Er det nu lastbilerne der laver kø?
Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 14:00

På denne video må selv den største lastbilhader da medgive, at det
ikke er lastbiler der laver køerne.

http://www.youtube.com/watch?v=XaAppWwM0H4&feature=related

Hvis I nu tænker Jer meget grundigt om, er der så ikke en mulighed for
at det kunne skyldes, at der simpelthen er for mange biler i det land?

Og kunne man ved yderligere tankevirksomhed komme til den konklusion,
at det samme kunne være tilfældet herhjemme, vejnettet taget i
betragtning?

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-11-10 06:53

On Nov 8, 1:59 pm, fol...@rasmussen.dk wrote:
> P denne video m selv den st rste lastbilhader da medgive, at det
> ikke er lastbiler der laver k erne.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XaAppWwM0H4&feature=related
>
> Hvis I nu t nker Jer meget grundigt om, er der s ikke en mulighed for
> at det kunne skyldes, at der simpelthen er for mange biler i det land?
>
> Og kunne man ved yderligere tankevirksomhed komme til den konklusion,
> at det samme kunne v re tilf ldet herhjemme, vejnettet taget i
> betragtning?

Selvfølgelig vil for mange biler give problemer, og jeg mener da
heller ikke, at det generelt er lastbilerne der giver kø. Det er
derimod personbiler, der ikke vil trække ind til højre.
Alligevel kan jeg ikke lade være med at vise et foto, som giver et
eksempel på hvad der bliver præsteret i dagens Danmark. Det tog næsten
2 km før ham i 3. spor trak ind i 2. spor...

http://i54.tinypic.com/16iikxe.jpg

MVH Leo

Fra : \"@

Dato : 08-11-10 15:02

Den 08-11-2010 14:53, Leo Jensen skrev:

> [...]
> eksempel på hvad der bliver præsteret i dagens Danmark. Det tog næsten
> 2 km før ham i 3. spor trak ind i 2. spor...

Udover en bil over 3500 kg i 3. spor, der absolut ikke har noget at gøre
der, kan jeg ikke umiddelbart se nogen på billedet, med plads til at
trække mod højre??

Mikael

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-11-10 13:55

On 8 Nov., 15:01, \"@ <""redhat(\"@)ifh.dk"> wrote:

> Udover en bil over 3500 kg i 3. spor, der absolut ikke har noget at gøre
> der, kan jeg ikke umiddelbart se nogen på billedet, med plads til at
> [...]

Helt korrekt, ingen af dem kan trække til højre, for alle kører med
(stort set) samme hastighed.

Indrømmet: Det er taget lige efter sammenfletningen af motorvejene ved
Taulov med retning mod Fyn, så de 2 til venstre var bare uheldige, at
deres elefantvæddeløb fra Vejle kom til at køre ved siden af en tredie
lastbil fra Koldingsiden.

Hvad jeg ikke forstår er alle alle holder så skarpt på deres ret til
at holde speederen i bund og derved låse trafikken over flere
kilometer. Den der kører i højre bane skal jo bare slække en anelse og
lade de andre komme foran, men det sker 100% sikkert ikke...

MVH Leo

Fra : \"@

Dato : 08-11-10 22:15

Den 08-11-2010 21:54, Leo Jensen skrev:

> [...]
> kilometer. Den der kører i højre bane skal jo bare slække en anelse og
> lade de andre komme foran, men det sker 100% sikkert ikke...

Jeg ved ikke hvad der sker i hovedet på folk nogle gange i trafikken, og
det er ikke fordi det er lastbiler. Ved kun at jeg selv havde slækket
lidt for at give en kollega muligheden for at slippe væk fra 3. spor
(Min gamle kørelærer fortalte at den slags kostede ny køreprøve, men ved
ikke om han havde ret).

Det er ikke noget jeg siger for at lyde frelst, men når jeg kører med
store biler, er det dem der transporterer mennesker (= bus), så der er
lidt større spillerum inden begrænseren sætter ind, og så er jeg ikke
låst af overenskomster, der tvinger hurtigere kørsel igennem (dem er der
en del af i udlandet i hvert fald). Der er ikke nogen der belønner mig
endsige takker mig, hvis jeg skulle køre for hurtigt, så det gider jeg
bare ikke.

Mikael

Fra : Armand

Dato : 09-11-10 00:02

Den 08-11-2010 22:14, "@ skrev:

> Jeg ved ikke hvad der sker i hovedet på folk nogle gange i trafikken, og
> det er ikke fordi det er lastbiler. Ved kun at jeg selv havde slækket
> lidt for at give en kollega muligheden for at slippe væk fra 3. spor

Jeg tager det som et solidt tegn på at trucker-romantikken ikke holder
og at nogle i dén grad keder sig under udførelse af deres ratholderi,
hvorfor en lille dyst er en kærkommen afveksling i hverdagen.

--
Armand.

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-10 15:09

folmer@rasmussen.dk skrev :

>Og kunne man ved yderligere tankevirksomhed komme til den konklusion,
>at det samme kunne være tilfældet herhjemme, vejnettet taget i
>betragtning?

Det kan da kun være en lastbilhjerne der tænker sådan :)

Vi andre ved da med det samme, det er vejnettet, der er
utilstrækkeligt!

Ak so ............
--
Jan_stevns
....det er satme svært at smække med en svingdør !

Fra : alexbo

Dato : 08-11-10 15:26

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> På denne video må selv den største lastbilhader da medgive, at det
> ikke er lastbiler der laver køerne.

Det er jeg ikke enig i,
der er ingen lastbiler i klippet, det er fordi de kører foran og spærrer for
personbilerne.

Selv den mest indkarnerede lastbilnørd må da medgive at det er ikke muligt
at se årsagen til en bilkø på en film der foregår bagerst i køen.

Leo's billede derimod er taget hvor køen starter, det fortæller hvad der
forårsager en bilkø.

mvh
Alex Christensen

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 15:58

On Mon, 8 Nov 2010 15:25:46 +0100, "alexbo" <alexbo@email.dk> wrote:

> [...]
>at se årsagen til en bilkø på en film der foregår bagerst i køen.
>
>Leo's billede derimod er taget hvor køen starter, det fortæller hvad der

Jeg kan bedst li' den 2. udgave af alexbo.

Det er den med humor. ,-)

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : alexbo

Dato : 08-11-10 16:21

<folmer@rasmussen.dk> skrev

> Jeg kan bedst li' den 2. udgave af alexbo.
> Det er den med humor. ,-)

Faktisk er det den samme, jeg bruger bare ikke smilyes.

mvh
Alex Christensen

Fra : Finn Guldmann

Dato : 08-11-10 20:13

Den 08-11-2010 15:57, folmer@rasmussen.dk skrev:
> Jeg kan bedst li' den 2. udgave af alexbo.
> Det er den med humor. ,-)

Folmer, du må altså til at tage dig sammen.

Nu er den gal igen, denne gang var det tasterne det gik ud over.

Fra : folmer@rasmussen.dk

Dato : 08-11-10 20:36

On Mon, 08 Nov 2010 20:12:43 +0100, Finn Guldmann <n@a.invalid> wrote:

>Folmer, du må altså til at tage dig sammen.
>
>Nu er den gal igen, denne gang var det tasterne det gik ud over.

>--

Jeg forstår bedre og bedre din ansøgning om pension. Den er jo helt
gal med bevægeapparatet. )

Det er først og fremmest motorikken du skal holde styr på.

Det hjælper iøvrigt helt kollosalt at gnide fingrene hen over nogen
uhøvlede fyrreplanker.

Det skulle angiveligt give så mange splinter i fingrene, at man slet
ikke vil sidde ved et tastatur - meget længe.

Det er vi flere der kunne få fornøjelse af. ))

--

Venlig hilsen
Folmer

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-11-10 04:20

Den 08-11-2010 20:35, folmer@rasmussen.dk skrev:
> [...]
> ikke vil sidde ved et tastatur - meget længe.
> Det er vi flere der kunne få fornøjelse af. ))

I stedet for at mene at fordi du har så mange splinter i fingrene at du
kan drikke kaffen den vej, skal andre også have det, burde du måske se
på om ikke det her handler om din sommetider ret alternative omgang med
det danske sprog.

Du kunne jo overveje om ikke du kunne gøre det bedre, f.eks. ved at
observere resultatet af dine skriblerier. "Når han kun kunne få kaffen
til at ramme tasterne, kunne jeg havde gjort det bedre. Sidst ramte han
helt over på skærmen." er den sti dine overvejelser burde tage.

Fra : Armand

Dato : 08-11-10 23:53

Den 08-11-2010 15:25, alexbo skrev:
> [...]
> at se årsagen til en bilkø på en film der foregår bagerst i køen.
>
> Leo's billede derimod er taget hvor køen starter, det fortæller hvad der

Åh gud hvor jeg dog savner noget video-dukomentation taget fra oven :-|

Hen over ugen er der næsten ikke én dag hvor en eller anden TV-kanal
sender "video-politiet" eller "på tur med politipatruljen" - Kunne de da
ikke flette dén detalje ind i arbejdet også?? Der skal formodentlig ikke
flyves længe inde man fanger en kø bag en overhalende lastbil i den ene
eller anden retning så så dyrt kan det vel ikke være i forhold til hvad
man ellers ser at TV-stationerne bruger penge på - Under sommerens
flystævne i Skrydstrup hængte TV2-helikopteren konstant gennem
eftermiddagen i ca. 20 meters højde og et par hundrede meter nord for
landingsbanen hvor begivenhederne fandt sted, regningen for det overgår
i sindsyg mængde lejen af en sølle 20-meters lift til kameraholdet :-|

--
Armand.

Fra : Finn Guldmann

Dato : 09-11-10 04:59

Den 08-11-2010 23:53, Armand skrev:
> [...]
> landingsbanen hvor begivenhederne fandt sted, regningen for det overgår
> i sindsyg mængde lejen af en sølle 20-meters lift til kameraholdet :-|

Hvis vi kunne gå fra "øjebliksdokumentation" til
"handlingsdokumentation" ville mange at de underligheder vi i
lastbilerne bliver beskyldt for ganske givet få en anden lyd.

Når nu vi har fået at vide hvor billedet er taget kan jeg fortælle at
lignende billeder kan tages mange gange om dagen.

Der er jo ikke videre normalt at advare om en sammen fletning i lige så
stor grad som om andet i trafikken. Så det sker mange gange om dagen at
der kan tages et billede ("øjebliksdokumentation") der viser tre
lastbiler i tre spor.

Jeg kunne da også lave meget "øjebliksdokumentation" af at lastbilerne
er nogle forfærdelige nogen til at køre over for rødt. Jeg skulle blot
stille mig ud og tage billeder at de, mange, situationer hvor lastbilen
kører ind i krydset for grønt, men hvor lyset skifter så hurtigt at der
er blevet rødt inden den har fået bagenden ud af krydset.

"Handlingsdokumentationen" ville så bare vise noget andet.

Nu har vi så bare det problem at billedserier, der kunne vise den
faktiske handling, ikke sælger så godt på avisernes forsider som
enkeltbilleder der underbygger folks fordomme.

Jeg vil tro at de kunne havde lejet både to og tre lifte mere for den
pris helikopteren koster. Men hvis jeg ikke tager helt fejl er det vel
noget med at de betaler for helikopteren uanset. Og det her har så bare
været det mest fornuftige de kunne finde på at bruge den til den dag.

Fra : Leo Jensen

Dato : 08-11-10 23:21

On 9 Nov., 04:58, Finn Guldmann <n...@a.invalid> wrote:

> [...]
> er blevet r dt inden den har f et bagenden ud af krydset.
>
> "Handlingsdokumentationen" ville s bare vise noget andet.
>
> Nu har vi s bare det problem at billedserier, der kunne vise den
> faktiske handling, ikke s lger s godt p avisernes forsider som
> enkeltbilleder der underbygger folks fordomme.
>
> Jeg vil tro at de kunne havde lejet b de to og tre lifte mere for den
> pris helikopteren koster. Men hvis jeg ikke tager helt fejl er det vel
> noget med at de betaler for helikopteren uanset. Og det her har s bare
> v ret det mest fornuftige de kunne finde p at bruge den til den dag.

Jeg brugte en del tid på at få mobilkameraet aktiveret, og jeg kunne
nemt have nået at tage en serie billeder derefter. Som sagt lå de side
om side ca. 2 km, og det er latterligt og unødvendigt. Mon ikke en
eller to af dem havde været der før og vidste at vejene flettede
sammen ? Det er jo ikke kun polakker...

MVH Leo

Fra : Armand

Dato : 08-11-10 17:52

Den 08-11-2010 13:59, folmer@rasmussen.dk skrev:
> På denne video må selv den største lastbilhader da medgive, at det
> ikke er lastbiler der laver køerne.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XaAppWwM0H4&feature=related

No Shit

Netop imellem jul og nytår i 2008 besluttede jeg spontant at tage en
hit'n run tur til Auto-museet i Mulhouse. En af beslutnings-parametrene
var netop at juletrafikken nok havde lagt sig efter søndag d. 27 og at
det derfor nok var til at komme frem i trafikken på hverdagene op til
nytår - Og det holdt: Freies fahrt begge veje!
Men eftersom vi var tidligt afsted kan jeg hér se at det sikkert kun var
med timers margen

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 08-11-10 18:16

Den 08-11-2010 13:59, folmer@rasmussen.dk skrev:

> Hvis I nu tænker Jer meget grundigt om, er der så ikke en mulighed for
> at det kunne skyldes, at der simpelthen er for mange biler i det land?

Glemte lige:
Nu er det jo juletrafikken at det drejer sig om i dette tilfælde og dén
kan jo tage pippet fra ethvert trafik-mønster, se bare DSB.
Og prøv lige at se hvad flybilletter over atlanten koster omkring
jul/nytår

> Og kunne man ved yderligere tankevirksomhed komme til den konklusion,
> at det samme kunne være tilfældet herhjemme, vejnettet taget i
> betragtning?

Al den tid hvor såvel private som vognmænd har brokket sig over mangel
på penge og stigende brændstofpriser er trafik-mængden steget
betragteligt og i min almindelige provinsby er rush-hour på
ud/ind-faldsvejene blevet mærkbar i en grad som jeg hidtil kun har
oplevet i hovedstaden og fjord-byerne (der typisk kun har en
ud/ind-faldsvej hhv. nord og syd for fjorden, muligvis supleret med én
ind i landet langs åen).
Og det er tydeligt at dét er kommet bag på politikere og planlæggere!
Allerede under planlægningen af Vejlefjord-broen, som blev bygget mens
jeg stod i lære, var det planen at bygge den som 6-sporet modpart til Ny
lillebælts-bro, der dengang var blot ti års tid gammel. Men røster om at
man i grunden kunne klare sig med en motor-trafikvejs forbindelse med 2
spor +nødspor afstedkom den eksisterende 4-spors løsning!
På et tidspunkt valgte man, i forbindelse med et længerevarende
rep.arbejde af aflaste broen for lokal trafik ved at spærre den nordlige
og sydlige tilkørselsrampe, hvilket havde overraskende stor virkning
derved at handlingen medførte mindre kø under vejarbejdet end ellers til
daglig
Brugere af Jydske motorvej vil vide at man siden har droppet broens
nødspor til fordel for to ekstra spor specielt afmærket for de der skal
af på førstkommende afkørsel efter fjorden, ligesom de indledende
arbejder i.f.m. etablering af yderligere to spor på strækningen syd for
broen fra sammenfletningen af Kolding og Lillebælt.
I mine øjen en ordentlig bet til politikere og planlæggere
Og i forlængelse, samme til frn 4-sporede Storebælts-forbindelse :-|

--
Armand.