Processtilvarslet
Fra : Do

Dato : 07-11-10 21:28

Hvad betyder det?

/Jens

Fra : Kurd

Dato : 08-11-10 00:44

Det er der ikke noget, der hedder.

"Do" <smidmigenmail@forum.dk> skrev i en meddelelse
news:4cd70beb$0$4037$9f626990@news.telelet.dk...
> Hvad betyder det?
>

> /Jens

Fra : Ole C

Dato : 08-11-10 09:45

Kurd skrev blandt andet:

> Det er der ikke noget, der hedder.

Ikke desto mindre et ofte anvendt juridisk udtryk.
Spørgeren har dog et "s" for meget - men dette er jo ingen sproggruppe.

Betydningen af udtrykket overlader jeg til juristerne...

--
vh
Ole C

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 08-11-10 09:52

On Mon, 8 Nov 2010 09:44:49 +0100, "Ole C" <mail@olec.invalid> wrote:

>Spørgeren har dog et "s" for meget - men dette er jo ingen sproggruppe.
Og det er lige der Kurd kæphest kommer ind, han elsker at gøre
opmærksom på andres "fejl", budskab har han jo stort set aldrig.

/Hans

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 08-11-10 11:42

"Hans Kjaergaard" <hans.k2teknik@post5.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Og det er lige der Kurd kæphest kommer ind, han elsker at gøre
> opmærksom på andres "fejl", budskab har han jo stort set aldrig.

Det passer ikke.

Jo, hvis du fjerner stort set.

--
Per
www.campingogbil.dk

Fra : Else Holm

Dato : 09-11-10 22:20

"Ole C" skrev i meddelelsen

Kurd skrev blandt andet:

> [...]

Spørgeren har dog et "s" for meget - men dette er jo ingen sproggruppe.

Betydningen af udtrykket overlader jeg til juristerne...

Jeg er ganske vist ikke jurist men som advokatsekretær i hele mit arbejdsliv
er det næsten lige så godt!
Procestilvarsle findes! Det gør man f. eks., når man gerne vil gøre f. eks.
en byggesagkyndig opmærksom på, at han kan blive medinddraget i en sag om
erstatning for et eller andet.
Man kan læse mere om det i
http://jm.schultzboghandel.dk/upload/microsites/jm/ebooks/bet1460/pdf/bet1460.pdf
- den korte version http://kortlink.dk/schultzboghandel/8bkw
og så søge på ordet "procestilvar"

--
Else

Fra : Jet

Dato : 08-11-10 07:15

On 7 Nov., 22:28, "Do" <smidmigenm...@forum.dk> wrote:
> Hvad betyder det?
>
> /Jens

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/ordforklaring/Pages/P.aspx

Procestilvarslet er desværre et ukendt ord for Domstol.dk
men ved at søge øverst højre hjørne kommer der en forklaring

/jet