Gammel bil skal fjernes - hvad koster det?
Fra : Allan F

Dato : 08-11-10 15:58

Nu er jeg blevet træt af at have den gamle polo type 1 stående.

Alle 4 bremser er rustet fast, og det kostede en halv kobling på slæbe-bilen
at få den ud af garagen. Er der nogen, der kender til hvad det koster at få
den afhentet og skrottet? Den har stået stille i 2 år, og kan nok ikke
startes. Den står nu i indkørslen, og skal bæres væk.

Allan F

Fra : Leif

Dato : 08-11-10 16:08

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> stået stille i 2 år, og kan nok ikke startes. Den står nu i indkørslen, og skal bæres væk.

Vent et par dage / uger endnu og føret sørger for det går mere glidende....
/Leif

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-11-10 16:16

On Mon, 8 Nov 2010 15:57:33 +0100, "Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk>
wrote:

> [...]
>den afhentet og skrottet? Den har stået stille i 2 år, og kan nok ikke
>startes. Den står nu i indkørslen, og skal bæres væk.
Hvornår pillede du pladerne af ?
Har du reg. attest ?
Skrotningspræmie er måske ventende og kan måske give overskud sat op
imod transport til ophugger ?

/Hans

Fra : Allan F

Dato : 08-11-10 16:37

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Hvornår pillede du pladerne af ?
> Har du reg. attest ?
> Skrotningspræmie er måske ventende og kan måske give overskud sat op
> imod transport til ophugger ?
>

> /Hans

Bilen blev afmeldt for 2 år siden, og jeg har den afmeldte
registreringsattest liggende.

Fra : oz3bto

Dato : 08-11-10 16:48

"Allan F" <A_Folmer@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> koster at få den afhentet og skrottet? Den har stået stille i 2 år, og kan
> nok ikke startes. Den står nu i indkørslen, og skal bæres væk.

Hvis du har reg attesten så ring til den lokale hugger ... Ikke sikkert at
han vil gi noget for den men tager den gratis

Har endnu ikke oplevet at skulle betale for at få skrottet en bil med reg
attest

Fra : Allan F

Dato : 10-11-10 23:37

"oz3bto" <no@in.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at han vil gi noget for den men tager den gratis
>
> Har endnu ikke oplevet at skulle betale for at få skrottet en bil med reg

Mig og så en kammerat brugte 20 minutter på den her til aften. Sprøjtede en
masse benzin direkte ned i karburatoren, mens en af mine andre biler holdt
med startkablerne påmonteret. Efter ca 10 minutters kværnen på starteren,
begyndte den at give nogle små tegn på liv, og 5 minutter senere, kørte den
af sig selv - sålænge jeg holdt gassen lidt på. Efter 10 minutters tomgang,
så kunne den faktisk køre. Og lidt vold mod koblingen fik bremserne til at
slippe, så nu kan den pludselig køre af sig selv. Bremserne er ikke for
gode, men kørte lige 20 meter frem og tilbage på villavejen så jeg kunne
konstatere, at alting virker. Olietryk, kølevand, bremsevæske, generator,
kabinevarme.

Jeg fik næsten en lille tåre i øjenkrogen over de mange timer vi har
tilbragt sammen gennem de 12 år den var mit daglige transportmiddel. Jeg fik
den forærende, da et ældre familiemedlem måtte afgive sit kørekort, da de 80
år stod for døren.

Betingelsen var at jeg passede på den. Mission Accomplished.

Har nu sat den i gul og gratis - 10 minutter senere eller der omkring var
der en mail fra en, der gerne ville se nogle flere billeder.

Allan F

Fra : Armand

Dato : 11-11-10 15:04

Den 10-11-2010 23:37, Allan F skrev:

> Har nu sat den i gul og gratis - 10 minutter senere eller der omkring
> var der en mail fra en, der gerne ville se nogle flere billeder.

En kollega forelskede sig i den dengang nye Skoda Octavis og meget
belejligt var hans gamle Passat diesel totalt opbrugt. Men alligevel
ærgrede han sig lidt over aikke at kunne få en øre for den i bytte, som
han måske havde kunnet deale sig til ved et brugt-køb.
En anden kollega ved frokost-bordet foreslog ham at sætte den på bud på
(var det?) Bilbasen, og sandelig om der ikke var en lille mekaniker(?)
fra nordJylland der gav 6.500,- for den og hentede den med et smil i
øjet så man kunne se at hán (også) havde gjort et scoop
Måske at det ligefrem er et VolkeWogns-fænomæn :-/

--
Armand.

Fra : Anders Majland

Dato : 11-11-10 15:44

> [...]
> (også) havde gjort et scoop
> Måske at det ligefrem er et VolkeWogns-fænomæn :-/

Måske han øjnene muligheden for nemt at sminke den og få en god fortjeneste
.... "skrue" et par hundrede tusinde km af km tælleren og noget knofedt kunne
måske få den til at mere attraktiv ud på brugtmarkedet .... (Selvfølgelig
solgt som beset uden km garanti ...)

/A

Fra : Armand

Dato : 11-11-10 18:22

Den 11-11-2010 15:44, Anders Majland skrev:

> [...]
> noget knofedt kunne måske få den til at mere attraktiv ud på
> brugtmarkedet .... (Selvfølgelig solgt som beset uden km garanti ...)

Knofedt kunne nu ikke gøre det: En væsentlig del af 'nedslidningen' var
rust!

Jeg har en mekaniker-bekendt der er blevet så grundigt vant til Mazda at
han gør det lidt på den samme måde, men altså kun med Mazda's. Så det er
æangtfra utænkeligt at der findes mange andre der har skabt sig et
marked for nyrenomalede indenfor ét bestemt mærke!

--
Armand.