Andrea Berg i P4!
Fra : V

Dato : 08-11-10 19:16

Hej!

Her til aften spillede Jørgen de Mylius et nummer med Andrea Berg i
"Eldorado".

Det var i anledning af at Andrea's nye album "Schwerelos" er udsendt i
Danmark.

Mylle er god til at tage næsten alt op, hvad der udkommer på det danske
marked.

Fedt at han nu også tager hende op, ligesom han har gjort med Helene og
Hansi.

Nummeret han spillede var hendes store hit i øjeblikket "Du Kannst Mich Noch
Mal Richtig Lügen".

Her et klip fra for nylig, hvor hun var velkommen hos Carmen Nebel:
http://www.youtube.com/watch?v=oIEYYnbWDJQ

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 08-11-10 19:50

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> "Eldorado". Det var i anledning af at Andrea's nye album "Schwerelos" er
> udsendt i Danmark. Fedt at han nu også tager hende op, ligesom han har

Man har vel planer om at stoppe ham går jeg ud fra. Han er jo den sidste i
P4 der tør spille slagermusik. Efter ham er det under alle omstændigheder
slut.
det kan der vist ikke vælre megen tvivl om. Man har fjernet alt andet.
Arrrhhh... der er jo også lige "Giro`en".

> Her et klip fra for nylig, hvor hun var velkommen hos Carmen Nebel:
> http://www.youtube.com/watch?v=oIEYYnbWDJQ

Udmærket nummer. Hun har lært af Helene-pigen. God tysk sound.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 08-11-10 20:01

> [...]
> det kan der vist ikke vælre megen tvivl om. Man har fjernet alt andet.
> Arrrhhh... der er jo også lige "Giro`en".

Hvorfor skulle han dog stoppes? Det er jo ikke sådan at det tager overhånd.
Den musik han spiller spænder meget vidt, og selvfølgelig skal schlager og
dansktop ikke forbigåes!

> Udmærket nummer. Hun har lært af Helene-pigen. God tysk sound.

Nu har Andrea jo været i gang længe før Helene, så hvorfor skulle hun tage
ved lære af hende?

Andrea er sin egen, og hun har lavet masser af dejlige sange gennem tiden.

Derfor er Helene nu stadig min top-favorit, men der er rigtig mange andre
gode kunstnere.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 08-11-10 20:01

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> Her til aften spillede Jørgen de Mylius et nummer med Andrea Berg i
> "Eldorado".

Ja nu er han jo heller ikke kendt for den gode smag

Fra : V

Dato : 08-11-10 20:28

> Ja nu er han jo heller ikke kendt for den gode smag

Hos mig er han!

Han spiller da f.eks. masser af rock-musik i hans programmer, men også meget
pop-musik!

Fra : Benny Mortensen

Dato : 09-11-10 05:53

> Hos mig er han!
>
> Han spiller da f.eks. masser af rock-musik i hans programmer, men også
> meget pop-musik!

Den fane melder jeg mig under...

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 09-11-10 21:42

> Den fane melder jeg mig under...

Mylius er måske ikke Gud, men tæt på. Jeg synes, han er formidabel.

Mange hilsner
Michel

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 09-11-10 21:58

"Michel" <nosp@mthanks.dk> skrev i meddelelsen

> Mylius er måske ikke Gud, men tæt på. Jeg synes, han er formidabel.
>
> Mange hilsner
> Michel

Ja, Amen! -
men jeg formoder at DR-folkene nok skal få korsfæstet hans program på et
tidspunkt.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 09-11-10 22:18

> men jeg formoder at DR-folkene nok skal få korsfæstet hans program på et
> tidspunkt.

Det tror jeg ikke på! Uden at vide det, vil jeg tro at "Eldorado" er et af
de mest hørte programmer på P4!

Fra : Allan Krautwald

Dato : 09-11-10 23:23

> Det tror jeg ikke på! Uden at vide det, vil jeg tro at "Eldorado" er et af
> de mest hørte programmer på P4!

Det er det nu ikke.

Fra : V

Dato : 10-11-10 13:12

> Det er det nu ikke.

Hvilke programmer hører så til de mest hørte?

Det må du jo vide siden du kan svare sådan!

Jeg har forgæves forsøgt at finde lyttertal på nettet. Men det laver man
måske ikke for radioprogrammer?

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 13:31

> Hvilke programmer hører så til de mest hørte?
>
> Det må du jo vide siden du kan svare sådan!
>

> Jeg har forgæves forsøgt at finde lyttertal på nettet. Men det laver man
> måske ikke for radioprogrammer?

Hele dagfladen...flest om morgenen, lidt færre formiddag og eftermiddag. Men
lyttertallene falder af forskellige årsager dramatisk efter kl. 17 og endnu
mere i timerne derefter.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 15:44

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Men lyttertallene falder af forskellige årsager dramatisk efter kl. 17 og
> endnu mere i timerne derefter.

Der løber du som sædvanlig med en halv vind. Lyttertallet falder ikke
dramatisk kl. 17

Lyttertallet kl. 17-18 er stort set ens med lyttertallet kl. 14-17. Det er i
hvert fald ikke lavere.

Men når kl. bliver 18 sker der et styrtdyk. I de efterfølgende mange timer
mistes der et halvt hundrede tusinde lyttere konstant, lige indtil kl. 5 om
morgenen. Da bliver der smidt et halvt hundrede tusiknde lyttere på igen.

Hilæsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 15:47

meddelelsen news:4cdaafb1$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> mistes der et halvt hundrede tusinde lyttere konstant, lige indtil kl. 5
> om morgenen. Da bliver der smidt et halvt hundrede tusiknde lyttere på

PS: Det er et halvt hundrede tusinde lyttere HVERT KVARTER der mistes. ''

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 15:33

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har forgæves forsøgt at finde lyttertal på nettet. Men det laver man
> måske ikke for radioprogrammer?

Jeg kontaktede en dag DR-medieforskningen for at spørge. De sende mig en
lytter-oversigt for en tilfældig hverdag på P4, P3 og P1, hvor jeg kunne se
lyttertallet for hvert kvarter et døgn frem.

Angående P4 kan jeg fortælle dig følgende om lyttertallene.

Morgenradio kl. 6-10: 570.000 -
Formiddag på P4 kl. 10-12: 416.000 -
Middagsradioavis kl. 12-12.20: 528.000 -
Smutvejen kl. 12.20-13: 442.000 -
Danmarksmester kl.. 13-14: 418.000 -
Madsen kl. 14-15: 307.000 -
Regional eftermiddag kl. 15-18: 327.000 -
ELDORADO kl. 18-19: 212.000 -
Aftenradio kl. 19-21: 60.000 -
Madsen kl. 21-22: 38.000 -
Dansktiomen kl. 21-22: 52.000 -
Aftenradio kl. 23-24: 40.000 -
Natradio kl. 0-3: 11.000 -
ELDORADO kl. 3-4: 4.000 -
Morgenstund kl. 5-6: 123.000 (Næsten ingen lytter i den første halve time -
mens lyttertallet stiger voldsomt den sidste halve time)

Der er flest lyttere på P4 mellem kl. 6 og 18, så fordi der "kun" er 212.000
der lytter til "Eldorado" betyder ikke at programmet er u-.populært. Det har
bare fået en dårlig sendetid, udenfor primetime.

Radioen primetimer er kl. 6-18 og
Tv`s prime time er kl. 18-23

Kl. 23-6 er der generelt ikke mange der hverken lytter er ser noget - folk
sover

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 17:48

meddelelse news:4cdaad07$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jeg kontaktede en dag DR-medieforskningen for at spørge. De sende mig en
> lytter-oversigt for en tilfældig hverdag på P4, P3 og P1, hvor jeg kunne
> se lyttertallet for hvert kvarter et døgn frem.

Ja men så del tallene med os, så vi kan se hvordan det udvikler sig for
hvert kvarter og lad os få en dato for tallene også.
Det siger ikke ret meget, at du slår tallene sammen f.eks. 15-18...det siger
intet om udviklingen inden for de 3 timer.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 19:08

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4cdaad07$0$36558$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja men så del tallene med os,

Jo jo, men nu har jeg jo ikke ubegrænset tid. Det ligger på papir.

> så vi kan se hvordan det udvikler sig for hvert kvarter og lad os få en
> dato for tallene også.

Datoen har jeg ikke. Det var bare en helt tilfældig hverdag, enten man,
tirs, ons eller torsdag om efteråret og jeg gider ikke skrive det ind tal
for tal.
Tallene har jeg kun for at styre min egen nysgerrighed.

> Det siger ikke ret meget, at du slår tallene sammen f.eks. 15-18...det
> siger intet om udviklingen inden for de 3 timer.

Så lad os da lige nupse den eftermiddagsradio du omtaler:
I første time kl. 15-16 er der for hvert kvarter 308 - 305 - 306 - 315
tusinde lyttere

Når klokken så bliver 17 fortæller du meget urigtigt at der er et brat fald.
Det har ikke hold i virkeligheden. Der er tværtimod en stigning.
I sidste time kl. 17-18 er der for hvert kvarter 341 - 326 - 345 - 342

Men selv klokken 18 er vi sådan set også rimeligt godt med. Da er vi kun
røget ned på niveau med kl. 15-16.

Så skidt pyt. Vi nupser lige nogle kvarters-intervaller fra kl. 18 til kl.
20. De ser sådan her ud. Der er tale om et lodret fald: 308 - 224 - 165 -
154 - 91 - 70 - 69 - 63

Stigningen om morgen er endu mere voldsom. Vi starter kl. 5.30 og går en
time frem: 157 - 210 - 417 - 438

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 19:39

meddelelse news:4cdadf8c$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Så skidt pyt. Vi nupser lige nogle kvarters-intervaller fra kl. 18 til kl.
> 20. De ser sådan her ud. Der er tale om et lodret fald: 308 - 224 - 165 -
> 154 - 91 - 70 - 69 - 63

Ja se det var jo en anden snak....308 når Radioavisen kører kl. 18 og så
ryger der 154 eller halvdelen i løbet af timen.
Lidt det samme man oplevede med tallene for Dansktoppen på P4 for ca. 5 år
siden, da Ole offentliggjorde dem
Men fair skal være fair...tallene er ikke så ringe for den tid på dagen, da
mange har droppet radioen til fordel for TV eller andre gøremål.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 19:48

> [...]
> Men fair skal være fair...tallene er ikke så ringe for den tid på dagen,
> da mange har droppet radioen til fordel for TV eller andre gøremål.

Det er muligt at lyttertallet faldt under Dansktoppen, men det var fra et
voldsomt højt niveau på gennemsnitligt hver 4. radiolytter. Det betyder ikke
meget at nogen falder fra, hvis der alligevel
stadig er mange til sidst.

Noget af det samme gør sig gældende med Danmarksmester. Kl. 13 starter den
på 442.000 , men til sidst er der kun 400.000. Trods et fald er det jo
stadig fint.
Dansktoppen lå meget højere kan jeg huske, men jeg kan ikke lige huske
hvor højt det var. Synes det var noget med en del over 600.000

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 21:40

meddelelse news:4cdae8fe$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er muligt at lyttertallet faldt under Dansktoppen, men det var fra et
> voldsomt højt niveau på gennemsnitligt hver 4. radiolytter.

Det VAR det så ikke...så skulle Dansktoppen have haft flere lyttere end
morgenradioen...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:17

> Det VAR det så ikke...så skulle Dansktoppen have haft flere lyttere end
> morgenradioen...

Dety mener jeg så også¨at den havde. Den var et af P4s flagskibe.
Som man sænkede

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 16:35

meddelelse news:4cdc08da$0$36569$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Som man sænkede
>
> Hilsen Åge
Ja pga. hastigt faldende lyttertal.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:46

> Ja pga. hastigt faldende lyttertal.

Det er igen en omgang vås.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 16:51

meddelelse news:4cdc0f9b$0$36571$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er igen en omgang vås.
>
> Hilsen Åge

Der ser vi det igen....det kan ikke betales sig at komme med faktuelle og
seriøse oplysninger. Jeg kender faktisk tallene og deres udvikling.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 19:01

> Der ser vi det igen....det kan ikke betales sig at komme med faktuelle og
> seriøse oplysninger. Jeg kender faktisk tallene og deres udvikling.

At du påstår alverdens ting kan vi jo, som en anden også var inde på, ikke
bruge til noget.
Tal og faktuelle oplysninger må vi andre jo ikke få at se.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 07:00

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Der ser vi det igen....det kan ikke betales sig at komme med faktuelle og
> seriøse oplysninger. Jeg kender faktisk tallene og deres udvikling.

Tja, men snakker i to forskellige tider... Så kan i jo begge have ret.

Selvfølgelig når DR forærer sine lyttere bort, falder lyttertallet...
Det er logik, selv for en perlehøne.

Så er vi tilbage igen, hvem kom først, hønen eller ægget ?

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 09:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det er logik, selv for en perlehøne.

> M.V.H....Benny..

http://www.femina.dk/Mad/Hovedretter/~/media/websites/femina.dk/Website/Mad/Hovedretter/Rosmarin/0905%20romarin%20perlehone%20kopi%202.ashx

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:20

meddelelse news:4cdd00f5$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]

Huh, jeg har 12 høns, som du gerne må købe....

Du skal få dem billigt, bare du gider æde dem

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Huh, jeg har 12 høns, som du gerne må købe....
>
> Du skal få dem billigt, bare du gider æde dem

Er de da gamle og seje?
Ellers er der da mange glimrende retter med kogt høne

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:17

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Er de da gamle og seje?
> Ellers er der da mange glimrende retter med kogt høne

Ja de er temmeligt gamle... Så jeg tror selv tyggegummi, ville være nemt at
få mørt sammenlignet

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 06:58

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Hvilken tid, snakker du om ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 09:20

> Hvilken tid, snakker du om ?
>
> M.V.H....Benny..

I årene og tiden før det blev flyttet fra P4.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 09:55

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> I årene og tiden før det blev flyttet fra P4.

Tja, men se det er jo lige så diffust et svar... Først myrdede DR Dansk
toppen, i fuld offentlighed, hvilket Dansk musik lider for endnu...
Derefter flytter de det over på en DAB kanal... Skide smart... Jo de bærer
tydeligt præg af at være Københavnere ...
Men sådan i grove træk, hvor lang tid er der mellem de to episoder ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 11:29

> [...]
> tydeligt præg af at være Københavnere ...
> Men sådan i grove træk, hvor lang tid er der mellem de to episoder ?

Fra den ene dag til den anden. Den startede på DAB ugen efter den stoppede
på P4.
Dansk musik lider ikke, der er masser af nye og nyere danske kunstnere som
markerer sig flot.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 13:40

> [...]
> på P4.
> Dansk musik lider ikke, der er masser af nye og nyere danske kunstnere som

Uha da da, du snakker om en mindre program omlægning, jeg snakkede episoder.
Altså afstanden mellem første mord på Dansk toppen, og flytningen til DAB.

Det andet ved jeg godt, det bliver vi aldrig enige om... Men rigtigt mange,
for at sige det pænt, faktisk alle de små og mellemstore spillesteder, er
borte, og er ikke blevet erstattet af nye... Så jo, jeg vil sige... Det
lider dansk musik stadig under. Nogle er dog blevet erstattet af en disc
jockey, der spiller cd'er afmads, med internationale artister... Det har
dansk musik vist ikke megen glæde af.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:00

> [...]
> erstattet af en disc jockey, der spiller cd'er afmads, med internationale
> artister... Det har dansk musik vist ikke megen glæde af.

Mig bekendt har der kun været et "mord", nemlig i 1977 og så startede listen
igen engang i 90'erne (Åge kender sikkert datoen).
Omkring spillesteder er det både korrekt og forkert. Der har helt klart
været en tendens til, at det er gået den forkerte vej....og det da også
dramatisk. Men der er også undtagelser...f.eks. har vi i denne mellemstore
by efter nedturen nu 6 spillesteder med et bredt udbud af musik og det er jo
ikke så ringe. Men det nytter selvfølgelig ikke så meget, hvis billedet
stadigt er elendigt i resten af landet.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:16

> [...]
> jo ikke så ringe. Men det nytter selvfølgelig ikke så meget, hvis billedet

Ja det var det jeg mente, og derefter flytningen til DAB...

Selvfølgelig er der også her, kommet enkelte nye, men intet i forhold til
dem, der forsvandt. Dertil kommer jo så, at de nye steder der endeligt
kommer, er til grupper der er kommet op... Og absolut ikke til dem, der bare
nærer en drøm om at komme op...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 06:57

> [...]
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Dety mener jeg så også¨at den havde. Den var et af P4s flagskibe.

Jeg er ikke helt fri for at være lidt enig med dig....
Man forærede fra DR's side, en masse lyttere til diverse lokale
radiostationer.
DR har tilsyneladende glemt, at det er let at forære sine lyttere væk..
Men det er hårdt arbejde, at få dem tilbage.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 10:04

> [...]
> 154 - 91 - 70 - 69 - 63
>
> Stigningen om morgen er endu mere voldsom. Vi starter kl. 5.30 og går en

Hvilket så ikke forekommer så underligt. Det er jo lige nyhedstimerne.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 15:04

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det tror jeg ikke på! Uden at vide det, vil jeg tro at "Eldorado" er et af
> de mest hørte programmer på P4!

Jo tak, men et betyder intet når musikprofilen er musikpolitisk ukorrekt.
Dansktoppen var f.ekst. et af de mest aflyttede programmer på P4.
Lørdag formiddg kl 11-12, når der blev sendt Dansktop havde 25% af
radiolytterne stillet ind på P4. Det var et flagskib for P4.
Alligevel skulle det fjernes fra P4.
Eldorado skal nok blive fjernet, så der kommer et program der IKKE putter
dansktop og tysk slager ind i menuen. Bare vent og se.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 16:26

meddelelse news:4cdaa656$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Eldorado skal nok blive fjernet, så der kommer et program der IKKE putter
> dansktop og tysk slager ind i menuen. Bare vent og se.
>
> Hilsen Åge
Ja lad os da håbe det. Som det kører nu er det imod det oprindelige koncept.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 17:30

> Som det kører nu er det imod det oprindelige koncept.

Ja, det er også uanstændigt af ham, at ødelægge jeres simple liv.

Hilsen åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 17:37

meddelelsen news:4cdac8a1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er også uanstændigt af ham, at ødelægge jeres simple liv.

Egentlig er det underligt hvordan popfreaks og rockfreaks overhovedet
overlever,
at han spiller et par dansktoppere og tyske slagere den time, hvor de måske
ikke engang hører radio.
Nej uuuuuuhh-ha, der eksisterer jo ikke andre end os i verden, så det er os
der skal satses på. Det er mig og mig og mig MIGMIG, der skal betjenes.
Andre folk eksisterer ikke i vores livsopfattelse.

Er det sån det hænger sammen ?

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 10-11-10 17:59

meddelelsen news:4cdaca1e$0$36581$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> os der skal satses på. Det er mig og mig og mig MIGMIG, der skal betjenes.
> Andre folk eksisterer ikke i vores livsopfattelse.

Aage.
Rigtigt gode spørgsmål.
Har du nogensinde stillet dig selv de samme spørgsmål.
Og hvis du har, vil du så delagtigøre os andre i svaret?

http://www.youtube.com/watch?v=oc7zz4B55r4&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=XCjDLaQxyq8&feature=related

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 19:15

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Rigtigt gode spørgsmål.

Jo tak

> Har du nogensinde stillet dig selv de samme spørgsmål.

Ja da. Og det kan undre at spørgsmålet bliver stillet af en der
repræsenterer den gruppe som har næsten eneret på musik i radioen. Pop og
pop.
Og så bryder Hælvede løs fordi i bliver generet af et par tyske slagere og
et par dansktoppere. Hvem er det så der er arrogant?

> Og hvis du har, vil du så delagtigøre os andre i svaret?'

Se ovenover

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 10-11-10 21:43

meddelelsen news:4cdae13a$0$36584$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> Og så bryder Hælvede løs fordi i bliver generet af et par tyske slagere og
> et par dansktoppere. Hvem er det så der er arrogant?

Ok, var ikke lige klar over, at jeg repræsenterer pop-entuiasterne, sådan
specielt.
Jeg holder faktisk af mange genrer. Men vil gerne medgive, at slager-genren
ikke lige er min favorit. Mildest talt.
Kan dog godt efter en genstand eller tyve græde med på den her:

http://www.youtube.com/watch?v=7A2VoxMFjq0&p=2EBE3FC253E63E84&playnext=1&index=4

Generelt synes jeg, at Eldorado er blevet noget løs i koderne men oplever
dog, at Mylle afspiller musik jeg holder meget af.
F.eks. den her:
http://www.youtube.com/watch?v=tCvMKcNJCAY

Kan ikke lige gennemskue i hvilket indlæg du har bragt svaret.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 10-11-10 17:45

> [...]
>
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Ja, det er også uanstændigt af ham, at ødelægge jeres simple liv.

Hej Aage.

Hvad er der galt med det simple liv?

Jeg er en Simple Man.
http://www.youtube.com/watch?v=Xqp1U6RoQaw&feature=related

Så jeg lever The Simple Life.
http://www.youtube.com/watch?v=QAx7G84y1OI&feature=related

Med eller uden Mylle.
http://www.youtube.com/watch?v=PIk0hD6wqHo

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 17:49

meddelelse news:4cdac8a1$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, det er også uanstændigt af ham, at ødelægge jeres simple liv.

Du taler som du har forstand til og det giver således ikke meget mening. Det
handler ikke om at ødelægge noget, det handler om, at programmets koncept
var et 80'er program, derfor titlen Eldorado.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 19:19

> Du taler som du har forstand

Mange tak.

> til og det giver således ikke meget mening.

NÅ! - så slå hovet til.

> Det handler ikke om at ødelægge noget, det handler om, at programmets
> koncept var et 80'er program, derfor titlen Eldorado.

Det eneste det handler om er, at ham der står for programmet bestemmer hvad
konceptet skal være. Og han har altså bestemt at der skal lidt nyt med. Så
enkelt er det.
En mand der ejer en købmandsbutik bestemmer også selv hvad han vil sælge.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 19:37

meddelelse news:4cdae204$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> med. Så enkelt er det.
> En mand der ejer en købmandsbutik bestemmer også selv hvad han vil sælge.

Mage til uvidende pis og vrøvl skal man lede længe efter. Koncepter
udarbejdes af chefredaktionen, som også bestemmer hvem og hvornår.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-11-10 19:55

> Mage til uvidende pis og vrøvl skal man lede længe efter. Koncepter
> udarbejdes af chefredaktionen, som også bestemmer hvem og hvornår.

Har tanken at konceptet eventuelt er blevet ændret strejfet dig. Især nu
efter at slagermusikken er blevet så populær i Danmark.

Det kan også være at Myllerup bare er blevet ligeglad. Jeg skal sikkert
snart på pension alligevel.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-11-10 21:41

meddelelse news:4cdaea94$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Jeg skal sikkert
> snart på pension alligevel.

Okay...betyder det så, at du vil skrive endnu flere indlæg?

Fra : P.Petersen

Dato : 10-11-10 21:45

meddelelsen news:4cdaea94$0$36576$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
SNIP
> Det kan også være at Myllerup bare er blevet ligeglad. Jeg skal sikkert

Ja det må du jo selv bedst vide. :)
http://www.youtube.com/watch?v=eCss0kZXeyE

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 10:15

> [...]
> efter at slagermusikken er blevet så populær i Danmark.
>
> Det kan også være at Myllerup bare er blevet ligeglad. Jeg skal sikkert

Egentligt syntes jeg ikke Mylle har ændret sig særligt meget.
Han virker for mig, bare at være " Glad for musik "
Og det er vel heller ikke hans arbejde, at kalde noget musik
for enten " Godt eller Skidt "

Og som du siger, tider kommer og går, men Mylle består )

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 10:11

> [...]
>>

> Mage til uvidende pis og vrøvl skal man lede længe efter. Koncepter
> udarbejdes af chefredaktionen, som også bestemmer hvem og hvornår.

Altså det minder mig om, at sådan har du egentligt ret ofte udtalt dig. Men
egentligt aldrig øst ud af den viden, som du jo så i samme åndedrag, lige
som antyder, du er i besiddelse af. Så hvis du nu gjorde dette, ville Åge
måske ikke fyre så meget uvidende pis & vrøvl af.... Og vi ville alle vinde,
ved for en gangs skyld, at få indlæg med indhold fra dig, i stedet for dine
evindelige dumme bemærkninger.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 12:08

> Altså det minder mig om, at sådan har du egentligt ret ofte udtalt dig.
> Men egentligt aldrig øst ud af den viden, som du jo så i samme åndedrag,
> lige som antyder, du er i besiddelse af.

Det har jeg faktisk prøvet en del gange. Men når tingene når op på et
sagligt niveau, så ignoreres det ellers kommer der de sædvanlige tåbelige
svar.
Og det er faktisk ikke noget jeg blot antyder. Jeg skriver ikke det om
konceptet for programmet og om chefredaktionen, uden at have en viden om det
fra mine kontakter internt i DR systemet. Jeg "kloger" mig ikke uden
baggrund.
Men jeg besvarer da altid gerne konkrete spørgsmål med mindre vi bevæger os
ind i et felt, hvor oplysningerne er fortrolige.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-11-10 13:05

Den 11-11-2010 12:08, Allan Krautwald skrev:

> Det har jeg faktisk prøvet en del gange. Men når tingene når op på et
> sagligt niveau, så ignoreres det ellers kommer der de sædvanlige tåbelige
> svar.

Jeg er en af dem, der er overbevist om, at du har en imponerende viden.
Jeg kunne også godt tænke mig, at du ville øse lidt ud af den. Blot en
teskefuld, engang imellem.

Giv det en chance mere.
Start engang imellem en ny tråd op med et musikeksempel. Kom med dine
egne kommentarer dertil, evt. et musiklink, og fortæl hvorfor du kan
lide netop dette nummer, og hvorfor du synes at vi andre også skal kunne
lide det.

Prøv en sidste gang, måske bliver det taget seriøst. Måske kan det også
inspirere andre til at være mere seriøse.

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 15:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Prøv en sidste gang, måske bliver det taget seriøst. Måske kan det også
> inspirere andre til at være mere seriøse.

Ja du har sikkert ret.
Men nu var det jo mest møntet på radio området og det er her jeg har en del
gange har forsøgt mig med, at forklare hvordan tingene hænger sammen og
således også i denne tråd, som jo dybest set ikke handler om radio.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:29

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg er en af dem, der er overbevist om, at du har en imponerende viden.

Man skulle i hvert fald tro det, da han har arbejdet for P4.

> Jeg kunne også godt tænke mig, at du ville øse lidt ud af den. Blot en
> teskefuld, engang imellem.

Jeg tro han synes det er sjovt at holde det hemmeligt. Når andre så skriver
noget, så kommer han med sit ævl om at noget er forkert. Vi har vist aldrig
været udsat for at han selv har kommet med de korrekte oplysninger i stedet.
Han kan lide at holde gryden i kog. Simpelthen.
Jeg tror vi bliver nødt til selv at finde relevante oplysninger. Det
kommer vi længere med, end at satse på oplysninger fra ham. Det gider han
ikke. Han vil hellere sætte andre til at finde de oplysninger han egenmtlig
selv ligger inde med - for herefter at kværulere over urigtigheder. Men ikke
selv kommer med sine oplysninger.
Så de ting vi selv finder ud af, er trods alt mere rigtige en de
oplysninger han ikke selv gider komme med.

> [...]
> dette nummer, og hvorfor du synes at vi andre også skal kunne lide det.

Jeg tro det er ønsketænkning.

> Prøv en sidste gang, måske bliver det taget seriøst. Måske kan det også
> inspirere andre til at være mere seriøse.

Han er svær at tage seriøs.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-11-10 17:25

Den 11-11-2010 16:29, Åge Halldorsson skrev:

> Han kan lide at holde gryden i kog. Simpelthen.

Og du bærer brænde til... og mere til... og mere... og...

> Jeg tror vi bliver nødt til selv at finde relevante oplysninger.

Det lyder opløftende Åge.
Jeg deler ikke på alle punkter din musiksmag, men jeg respekterer at du
har den, og at du kan lide din musik.

Så hvad med at komme med nogle links til noget godt tysk, og lidt
forklaringer til disse links. Ikke kun lire en masse links af men tag
nogle få stykker, og så fortæl lidt seriøst om dem.

Og så spring alle disse ligegyldige og totalt urelevante tal over, som
overhovedet ingenting har, med musikglæde at gøre.

http://www.youtube.com/watch?v=yADC2uP3fdo

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 19:04

> Og du bærer brænde til... og mere til... og mere... og...

Brænde ned i gryden???? - Man smider sgu da for Fanø ikke brænde ned i
gryden.
Det skulle da lige være i brændenælde suppe - måske

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 13:20

> [...]
> Men jeg besvarer da altid gerne konkrete spørgsmål med mindre vi bevæger
> os ind i et felt, hvor oplysningerne er fortrolige.

Jamen det kan du jo ikke fortænke nogen i, når 95% af dine egne indlæg, er
af samme skuffe vel ?

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 15:17

> Jamen det kan du jo ikke fortænke nogen i, når 95% af dine egne indlæg, er
> af samme skuffe vel ?

Hvad kom først...hønen eller ægget?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:31

> Hvad kom først...hønen eller ægget?

eller mere rigtigt, Hvad kom først.... Krutte, hønen eller ægget ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 16:37

meddelelse news:4cdc0c4b$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> eller mere rigtigt, Hvad kom først.... Krutte, hønen eller ægget ?
>
> Hilsen Åge

Endnu et bevis på, hvorfor det er ørkesløst blot at prøve på at være en
anelse seriøs her.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 06:47

> [...]
> meddelelse news:4cdc0c4b$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Endnu et bevis på, hvorfor det er ørkesløst blot at prøve på at være en

Ja for du har som du plejer, ført det hele over til,
at det selvfølgelig er Åge's skyld....
At du selv startede, er for dig, helt utænkeligt..

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 09:21

> Ja for du har som du plejer, ført det hele over til,
> at det selvfølgelig er Åge's skyld....
> At du selv startede, er for dig, helt utænkeligt..
>
> M.V.H....Benny..

Hvis du ellers fulgte med, ville du se, at det ikke var mig, der
startede...ellers læs tråden igen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 09:57

> Hvis du ellers fulgte med, ville du se, at det ikke var mig, der
> startede...

æv bæh

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 10:10

> [...]
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvis du ellers fulgte med, ville du se, at det ikke var mig, der

Jamen det gælder jo ikke bare denne tråd... Det er jo en stil du har tillagt
der for år tilbage... Der er altid en dum intetsigende kommentar fra Allan.
Specielt da hvis tråden handler om Schlager, eller Dansk top.... Du påstår
du elsker Rock, men det er da utrobart sjældent, du overhovedet selv skriver
noget, og da allermindst af alt, om rock... Man skulle jo næsten tro, du
elsker disse to stilarter, men bare ikke vover at indrømme det... For her
bruger du mere tid på disse, end på rock.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 10:22

> Jamen det gælder jo ikke bare denne tråd... Det er jo en stil du har
> tillagt der for år tilbage...

Det ER altså medfødt

> Du påstår du elsker Rock, men det er da utrobart sjældent, du overhovedet
> selv skriver noget, og da allermindst af alt, om rock...

> M.V.H....Benny..

Han ved måske lige så lidt om rock som han ved om lyttertal, som han aldrig
aldrig aldrig vil lægge frem. Kun kan han sige "Jeg ved at....." og "Sådan
er det".
Jeg tror altså kun det er i hans eget univers det er sådan.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 13:49

meddelelse news:4cde58cd$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> "Sådan er det".
> Jeg tror altså kun det er i hans eget univers det er sådan.

Jamen jeg ved ikke, hvad han ved om lyttertal, og de er måske også mindre
interessante. Det store spørgsmål er, hvis ikke Dansk toppens lyttere,
lytter til Dansk toppen.... Hvad lytter de så til. Man kunne da godt sige,
at dengang " Hvor er det sted " lå og rodede i den øverste halvdel af Dansk
toppen, kunne det godt forekomme lidt kedeligt... Men da kun fordi, der ikke
var nogen, der kunne sende de fem øverste, ud af listen... Så deres
placeringer var velfortjente, men måske ikke ligefrem til gavn for Dansk
toppen.... De blev jo så godt hjulpet af, at F.eks Kim Larsen & Thomas
Helmig, havde valgt, ikke at blive præsenteret på DT.
Så man kan selvfølgelig sige, at det bliver lidt lettere for DR at skyde DT
midt i panden, når kunstnerne skyder sig selv i fødderne.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 06:46

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Hvad kom først...hønen eller ægget?

Se det skal jeg ikke kunne sige, men holder vi en afstemning,
vinder hønsene... I går var der 52 høns, men kun 37 æg .

Og altså set fra min side, kom dine dumme indlæg først...
Så er spørgsmålet, var du hønen, eller ægget ?

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-11-10 07:53

Den 12-11-2010 06:45, Benny Mortensen skrev:

> vinder hønsene... I går var der 52 høns, men kun 37 æg .

http://www.youtube.com/watch?v=ZyTHh1cNN9E

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 09:02

> http://www.youtube.com/watch?v=ZyTHh1cNN9E
>
> Henning.

Det kan godt være, de kan lide feder, men bare de ikke også vil have beder,
så er jeg sådan set godt tilfreds, men det behøver ikke stå i en ikke
leder....

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-11-10 09:06

Den 12-11-2010 09:01, Benny Mortensen skrev:

> Det kan godt være, de kan lide feder, men bare de ikke også vil have beder,
> så er jeg sådan set godt tilfreds, men det behøver ikke stå i en ikke
> leder....

Er du ved at være klar med jorden? Har du fået sået og indledt julen og
vinteren?

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 09:52

> Er du ved at være klar med jorden? Har du fået sået og indledt julen og
> vinteren?
>
> Henning.

Puha dog nej... Det sejler alle steder, om det så er på terassen. Jeg tror
jeg skal ud med pumpen, og få skilt mig af med lidt vand
Så blæsten passer mig fint, hvis bare det ville holde tørt..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 09:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> http://www.youtube.com/watch?v=ZyTHh1cNN9E
>
> Henning.

En mere af Kruttes slagsange: http://www.youtube.com/watch?v=Usbv2A7zTJk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:25

meddelelse news:4cdd019f$0$56793$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> En mere af Kruttes slagsange: http://www.youtube.com/watch?v=Usbv2A7zTJk
>
> Hilsen Åge

Hov hov, Ikke klage, spis mere æggekage

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:02

> Hov hov, Ikke klage, spis mere æggekage
>
> M.V.H....Benny..

Ja med et bjerg af flæsk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 16:12

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja med et bjerg af flæsk

FØJ FOR SATAN!
http://www.fyens.dk/article/1376275:Odense--Carlslund-afsloeret-med-genbrugsflaesk-paa-aeggekagen
Det bliver i så fasld ikke på den tidligere velrenomerede luxusrestaurant
"Restaurant Carlslund"

YRDHKKK...... og ARDHKKKK.....

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:20

meddelelse news:4cdeaaaf$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Det bliver i så fasld ikke på den tidligere velrenomerede luxusrestaurant

Jamen altså, det må være et std for slankeguruer...

Der bliver da ikke flæsk tilbage...

Men de må gerne stå 111 på hagen.

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:18

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja med et bjerg af flæsk

Jeps & smørstegt rugbrød..

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 16:19

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Hov hov, Ikke klage, spis mere æggekage
>
> M.V.H....Benny..

Det bli`r i så fald ikke hos den førhen så velrenomerede "Restaurant
Carlslund" på Fyn.
Der serverer de nemlig æggekage med et "bjerg" af flæsk.
http://www.fyens.dk/article/1376275:Odense--Carlslund-afsloeret-med-genbrugsflaesk-paa-aeggekagen
ARDHKKKKKK..........................

Og hvordan kan man forresten have en smiley der smiler, når man laver sådan
noget forbandet svineri. D skulle selv have lov at æde deres svineri.
http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/DetailsView.htm?searchstring=restaurant%20carlslund&smiley=all&vtype=detail&mode=simple&display=table&dato1=17-03-2007&dato2=17-03-2008&sort=0&virk=80180554

Her skriver de historien om deres populære æggekage, men har helt glemt at
fortælle om deres u-appetitlige madsvineri. Hmmm..... Det var da mærkeligt:
http://www.restaurant-carlslund.dk/index.php/da/historie

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 16:28

meddelelsen news:4cdeac59$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her skriver de historien om deres populære æggekage, men har helt glemt at
> fortælle om deres u-appetitlige madsvineri. Hmmm..... Det var da
> [...]

Chefen er godt nok megt ked af at have serveret andre folks madrester for
os. Det var nok ikke med vilje. Eller også er han bare ked af hans
madsvineri blev afsløret:
http://www.fyens.dk/article/1378095:Odense--Restauratoer-siger-undskyld-for-genbrug-af-madrester

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 10:28

meddelelse news:4cdeae7a$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> Chefen er godt nok megt ked af at have serveret andre folks madrester for
> os. Det var nok ikke med vilje. Eller også er han bare ked af hans

Jeg vil da sige, at med den erfaring jeg har inden for disse brancher...
Så vil noget sådan, være noget nær en umulighed, at holde skjult i
så mange år... Så man fristes til at tro, at meget af det, skyldes
hævngerrighed....

Da det eneste, der må komme tilbage på bordene, er bestik
og service, samt stofservietter....

Men OK, der var langt imellem, vi lavede æggekage, desværre..

Men svineri... Tja hvis gæsterne sidder og savler ind over bordet..
eller sidder med fingrene nede i det, efter de har pillet næse...

Lad os så finde frem til, hvad er svineriet.... At maden bliver brugt,
eller at den bliver smidt væk.... Hører vi hvad de siger på TV...
Smider vi lige så meget mad ud, som vi spiser...

Og du så vel TV forleden dag, om F.eks Skrallere, der går en
aftentur rundt til affaldscontainerne, og så hjem og nyde Gourmet
middagen... Altså dagens container høst

Men selvfølgelig, med hunde, kat, høns, ænder og får, ved jeg jo heller
ikke hvad rester er for noget... Jeg har i hvert fald egnens magreste
skraldespand, men åbenbart stadig attraktiv for mus

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-11-10 15:34

> [...]
> eller at den bliver smidt væk.... Hører vi hvad de siger på TV...
> Smider vi lige så meget mad ud, som vi spiser...

Jojo, men det betyder jo ikke at jeg vil have mad som andre har spist af,
eller måske har hostet ned i.

Hilsen Åge

PS: Det er dog i orden hvis de reklamerer med, at maden er andre folks
efterladenskaber.
Så ved man det. Jeg ved så ikke om du vil købe det - jeg springer dog
over.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-11-10 09:46

meddelelse news:4ce144eb$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> efterladenskaber.
> Så ved man det. Jeg ved så ikke om du vil købe det - jeg springer dog

Jeg ved ikke hvorfor, men jeg føler mig rimeligt sikker på.
at de dog trods alt ikke har genbrugt flæskestykker med bidmærker
og andre former for tandaftryk.... )

Men hvad ved jeg... Rester er et ukendt problem her...
Selv selvdøde høns genbruges ( Dog nok mest af musvågen )

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-11-10 16:33

Den 13-11-2010 16:18, Åge Halldorsson skrev:

> Her skriver de historien om deres populære æggekage,

Alt kød der spises, er vel genbrug.
Meget musik er det også.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:23

> [...]

> Men egentligt aldrig øst ud af den viden, som du jo så i samme åndedrag,
> lige som antyder, du er i besiddelse af.

Det er egentlig rigtigt.
Hans hovede er utæt, hans viden fordufter åbenbart.

> Så hvis du nu gjorde dette, ville Åge måske ikke fyre så meget uvidende
> pis & vrøvl af....

GRRRRRRRR...............

> Og vi ville alle vinde, ved for en gangs skyld, at få indlæg med indhold
> fra dig, i stedet for dine evindelige dumme bemærkninger.

Der er jo også den ,mulighed at han slet ikke ved ret meget om radio. Det
var f.eks. mig der skulle kommer med lyttertal for hvert kvarter,
men det er trods alt KRUTTE der selv har haft foden indenfor hos P4. Men han
kan ikke selv komme med oplysninger om noget.
Han er vist bare en kværulant.

Hmmmmm....... ?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 16:37

meddelelse news:4cdc0a58$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Det er egentlig rigtigt.
> Hans hovede er utæt, hans viden fordufter åbenbart.

Endnu et bevis på at det ikke betaler sig at være seriøs i debatter her.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 07:22

> [...]
> men det er trods alt KRUTTE der selv har haft foden indenfor hos P4. Men
> han kan ikke selv komme med oplysninger om noget.

Så for pokker, nu knurrer Åge af mig, og den store af hundene er væk... Ikke
godt, Ikke godt )...

Jo han ved sikkert en del, men når man krydser rundt i tiden, så kan man få
hvad som helst til at se troværdigt ud....

DR taber lyttere, ja hvis man fjerner de programmer, som lytterne ville
høre, så er det klart de rykker andre steder hen.... Men det siger jo, at
det ikke var det program de fjernede, der var dårligt... Da de andre måtte
jo være dårligere, siden de ikke kunne beholde deres lyttere.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 09:24

> [...]
> det ikke var det program de fjernede, der var dårligt... Da de andre måtte
> jo være dårligere, siden de ikke kunne beholde deres lyttere.

Det er så heller ikke korrekt. DRs andel af den samlede lyttetid er steget
fra 67% til godt 80% siden 2003. Det er måske fordi man hra fjernet ting,
lytterne ikke gad.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 10:02

> [...]
> fra 67% til godt 80% siden 2003. Det er måske fordi man hra fjernet ting,

Nu roder du jo rundt i det og blander alle DRs forskellige kanaler samme i
enn kæmpe pærevælling.
www.blomhoej.dk/madopskrift0/op/41/ret%2041.jpg
DR kan sagtens have mange lyttere, samtidig med at de forbiugår en stor
gruppe.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 12:47

meddelelse news:4cdd028f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> DR kan sagtens have mange lyttere, samtidig med at de forbiugår en stor
> gruppe.

Ja selvfølgelig kan de det. men P4s lyttertal er steget dramatisk de senere
år.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:02

> [...]
> meddelelse news:4cdd028f$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ja selvfølgelig kan de det. men P4s lyttertal er steget dramatisk de

Det kunne jo skyldes, at lytterne satte pris på det meget blandede program.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 14:04

> Det kunne jo skyldes, at lytterne satte pris på det meget blandede
> program.
>
> M.V.H....Benny..

Hmmmmm....???? - Blandet og blandet. Det er ikke mere blandet end at jeg
stort set intet kan finde, som jeg kan lide.
Min musiksmag spænder eller ret vidt, dansktop, slager, country,
rock`n´roll, suppe-steg-og-is-musik og jeg ved snart ikke hvad.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 14:20

meddelelse news:4cde8cdc$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> Min musiksmag spænder eller ret vidt, dansktop, slager, country,
> rock`n´roll, suppe-steg-og-is-musik og jeg ved snart ikke hvad.

Tja, det kunne jo skyldes, at du ikke hørte efter... og så selvfølgelig, som
du også selv har gjort opmærksom på... Du vil jo ikke købe plader, Hvor jeg
bare ved at høre på, hvad der blev sagt, har fået det til vel ca 10 bokse,
på et par måneder.... Jeg syntes da ellers vores musiksmag, ikke adskiller
sig så meget fra hinanden, og jeg vil da sige, indsatsen er godtkendt, og
resultatet tilfredsstillende.... Selv om det blev lidt dyrt ))

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:02

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo skyldes, at lytterne satte pris på det meget blandede
> program.
>
> M.V.H....Benny..

Ja hvis det ikke er derfor, så er lytterne jo mærkelige

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:22

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Ja hvis det ikke er derfor, så er lytterne jo mærkelige

Jamen folk er mærkelige, de brokker sig over det de har,
medens de har det... Men savner det, når det er væk ...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:01

> [...]
> fra 67% til godt 80% siden 2003. Det er måske fordi man hra fjernet ting,

Tja, man jo vælge at se tingene, som man vil... DR, har så vidt jeg ved,
også flere kanaler, end nogen anden radio... Foruden det faktum, at DR er
licensbetalt Public Service radio, som altså også er forpligtet til at sende
det, der kun har en meget lille lytterskare. Vist egentligt et faktum, som
jeg tror DR har stor tendens til at glemme... Det samme gør sig gældende for
DR TV, og i begrænset omfang for TV 2.
Om det var til stor glæde for DR, ved jeg ikke, men til gavn for deres
lytterprocent var det i hvert fald, at de to eller tre største største
commercielle radiostationer, der havde hugget en god del lyttere fra dem, i
tiden siden 2003 er gået konkurs... Hvor meget af de 13% de betyder, skal
jeg ikke kunne sige. Så hvem kan afgøre, om det er DR's fortjeneste, at de
er gået frem... Eller lytterne bare er kommet tilbage af nød.... Ja det vil
jeg så lade dig afgøre med dig selv.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:07

> [...]
> at de er gået frem... Eller lytterne bare er kommet tilbage af nød.... Ja
> det vil jeg så lade dig afgøre med dig selv.

Sorry men det er ikke korrekt. Det er netop i perioden med konkurrence fra
større konkurrenter, at DRs tal er steget. Så det er lokalradioerne, der har
afgivet lyttere.
Det er korrekt, at DR har mange kanaler, men over 75% af den samlede lytning
i DK foregår på DRs "rigtige" kanaler P1, P2, P3 og P4.
Så nej DR er gået frem i en periode med øget konkurrence. Det er lidt
ærgerligt, fordi konkurrence kan være godt, men de forsøg der har været, har
alle været mere eller mindre jammerlige, hvorfor de ikke har kunnet
tiltrække mere end ca. 11%, da det gik højst. Nu ligger tallet på ca. 7%.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:26

> [...]
> har alle været mere eller mindre jammerlige, hvorfor de ikke har kunnet
> tiltrække mere end ca. 11%, da det gik højst. Nu ligger tallet på ca. 7%.

Det ville da ikke forbavse mig. ... For mig at se, har alle forsøg været
direkte rettet mod teenagere... Og alle forsøg, har i mine ører, været så
ufatbart platte, så det på et tidligt tidspunkt, måtte blive for meget, for
selv en teenager.....

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 10:08

> [...]
> Det handler ikke om at ødelægge noget, det handler om, at programmets
> koncept var et 80'er program, derfor titlen Eldorado.

Hvordan skulle han ellers tale ????

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-11-10 16:32

> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skulle han ellers tale ????
>
> M.V.H....Benny..

Krutte taler som han IKKE har forstand til , hehe''

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-11-10 16:38

meddelelse news:4cdc0c71$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Krutte taler som han IKKE har forstand til , hehe''
>
> Hilsen Åge

Endnu et bevis på det ikke betaler sig at være seriøs i debatter her.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-11-10 07:37

meddelelse news:4cdc0c71$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Krutte taler som han IKKE har forstand til , hehe''
>
> Hilsen Åge

Har en lumsk anelse om, at han af og til sætter sine egne ønsker over
fakta... Flytter man Dansk toppen over på en DAB kanal, sætter man
selvfølgelig de lyttere uden en DAB radio over styr... Og jo, så mister
Dansk toppen lyttere... Og det var måske, hvad man ønskede... Denne gang
ville man bare ikke myrde den i fuld offentligthed, som man gjorde sidst....
Så du har ret, han taler vist ikke, som han har forstand til.... Men løber
med den del af vinden, som umiddelbart passer ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 09:28

Flytter man Dansk toppen over på en DAB kanal, sætter man
> selvfølgelig de lyttere uden en DAB radio over styr... Og jo, så mister
> Dansk toppen lyttere...

Hep...der skrev du noget fornuftigt
Selvfølgelig mistede programmet yderligere en masse lyttere, da den blev
flyttet over på DAB.
Men lyttertallene styrtdykkede allerede mens programmet sendtes på P4.
Det behøver så ikke nødvendigvis at betyde, at lytterne ikke interesserer
sig for den slags musik. Det kan også være fordi man præsenterer den
forkerte musik, som Åge har været inde på tidligere. Jeg ved det ikke.
Men det er et faktum, at lyttertallene faldt meget før flytningen...sådan er
det.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 10:19

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
>>
> Flytter man Dansk toppen over på en DAB kanal, sætter man
>
> Hep...der skrev du noget fornuftigt

(= passer i Kruttes virkelighedsopfattelse)

> Men det er et faktum, at lyttertallene faldt meget før flytningen...sådan
> er det.

Er der noget speciel grund til at vi ikke får lagt tallene på bordet. Endnu
engang.
Det får vi sån set aldrig i disse forbindelser. Bare postulater ud i en lang
motorvej. man skulle ellers forestille sig at det måtte være ret nemt at
fremlægge tal, når man
har arbejdet for P4. Tal, som ikke på nogen måde er hemmelige. Vi MÅ altså
bare ikke se dem. Er det fordi de ikke eksisterer?

Jeg har lige lagt en masse tal på bordet, fra DR Medieforskningen, for at
underbygge min oplysning om hvor mange der lytter radio på forskellige
tidspunkter af dagen.
Og jeg har ikke engang noget med DR at gøre.

Kruttes oplysninger er fejlagtige. Dansktoppen passer bare ikke i Kruttes
format. Det er der hunden ligger begravet.
http://www.praestevang-fdf.dk/Images/kors1.png
Dansktoppens lyttertal faldt nemlig ikke, umidelbart før flytningen til
DAB.
Dansktoppens lyttertal STEG i årene umidelbart før flytningen til DAB. Den
var omkring eller over de 600.00 lyttere.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 12:49

meddelelse news:4cdd069b$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er der noget speciel grund til at vi ikke får lagt tallene på bordet.
> Endnu engang.

Jeg skal bede min kilde finde tallene frem igen så.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-11-10 12:58

> [...]
> forkerte musik, som Åge har været inde på tidligere. Jeg ved det ikke.
> Men det er et faktum, at lyttertallene faldt meget før flytningen...sådan

Komikeren fra Fur forholder sig som sædvanligt ikke til dt vigtigste i det
jeg skrev, hvor jeg faktisk et stykke af vejen giver ham ret. Men det
beviser så endnu engang, at saglige debatter er umulige...desværre.
Åge har selv været den første til gennem snesevis af indlæg at brokke sig
over, at musikken på Dansktoppen var forkert, da den blev sendt på P4.
Jeg skal ikke kunne sige om der manglede kvalitetsudgivelser inden for
genren, men sagen er at både Åge og de besluttende i DR mente kvaliteten
efterhånden var for ringe. Det var sikkert med til at mindske interessen for
Dansktoppen, som jo er en særlig genre.
Hvis ikke P4 Danmark, senere P5, var blevet startet ville Dansktoppen være
blevet lukket helt for 3-4 år siden.

Og det handler ikke om hvorvidt jeg kan lide Dansktop eller ej...jeg synes
da principielt at alle genrer skal være repræsenteret i en stor Public
Service station som DR. Men jeg synes så også, at Dansktop fans skal kræve
en vis kvalitet inden for deres genre.
Der findes kvalitet inden for alle genrer og der findes møg inden for alle
genrer...det gælder Dansktop, rock, pop, jazz, klassisk osv.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 16:29

> Men jeg synes så også, at Dansktop fans skal kræve en vis kvalitet inden
> for deres genre.

Det er ikke bare nødvendigt at kræve kvalitet indenfor genren. Det nytter jo
intet hvis programtilrettelæggerne ikke aner en hylende fis hvad der er
kvalitet indenfor genren.
Man skal naturligvis selv føle noget for genren, for at kunne bedømme det.
Her taler jeg om håbløs kvalitet indenfor det traditionelle dansktop.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:19

> [...]
> Der findes kvalitet inden for alle genrer og der findes møg inden for alle
> genrer...det gælder Dansktop, rock, pop, jazz, klassisk osv.

Du er da ikke fra Fur, er du... Så vidt jeg kan se, kommenterer du dig selv

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 14:05

> Du er da ikke fra Fur, er du... Så vidt jeg kan se, kommenterer du dig
> selv
>
> M.V.H....Benny..

FNYS!

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 14:21

meddelelse news:4cde8d11$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> FNYS!
>
> Hilsen Åge

Hvad sidder du og fnyser over... Er du bange for at få en ny Furbo )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:08

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Du er da ikke fra Fur, er du... Så vidt jeg kan se, kommenterer du dig
> selv
>
> M.V.H....Benny..

Så må du pudse brillerne en ekstra gang...det kan jo ikke nytte at glassene
har været dyppet i leverpostej

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:27

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Så må du pudse brillerne en ekstra gang...det kan jo ikke nytte at
> glassene har været dyppet i leverpostej

Du svarede på et indlæg, der havde dig selv som afsender

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:16

> [...]
> forkerte musik, som Åge har været inde på tidligere. Jeg ved det ikke.
> Men det er et faktum, at lyttertallene faldt meget før flytningen...sådan

Nu er lyttertal noget skægt noget... For hvis lytterne bliver væk, behøver
jo ikke være fordi de syntes Dansk toppen er kedelig... Men måske snarere
det, at der kører et program på en anden kanal, som tiltrækker samme
målgruppe... Hvis du skulle sætte % på følgende 2 udsendelser, hvis de kørte
samtidigt, hvordan ville de så se ud for F.eks " Bonderøven " vs " Kirkeligt
forum ".... Lad mig gætte, sådan Ca 93% på Bonderøven, 3% på Kirkeligt
forum, og de sidste 4% valgte at gå tidligt i seng....

Eller som jeg plejer at sige.... Endeligt har man fundet årsagen til det
usædvanligt høje fødselstal i Svenstrup J... Hver morgen, klokken 04:58
Dundrer ekspressen igennem... Det er for tidligt at stå op, og alt for sent,
at lægge sig til at sove igen... .

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-11-10 16:11

> [...]
> jo ikke være fordi de syntes Dansk toppen er kedelig... Men måske snarere
> det, at der kører et program på en anden kanal, som tiltrækker samme

Det har jeg jo netop heller ikke påstået. Men det kunne være fordi, at
musikken ikke er den rigtige til målgruppen, som Åge har gjort opmærksom på.
Det kan også være fordi udsendelsen lider af metaltræthed, det kan fordi
målgruppen er blevet mindre og endelig er det klart at for nærværende har
den færre lyttere end da den blev sendt på P4, simpelthen fordi DAB ikke har
og sikkert aldrig vil slå igennem.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-11-10 16:30

> at for nærværende har den færre lyttere end da den blev sendt på P4,
> simpelthen fordi DAB ikke har og sikkert aldrig vil slå igennem.

Logik for perlehøns

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-11-10 09:37

> [...]
> den færre lyttere end da den blev sendt på P4, simpelthen fordi DAB ikke

Puha, hvordan gør jeg dette kort... Mine batterier er vist ved at dø...

Så er vi vist tilbage i en diskussion, der hedder Digital vs Analog teknik.
DAB bliver selvfølgelig ikke noget stort HIT... Hvorfor ikke ???
Man har et Stereo anlæg stående, med oceaner af effekt... Som man
har bygget på i mange år... En Luxman tuner, til at gengive DR i en
absolut acceptabel kvalitet, i stereo, og med førnævnte anlægs
enorme resourcer i effekt og fylde til rådighed....

Og så forventer DR, at man ved at blive sat tilbage til Grundig Party Boy
tiden, skulle gøre os lykkeligere... Der må så ganske afgjort ske noget
alvorligt med folk, når de får en videregående uddannelse. )))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-11-10 10:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Har en lumsk anelse om, at han af og til sætter sine egne ønsker over
> fakta...

Jeg nøjedes ikke med bare at have en "lumsk" "anelse" om det.

> Flytter man Dansk toppen over på en DAB kanal, sætter man selvfølgelig de
> lyttere uden en DAB radio over styr...

Og lige pludselig er der stort set nul procent som lytter til Dansktoppen og
derfor er den meget u-populær. Ligesom hvis man havde flyttet den til kl. 3
om natten. Så ville han også have sagt at der ikke er nogen der"ønsker" at
lytte til den.

> Og jo, så mister Dansk toppen lyttere... Og det var måske, hvad man
> ønskede...

Helt klart

> Denne gang ville man bare ikke myrde den i fuld offentligthed, som man
> gjorde sidst....

Rigtigt, det er det lidt for stort til

> Så du har ret, han taler vist ikke, som han har forstand til.... Men løber
> med den del af vinden, som umiddelbart passer ham.

Ja, det kan vi ikke komm uden om.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-11-10 12:28

meddelelse news:4cdd03d3$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> og derfor er den meget u-populær. Ligesom hvis man havde flyttet den til
> kl. 3 om natten. Så ville han også have sagt at der ikke er nogen

Jamen det er fordi det altid lyder så simpelt....

Man føler også, sikkert lidt med rette, at spørgsmålet om, hvad der kom
først... Hønen eller ægget.... Er simpelt... Men det er fandme svært at
svare på

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-11-10 09:58

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det tror jeg ikke på! Uden at vide det, vil jeg tro at "Eldorado" er et af
> de mest hørte programmer på P4!

Tror du har ret, og der kommer rigtigt mange gode oplysninger,
hvis man somme tider hører efter, hvad der bliver sagt .

M.V.H....Benny..

Fra : V

Dato : 09-11-10 22:10

> Mylius er måske ikke Gud, men tæt på. Jeg synes, han er formidabel.

Ja, lige præcis!

Og det er tydeligt, at han stadig brænder for det han laver!