10 23:02

"Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Dav

> Min første chef havde den, der hed den blot Mazda 929 coupé og var med en

Det var ikke den.
RX3 var Wankel versionen af 818.

> Min salige broder havde en Mazda 616 som kunne fås i en RX2-udgave.

Er også set.

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Bjørn J.

Dato : 09-11-10 23:35

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Det var ikke den.
> RX3 var Wankel versionen af 818.

Ok. de er ellers besnærende ens at se på:

http://www.carsplusplus.com/specs1974/mazda_929_coupe.php

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 09-11-10 23:47

> "Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Ok. de er ellers besnærende ens at se på:
>
> http://www.carsplusplus.com/specs1974/mazda_929_coupe.php

Hvis du kigger på C-stolpen, så er der markant forskel.
Hvad der ikke er særlig tydeligt på billederne er at 929 var større end 818.

Hvis du derimod kigger på RX4, så har du Wankel udgaven af 929.
Senere kom der en anden 929 og der hed Wankel udgaven Cosmo.

Ak-ja, gode gamle dage

--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i

Fra : Bjørn J.

Dato : 10-11-10 00:43

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

KLIP

> Hvis du derimod kigger på RX4, så har du Wankel udgaven af 929.
> Senere kom der en anden 929 og der hed Wankel udgaven Cosmo.

Da jeg selv kørte Mazda 929 3.0 18V GLX var der en udstilling med en dansk
racerkører.

Han kørte Mazda 929 Coupe Wankel (den med klaplygterne).

Jeg fik lov at låne den for en tur.

Lyden af en wankel med 10.000 omdrejning glemmer man aldrig.

Jeg kan faktisk ikke huske racerkørerens navn mere ...

> Ak-ja, gode gamle dage

Jeg var i hvert fal glad for Mazda. Jeg har haft en 626 Sedan, en 626 Coupe
af samme type som sedannen, en 626 coupe 2.0 GlXi samt 2 stk 929 3.0i 18V
GLX....,-)

Fra : Martin Bak

Dato : 10-11-10 17:56

"Uffe Bærentsen" <leiti_NOSPAM_@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bjørn J." <mrbear@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Det var ikke den.
> RX3 var Wankel versionen af 818.

818 havde runde baglygter i stribevis? Den var jeg helt betaget af, da jeg
var dreng

--
Martin
www.martinbak.dk/