Den bedeste isskraber?
Fra : Jeppe Vestergaard

Dato : 09-11-10 07:24

Vinteren står for døren, og min nuværende isskraber, som bare er et stykke
plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
hvad bør jeg få efter for at få noget der virker?

--
Jeppe Vestergaard, Roskilde

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-11-10 23:29

On 9 Nov., 07:24, "Jeppe Vestergaard" <thism...@isfake.com> wrote:
> Vinteren st r for d ren, og min nuv rende isskraber, som bare er et stykke
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
> hvad b r jeg f efter for at f noget der virker?
>
> --
> Jeppe Vestergaard, Roskilde

En spand koldt vand virker hurtigere og bedre ved de danske
frostgrader.

Leo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-10 02:09

On 9 Nov., 07:29, Leo Jensen <leo.5...@gmail.com> wrote:

> En spand koldt vand virker hurtigere og bedre ved de danske
> frostgrader.

Ikke som det var mange morgener sidste år, det ville bare have givet
et tykt panser af is.

--
Christian

Fra : Fly Christensen

Dato : 09-11-10 08:25

On Tue, 9 Nov 2010 07:24:20 +0100, "Jeppe Vestergaard"
<thismail@isfake.com> wrote:

>Vinteren står for døren, og min nuværende isskraber, som bare er et stykke
>plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
>hvad bør jeg få efter for at få noget der virker?

Jeg bruger en Webasto. Den er fuldautomatisk.

Fly

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 09-11-10 02:09

On 9 Nov., 08:25, Fly Christensen <x_nospa...@gmx.net> wrote:

> Jeg bruger en Webasto. Den er fuldautomatisk.

Det samme her

--
Christian

Fra : Ole Sørensen

Dato : 09-11-10 19:17

> Jeg bruger en Webasto. Den er fuldautomatisk.

Jeg bruger en carport, den bruger ikke brændstof OG er fuldautomatisk :)
Desværre følger den ikke med på arbejde ...

Fra : KASO

Dato : 09-11-10 21:41

"Ole Sørensen" <ng@kunos.nu> skrev i meddelelsen

> Jeg bruger en carport, den bruger ikke brændstof OG er fuldautomatisk :)
> Desværre følger den ikke med på arbejde ...

Jeg bruger en carport OG en Eberspächer - og sidstnævnte følger med på
arbejde og alle andre steder
Den bruger en smule brændstof, men det sparer jeg ind igen ved at undgå
koldstarter og kilometre med kold motor.

Fra : Brian

Dato : 10-11-10 14:28

"KASO" <SUK@nospam.invalid> skrev i meddelelsen

> Den bruger en smule brændstof, men det sparer jeg ind igen ved at undgå
> koldstarter og kilometre med kold motor.

Varmer den også olien ?

/Brian

Fra : Mikael

Dato : 09-11-10 01:48

> [...]
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
> hvad b r jeg f efter for at f noget der virker?

En 1½liters flaske med varmt vand.

Mikael

Fra : \"@

Dato : 09-11-10 11:11

Den 09-11-2010 09:48, Mikael skrev:

> En 1½liters flaske med varmt vand.
>
> Mikael

Det risikerer at flække ruden, når den før chocket af isnende kulde, der
møder det varme vand.

Jeg har en rigtig god skraber, som fruen har stjålet til sin bil. Ca 70
cm lang, med kost i den ene ende, til at fjerne løst sne, og et blankt
stykke plast i den anden ende til is. Har i sin tid købt den hos Shell
mener jeg, og jeg er på jagt efter en ny. Har dog ikke haft held til at
finde andet end dårlige kopier.

Mikael

Fra : Rene Jensen

Dato : 09-11-10 11:36

Har nu de sidste 5 år mindst brugt tricket med 1½ Liter varmt vand og
aldrig oplevet en rude der flækket på nogen af mine biler . nye som gamle

så den løsning vælger jeg igen i år hvis der meget is.

Mvh Rene

Fra : Henning

Dato : 09-11-10 12:21

>Det risikerer at flække ruden, når den før chocket af isnende kulde, der
>møder det varme vand.

En gammel skrøne, vi har haft oppe at vende før. Mange har hørt om
det, men ingen har nogensinde oplevet det på en rude, som ikke i
forvejen var revnet.

Fra : Henrik B.

Dato : 09-11-10 13:19

> "Henning" skrev i meddelelsen

> En gammel skrøne, vi har haft oppe at vende før. Mange har hørt om
> det, men ingen har nogensinde oplevet det på en rude, som ikke i
> forvejen var revnet.

Netop!
http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1446920.ece

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : Jens G

Dato : 09-11-10 15:54

On Tue, 09 Nov 2010 12:20:47 +0100, Henning <no.mail@all.invalid>
wrote:

>En gammel skrøne, vi har haft oppe at vende før. Mange har hørt om
>det, men ingen har nogensinde oplevet det på en rude, som ikke i
>forvejen var revnet.

Jeg kender en der flækkede ruden på sin Saab ved at vaske den med
koldt vand på en varm sommerdag. Når det kan lade sig gøre, så må
varmt vand på en kold rude også kunne gøre det.

--
Jens G
Kan anbefale IP telefoni med http://www.evercall.dk.

Fra : -=JF=-

Dato : 09-11-10 18:22

Den 09/11/10 15.53, Jens G skrev:
> Jeg kender en der flækkede ruden på sin Saab ved at vaske den med
> koldt vand på en varm sommerdag.

Jeg tror du kender en der kunne flække ruden ved at slå på den med
knoerne, eller ved at køre skævt ned af kantstenen

--
Mhv.
John

Fra : Armand

Dato : 10-11-10 00:09

Den 09-11-2010 15:53, Jens G skrev:

> Jeg kender en der flækkede ruden på sin Saab ved at vaske den med
> koldt vand på en varm sommerdag.

Dét er egentlig ikke større belastning end at ryge ind i en tordenbyge
en varm sommerdag på motorvejen, så den rude var nok røget før eller siden.

Måske der er væsentlig forskel på tidligere hærdede forruder og de
nuværende laminerede :-/

--
Armand.

Fra : Jens G

Dato : 10-11-10 16:15

On Wed, 10 Nov 2010 00:08:33 +0100, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:

>Dét er egentlig ikke større belastning end at ryge ind i en tordenbyge
>en varm sommerdag på motorvejen,

Mon ikke det rammer mere jævnt end en stråle fra vandslangen?

> så den rude var nok røget før eller siden.

Måske,- eller også var den ikke.
Der har jo nok været nogle spændinger.

>Måske der er væsentlig forskel på tidligere hærdede forruder og de
>nuværende laminerede :-/

Jeg ved ikke hvad der er i en Saab fra 2003.

Fra : Ukendt

Dato : 11-11-10 19:30

"Jens G" <nospam061106@kabelmail.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg kender en der flækkede ruden på sin Saab ved at vaske den med
> koldt vand på en varm sommerdag. Når det kan lade sig gøre, så må
> varmt vand på en kold rude også kunne gøre det.

Typisk SAAB

nej det er en skrøne. Bilister kører også deres bil i vaskehallen hvor
vandet kan
være varmere end forruden. Eller om sommeren når det er varmt og man vasker
bilen i koldt vand og lign.
Jeg har også haft forruder der revnede men det var ikke ved vask af bil, det
var
bare noget det skete helt uprovokeret.

--
Tom

Fra : -=JF=-

Dato : 09-11-10 18:19

Den 09/11/10 11.11, "@ skrev:

> Det risikerer at flække ruden, når den før chocket af isnende kulde, der
> møder det varme vand.

Jeg har møde denne historie masser af gange, men har aldrig hørt om
nogen der virkelig står tilbage med en flækket forrude.

Jeg bruger ofte at overhælde ruderne med varmt vand hvis isen er for tyk
og hård... Lillemor brugerdet på sin bil, flere af kollegaerne bruger
det på deres biler - alle uden uheld gennem efterhånden mange år.

--
Mhv.
John

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 09-11-10 18:31

On Tue, 09 Nov 2010 11:11:23 +0100, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote:

>Det risikerer at flække ruden, når den før chocket af isnende kulde, der
>møder det varme vand.
Øv, mine ruder er ikke flækket, og jeg har brugt dette stunt mange
gange om vinteren i mere end 30 år. Det har den fine bivirkning at
ruden heller ikke dukker til indvendigt, så det er faktisk også
brugbart bare bilen er kold.

Og før mig brugte min far det også, og det vist endda fra en gang midt
i 1950erne, og igen uden at nogen ruder gik til på den konto.

/Hans

Fra : oz3bto

Dato : 09-11-10 17:26

"Jeppe Vestergaard" <thismail@isfake.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
> hvad bør jeg få efter for at få noget der virker?

Bruger biltemas den billigste de dage det er nødvendig
Normalt er kabinevarmeren sat til = isfri bil ..
Bliver jeg så kaldt ud på en fridag så må skraberen frem

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-11-10 19:08

"Jeppe Vestergaard" skrev i meddelelsen

> Vinteren står for døren, og min nuværende isskraber, som bare er et stykke
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
> hvad bør jeg få efter for at få noget der virker?

Jeg har en Rosendahl isskraber, som har den fremragende egenskab, at isen
ikke smides op på hånden, men som en ved sneplov smides fremad
http://chrism.dk/sportdirectherning/sider/pics/gaveartikler-300/45700.jpg

Fra : Henrik B.

Dato : 09-11-10 21:54

> [...]
> Jeg har en Rosendahl isskraber, som har den fremragende egenskab, at isen
> ikke smides op på hånden, men som en ved sneplov smides fremad

Har jeg også. Bedste jeg nogensinde har ejet...

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 09-11-10 22:04

"Henrik B." skrev i meddelelsen

> Har jeg også. Bedste jeg nogensinde har ejet...

Jep - dét blev vi også enige om i november 2005

Fra : Henrik B.

Dato : 09-11-10 23:56

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
>
> Jep - dét blev vi også enige om i november 2005

*LOL*

Ja, men min er i mellemtiden blevet udskiftet - den gamle flækkede
(plastiktræthed?).
Så nu står der Saab på den. Kostede kun en flad 20'er, hvilket er en hel del
billigere, end med Rosendal-navnet på. )

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 09-11-10 19:50

Jeppe Vestergaard formulated the question :
> Vinteren står for døren, og min nuværende isskraber, som bare er et stykke
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere - hvad
> bør jeg få efter for at få noget der virker?

Nu afhænger det jo meget af hvilket brugsmønster man har.
Min bil holder 99% af nætterne trygt og godt parkeret i en lukket
garage, så da er der ingen problemer.
Til den sidste procent, anvender jeg en sprayflaske med den billigste
isfjerner (ca. en tyver pr. flaske) som jeg kan finde.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Martin [6000]

Dato : 09-11-10 23:29

Den Tue, 09 Nov 2010 22:03:46 +0100 skrev Mogens \(K\):

> "Henrik B." skrev i meddelelsen

> Jep - dét blev vi også enige om i november 2005

Blev I to enige om noget??

Damn... meget har jeg set og hørt................... )

--
Martin
"Don't downgrade your computer to Windows 7, upgrade to GNU/Linux."

Fra : Mcwm

Dato : 09-11-10 23:33

Den 09-11-2010 07:24, Jeppe Vestergaard skrev:
> Vinteren står for døren, og min nuværende isskraber, som bare er et stykke
> plastik, er elendig. Hvilke erfaringer har I med hensyn til isskrabere -
> hvad bør jeg få efter for at få noget der virker?

Jeg bruger en model Louise. Det er forøvrigt samme model som giver mig
kaffe på sengen HVER dag

Venligst
Mcwm

Fra : Fly Christensen

Dato : 10-11-10 06:41

On Tue, 09 Nov 2010 23:33:25 +0100, Mcwm <newsFJERN@glostrup.it> wrote:

>Jeg bruger en model Louise. Det er forøvrigt samme model som giver mig
>kaffe på sengen HVER dag

Så fik vi da modelnummeret på svigermor.

Fly

Fra : Martin [6000]

Dato : 10-11-10 00:02

> Og så kan vi godt li' at stikke til hinanden, når vi bliver for
> selvfede...

Haha, det er sq det herlige ved gruppen her

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-11-10 06:04

---------------
Sån her: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1446920.ece

Fra : Henrik B.

Dato : 10-11-10 08:28

> "Mogens (K)" skrev i meddelelsen
> ---------------
> Sån her: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1446920.ece

Det var ikke nok at jeg linkede til det, for et par dage siden? )

Fra : Mogens \(K\)

Dato : 10-11-10 19:15

> Det var ikke nok at jeg linkede til det, for et par dage siden? )

WHAT !!!
Linker DU til www.EB.dk. Gosh - verden er sgu af lave

Fra : \"@

Dato : 10-11-10 09:29

Den 10-11-2010 06:04, Mogens (K) skrev:
> "Jeppe Vestergaard" skrev i meddelelsen

> SÃ¥n her: http://ekstrabladet.dk/biler/bil_nyheder/article1446920.ece

Citat:

"...lad være med at slå genvej med næsten kogende vand. Vi har godt nok
prøvet uden problemer, men anbefaler at du holder dig til lunkent vand."

Kan godt være, at ruderne kan holde til det, men det kan ikke anbefales.
Bør også bruges med lempe, hvis der er stenslag i ruden.

Mikael