To fluer med et smæk.
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 12:08

Det ser ud som om det er lykkedes at minimere besværet med is på
ruderne:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10010736

Og læg så mærke til, lidt nede i teksten, at mobiltelefoni besværlig-
eller umuliggøres.

Bingo!!!!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-11-10 12:18

Den 09-11-2010 12:07, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
>
> http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10010736
>
> Og læg så mærke til, lidt nede i teksten, at mobiltelefoni besværlig-

Tak Folmer. Du er min Gud. Det eneste problem jeg har tilbage i liver,
er at du finder en måde at bortskaffe svigermor på.

Lidt seriøst, skulle nanocover ikke kunne løse det(Nå ja, præcision; Is
på forruden)?

Venligst
Mcwm

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 12:24

On Tue, 09 Nov 2010 12:17:36 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it>
wrote:

> [...]
>er at du finder en måde at bortskaffe svigermor på.
>
>Lidt seriøst, skulle nanocover ikke kunne løse det(Nå ja, præcision; Is

Det véd jeg s'gu ikke, men jeg synes der er et par besnærende
detaljer.

Det er fabriksmonteret, og så detaljen med mobilos.

Svigermor vil jeg helst ikke blandes ind i - overhovedet!

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Mcwm

Dato : 09-11-10 12:42

Den 09-11-2010 12:23, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Det véd jeg s'gu ikke, men jeg synes der er et par besnærende
> detaljer.
>
> Det er fabriksmonteret, og så detaljen med mobilos.

Men ligefrem at skifte bil for det og så til en ikke BMW
Kunne man nu behandle med nanocover fx en gang om året, så var det vel
lige til at overkomme.

Så er der mobilos... uha, en ny krig er under opsejling.. Mon ikke dem
der vil opleve at de ikke kan bruge mobilen inde i selve bilen, får
smidt en ledning udenfor og så desværre fortsætter talen, med håndholdt,
nu bare tøjret til en antenne i fx sideruden?

> Svigermor vil jeg helst ikke blandes ind i - overhovedet!

Hun er ellers meget sød, en-ejers, kun været bragt ud om søndagen og er
for det meste stueren.

Venligst
Mcwm

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-10 18:26

Den Tue, 09 Nov 2010 12:07:45 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:
> [...]
>
> http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=10010736
>
> Og læg så mærke til, lidt nede i teksten, at mobiltelefoni besværlig-

De af os, der har prøvet at bruge GPS i en fransk blikæske, kan så
regne ud at det også betyder at GPS'en må skiftes ud med et
gammeldags papirskort hen over rattet, og op i forruden når kortet
skal foldes ud.

Og så kan jeg iøvrigt ikke se hvordan det at isolere ruden, så
det kun er ydersiden der er iskold skulle forhindre vand på netop
ydersiden i at fryse til is.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 19:25

On 09 Nov 2010 17:25:50 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>regne ud at det også betyder at GPS'en må skiftes ud med et
>gammeldags papirskort hen over rattet, og op i forruden når kortet

Bortset fra, at du kommer af med nogen negative vibs, vil du så tage
dig tid til at forklare mig, hvad der er i vejen med at køre ind på en
rasteplads, eller et andet egnet sted, når kortet skal læses?

personligt tror jeg at GPS'en kan være lige så distraherende som
mobilos.

> [...]

>Og så kan jeg iøvrigt ikke se hvordan det at isolere ruden, så
>det kun er ydersiden der er iskold skulle forhindre vand på netop

Det har jeg heller ikke forsøgt at klooge mig på, men kun linket til
atriklen.

Kan vi ikke bare konkludere at det nok ikke er noget for dig?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-10 19:30

Den Tue, 09 Nov 2010 19:25:08 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:

> Bortset fra, at du kommer af med nogen negative vibs, vil du så tage
> dig tid til at forklare mig, hvad der er i vejen med at køre ind på en
> rasteplads, eller et andet egnet sted, når kortet skal læses?

At rastepladserne aldrig er placeret der hvor man har brug for kortet.

> personligt tror jeg at GPS'en kan være lige så distraherende som
> mobilos.

Du foretrækker altså papirskortet?

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-11-10 19:34

"Kent Friis" skrev i meddelelsen

> Du foretrækker altså papirskortet?

For en vis aldersgruppe er "det gamle" altid det bedste / at foretrække

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 19:39

On 09 Nov 2010 18:30:00 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>At rastepladserne aldrig er placeret der hvor man har brug for kortet.

>--

Det var ikke det som var til debat, men Kent Friis er jo Kent Friis,
så denne tråd skal nok nå op over 250 indlæg.

>--

>Du foretrækker altså papirskortet?

>--

Det har jeg ikke forholdt mig til, for det var heller ikke emnet, men
jeg mener at kortlæsning, GPS anvendelse og snak i mobilos under
kørslen er distraherende for chaufføren.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-10 19:46

Den Tue, 09 Nov 2010 19:39:29 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:

> [...]
> jeg mener at kortlæsning, GPS anvendelse og snak i mobilos under
> kørslen er distraherende for chaufføren.

Jeg mener så at GPS er mindre distraherende end passageren ved siden
af (nu har jeg heldigvis ikke noget bagsæde, og ingen unger at proppe
derom). Men prøv bare at foreslå at forbyde at have mere end et sæde
i bilen...

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 20:24

On 09 Nov 2010 18:46:04 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

> [...]
>af (nu har jeg heldigvis ikke noget bagsæde, og ingen unger at proppe
>derom). Men prøv bare at foreslå at forbyde at have mere end et sæde

Du kan s'gu da også blive ved.

Jeg har ved andre lejligheder været inde på yngelpleje som en meget
distraherende faktor, men det bliver naturligvis skudt ned af
byrnefamilierne.

Hvorvidt et bilsæde i sig selv kan virke distrtaherende, skal jeg ikke
kunne sige, men det fremgår at du har dem under mistanke?

Nå ja, det er din egen medicin. )

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-10 20:28

Den Tue, 09 Nov 2010 20:23:30 +0100 skrev folmer@rasmussen.dk:

> Du kan s'gu da også blive ved.
>
> Jeg har ved andre lejligheder været inde på yngelpleje som en meget
> distraherende faktor, men det bliver naturligvis skudt ned af
> byrnefamilierne.

Jeg mener så ikke kun det er børnene. Selv en voksen passager (der altså
ikke sover) kan sg* forstyrre langt mere end en GPS.

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 20:41

On 09 Nov 2010 19:28:06 GMT, Kent Friis <nospam@nospam.invalid> wrote:

>Jeg mener så ikke kun det er børnene. Selv en voksen passager (der altså
>ikke sover) kan sg* forstyrre langt mere end en GPS.

>--

Ja Kent. .o)) EOD

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Ivan Madsen

Dato : 09-11-10 20:32

On Tue, 09 Nov 2010 20:23:30 +0100, folmer@rasmussen.dk wrote:

> [...]
>
>Hvorvidt et bilsæde i sig selv kan virke distrtaherende, skal jeg ikke
>kunne sige, men det fremgår at du har dem under mistanke?

Under visse omstændigheder "knirker" højre forsæde i min bil ret meget
) Især på lørdagsture til Bilka ol )

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 20:42

On Tue, 09 Nov 2010 20:31:58 +0100, Ivan Madsen
<karinogivan@gmail.com> wrote:

>Under visse omstændigheder "knirker" højre forsæde i min bil ret meget
>) Især på lørdagsture til Bilka ol )

>--

Den skavank dukker op, når hastigheden nærmer si betalingsklassen, i
min bil.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 10-11-10 02:03

Den 09-11-2010 20:31, Ivan Madsen skrev:
> Under visse omstændigheder "knirker" højre forsæde i min bil ret meget
> ) Især på lørdagsture til Bilka ol )

Er det fordi svigermor sidder der?

Fra : Mcwm

Dato : 09-11-10 21:04

Den 09-11-2010 20:23, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Hvorvidt et bilsæde i sig selv kan virke distrtaherende, skal jeg ikke
> kunne sige, men det fremgår at du har dem under mistanke?
>
> Nå ja, det er din egen medicin. )

HOV hov Folmer, Kent gør dig blot opmærksom på at *han* ikke har noget
bagsæde. Det har følgelig ikke noget med kørslen at gøre.

Venligst
Mcwm

Fra : Armand

Dato : 09-11-10 22:32

Den 09-11-2010 18:25, Kent Friis skrev:

> Og så kan jeg iøvrigt ikke se hvordan det at isolere ruden, så
> det kun er ydersiden der er iskold skulle forhindre vand på netop
> ydersiden i at fryse til is.

Vend lige skråen!

Der tales om vinterlige forhold, ikke?
Ved parkering af bilen for natten, kan man så tale om en kold eller en
varm forrude (i forhold til omgivelserne)?

OK? - Hvad er det så det isolerende isolerer for??

--
Armand.

Fra : Kent Friis

Dato : 09-11-10 22:44

Den Tue, 09 Nov 2010 22:32:17 +0100 skrev Armand:

> Vend lige skråen!
>
> Der tales om vinterlige forhold, ikke?
> Ved parkering af bilen for natten, kan man så tale om en kold eller en
> varm forrude (i forhold til omgivelserne)?

På ydersiden vil ruden være iskold. Når den er isoleret, vil den være
lige så iskold som omgivelserne (der næsnes "helt ned til -18 grader"),
uanset temperaturen inde i bilen.

Mvh
Kent
--