Hvordan fjerner man dieselstank/hørm fra g~
Fra : Gitte Daphne

Dato : 09-11-10 16:28

Min mand har været stærkt uheldig, - reservedunken i bilen var utæt.. så nu
stinker hele dytten af diesel-hørm.

Nogen der har et fornuftigt bud på, hvordan man blir stanken kvit, for det
er da ikke til at holde ud at køre rundt i sådan en hørme-bil.

Håber én af jer eksperter kan hjælpe.

På forhånd tak.

Mange hilsner fra
Gitte Daphne

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 16:46

On Tue, 9 Nov 2010 16:27:33 +0100, "Gitte Daphne" <daphne@mail.dk>
wrote:

> [...]
>
>Nogen der har et fornuftigt bud på, hvordan man blir stanken kvit, for det
>er da ikke til at holde ud at køre rundt i sådan en hørme-bil.

Det tror jeg simpelthen ikke kan lade sig gøre, med mindre man går
over til ekstreme ting som afbrænding osv.

Jeg har aldrig hørt om midler der kan fjerne diesellugt.

Masser af udluftning vil nok mindske lugten, meeeeen.....

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : oz3bto

Dato : 09-11-10 17:37

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Jeg har aldrig hørt om midler der kan fjerne diesellugt.
>
> Masser af udluftning vil nok mindske lugten, meeeeen.....

Man kunne engang få noget lugtfjerner på spray "febreeze" eller noget i den
dur .... Det kunne snuppe diesel lugten bag i en hiace hvor der var spildt
50L
OK der skulle 3 flasker til men så var lugten også væk

Sonax har lavet en spray der hedder smoke x .. det er super til at fjerne
lugt.. Selv en rygerbil kommer til at lugte røgfri
Ja det kan sågar fjerne lugten af våd hund i bilen

Fra : TGJ

Dato : 09-11-10 17:01

"Gitte Daphne" skrev i meddelelsen

[...]

Ozon renser
Enten køb en eller få et af div klargørings firmaer til at gøre det
Skal stå natten over

Virker ganske godt

/Thomas

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-11-10 18:05

wrote:

> [...]
>
>Nogen der har et fornuftigt bud på, hvordan man blir stanken kvit, for det
>er da ikke til at holde ud at køre rundt i sådan en hørme-bil.

Først skal der gøres rent så alt det diesel man kan få vasket ud af
måtten kommer væk (dette er jo kilden til lugten)
Dernest kan man forsøge at fjerne selve lugten fra "inventaret" så at
sige, dette kan gøres med R10 som fås hos bla Matas. Dette sprøjtes ud
i lokalet og evt. på sæder/måtter/loftbeklædning, dette skal have lov
til at virke nogen tid, derefter luftes der ud, behandlingen skal
muligvis gentages flere gange. R10 lugter også, så afprøv det evt. i
butikken inden køb om du kan klare denne lidt "institutions rengørings
agtige" lugt.

Men vigtigst er at få vasket det direkte forurenede område.
Diesel er et rafineret naturprodukt, det vil over tid forsvinde af sig
selv når microorganismerne får det nedbrudt, disse findes bla. jord og
arbejder sammen med ilt (også masser af tid).

/Hans

Fra : Gitte Daphne

Dato : 10-11-10 09:05

Mange tak for de mange gode bud.

Vi købte noget Rodalon på spray, og har givet bunden af bilen i kabinen en
tur, da det var gummiet i selve gulvet, som var blevet smurt ind. Dernæst
fik det lov til at sidde i ca. 4 timer og 'virke'.

Slutteligt har vi haft et bæger med eddike stående i bilen natten over, og
det har gjort underværker - så nu er der stort set ingen lugtgener i
bilen.

Mange hilsner fra
Gitte Daphne & gemalen