Reklamationsperiode på en reparation ?
Fra : Anders Majland

Dato : 08-11-10 21:07

Nogle bud på hvad loven siger ?
.... Så skal jeg nok følge op med hvilken fortolkning et mærkevareværksted
kom med idag .....

For 1,5år siden blev delen udskiftet til en ny. (dvs bilen repareret ved at
udskifte delen). Det er ikke en sliddel og normalt sidder delen på bilen i
hele bilens levetid ...

Nu har samme defekt vist sig igen - og værkstedet er enig i at det er en
defekt og vil udbedre den mod betaling

/A

Fra : Henning

Dato : 08-11-10 21:40

http://www.forbrug.dk/Artikler/Test-og-raad/biler/autoreparationer/mangler/reklamationsret

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-10 22:17

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> skrev :

>For 1,5år siden blev delen udskiftet til en ny. (dvs bilen repareret ved at
>udskifte delen). Det er ikke en sliddel og normalt sidder delen på bilen i
>hele bilens levetid ...

hvad er det, der ikke er en sliddel på en bil ?

Emblemerne ?

<grin>
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : Henning

Dato : 08-11-10 22:25

On Mon, 08 Nov 2010 22:17:00 +0100, jan_stevns wrote:

>hvad er det, der ikke er en sliddel på en bil ?

Mekaniske dele, dele der kan bevæge sig i forhold til hinanden, er
sliddele.

Fra : Hans Mouridsen

Dato : 09-11-10 09:02

> For 1,5år siden blev delen udskiftet til en ny. (dvs bilen repareret ved
> at udskifte delen). Det er ikke en sliddel og normalt sidder delen på
> bilen i hele bilens levetid ...

Vil du ikke afsløre hvad det er, og hvilken bil der er tale om....;)

Mvh
Hans

Fra : Anders Majland

Dato : 09-11-10 14:47

> Vil du ikke afsløre hvad det er, og hvilken bil der er tale om....;)

Jo, i skal nok få hele historien. Men i første omgang har jeg kontaktet FDM
med kopi til forhandleren ...

Der har været lavet andet (dyrere) garanti/reklamations-arbejde på bilen. Og
skulle de fejl vise sig igen (knock on wood) vil det være rart at have
banket forhandleren på plads til at følge købeloven nu ...

Kulance er der alligevel intet af - kom med en reklamation da bilen var et
par uger over de 2år. Ja, det skulle så koste 6450,- plus arbejdsløn.

/A

Fra : Henrik B.

Dato : 09-11-10 15:23

> "Anders Majland" skrev i meddelelsen
> Kulance er der alligevel intet af - kom med en reklamation da bilen var et
> par uger over de 2år. Ja, det skulle så koste 6450,- plus arbejdsløn.

Lyder ikke som om den forhandler er særlig serviceminded!

--
Handel ikke med Bøje & Brøchner - Ford i Vejle: http://www.bb-vejle.dk/
Støt kampen mod kommerciel japansk hvalfangst:

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 09-11-10 15:56

On Tue, 9 Nov 2010 15:23:26 +0100, "Henrik B."
<saab@_nospam_tdcadsl.dk> wrote:

>Lyder ikke som om den forhandler er særlig serviceminded!

>--

Det lyder akkurat som om det kunne være Citroën.

1 minut ud over garantiperioden, så er kassen lukket.

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 09-11-10 20:23

<folmer@rasmussen.dk> skrev i en meddelelse
> On Tue, 9 Nov 2010 15:23:26 +0100, "Henrik B."
>
> Det lyder akkurat som om det kunne være Citroën.
>
> 1 minut ud over garantiperioden, så er kassen lukket.

Det er vist ret godt ramt.
Majland kører SVJV. en Citroen C5 Estate. og har en Smart som "konebil"
eller ...?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger