Vinteropbevaring, forsikring og "stilstand~
Fra : MicJen

Dato : 08-11-10 09:48

Har fået MCen til opbevaring ved forhandler, som har en forsikring på
den nu. Den dækker både tyveri og brand etc.
Så tænker jeg at så kan jeg måske spare lidt på (kasko) forsikringen,
da den jo så er dobbelt forsikret nu.

Har så snakket med TopDK idag.

Første gang jeg spurgte fik jeg at vide at man kunne sætte den i
stilstand, og det ville koste 11% af forsikringen i perioden, men at
jeg skulle pille pladen af.

Fint nok. Jeg får forhandleren til at pille pladen af og jeg henter
den, og ringer så til forsikringen. Nu får jeg så at vide at det kun
er noget de tilbyder veteran maskiner... FLOT!

Jeg prøver sQ at ringe igen i morgen og høre hvad de siger

Er der nogen der har erfaring med det her stilstand af MC og så
forsikring?

Fra : "J.C.Kløve"

Dato : 08-11-10 19:22

Den 08-11-2010 17:47, MicJen skrev:

> Er der nogen der har erfaring med det her stilstand af MC og så
> forsikring?

ja... det er spild af tid :-\

Besparelsen står ikke mål med bøvlet

--
Dun@nt
SFau1000R Hvidguld

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 08-11-10 19:23

> [...]
>
> Jeg prøver sQ at ringe igen i morgen og høre hvad de siger
>
> Er der nogen der har erfaring med det her stilstand af MC og så

Jeg har forsikret ved TopDanmark og der er der fra starten indregnet
stilstand. Hvis jeg ikke vil have det, så koster det ekstra at køre om
vinteren. (Jeg skal betale for et ekstra kvartal)
TopDanmark plejer ikke at forlange nummerpladen indleveret under stilstand.
Under stilstand er cyklen stadig både ansvar og kaskoforsikret.
Men- kaskoforsikringen dækker kun for skader som brand, tyveri og evt.
skader under bugsering. Altså når du skal have cyklet flyttet på
lageret. (Ingen kørsel)
Ansvarsforsikringen er lovpligtig så længe der er plader på cyklen og
denne forsikring kan kun afmeldes, hvis nummerpladen indleveres til Skat.

Hilsen Matthias

Fra : Grunnet

Dato : 08-11-10 19:34

"MicJen" <michaelgsjensen@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

-------------------------------

Standard betingelserne ved TopDK er jo at du ikke må køre i dec/jan/feb, og
derfor i forvejen kun betaler for stilstand for disse 3 mdr., hvis du har
helårsforsikring hos TopDk burde det derfor ikke være noget problem at ændre
til dette. Men en stilstandsforsikring udover disse 3 mdr. er nok svær at få
igennem hos dem.

Alternativet er at afmelde cyklen, men så skal du til foråret betale for ny
indregistrering (og afhængig af cyklens alder til nyt syn med dermed
forbundne udgifter) og så er besparelsen for de sidste måneder nok "ædt op"

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Kasper

Dato : 16-11-10 19:53

Den 08-11-2010 19:34, Grunnet skrev:
> [...]
> indregistrering (og afhængig af cyklens alder til nyt syn med dermed
> forbundne udgifter) og så er besparelsen for de sidste måneder nok "ædt op"

Hvordan er reglerne mht dette? Hvor gammel skal mc'en være?

Fra : Grunnet

Dato : 17-11-10 09:00

"Kasper" <kbstaal-forpuletspam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvordan er reglerne mht dette? Hvor gammel skal mc'en være?

under 5 år gammel - skal ikke synes
5 - 10 år gammel - max 24 mdr. siden sidste syn

--
Steen
GL 500 SilverWing '84

Fra : Kasper

Dato : 19-11-10 17:35

Den 17-11-2010 08:59, Grunnet skrev:
> "Kasper"<kbstaal-forpuletspam@gmail.com> skrev i meddelelsen

> under 5 år gammel - skal ikke synes
> 5 - 10 år gammel - max 24 mdr. siden sidste syn

Altså den skal gen-indregisteres max xx måneder siden sidste syn før
den ikke behøver gen-syn?

Fra : Matthias H. Matthies~

Dato : 20-11-10 07:50

Den 19-11-2010 17:34, Kasper skrev:

> Altså den skal gen-indregisteres max xx måneder siden sidste syn før den
> ikke behøver gen-syn?

Uanset cyklens alder, så skal den til syn, hvis den har stået uden
plader i mere en 12 måneder.
Har den stået uden plader i f.eks. 6 måneder, så behøver den ikke synes
igen, hvis den er under 5 år gammel.
Er den f.eks. 8 år gammel og ikke har været synes inden for de sidste 24
måneder, så skal den synes uanset hvor længe pladerne har været afmonteret.
Hilsen Matthias