Stafetten: Lilla
Fra : Max

Dato : 07-11-10 23:22

Hej

Først tak til Carl for stafetten.

Og da det jo åbenbart er farve vi køre i for tiden,
ja så har jeg valgt lilla, eller purple som det hedder
på udenlandsk.

Jeg vil først starte med en hvis talent jeg aldrig
rigtig har fået øje på, nemlig

Prince - Purple Rain

http://www.youtube.com/watch?v=PJfhGL0F6LE

og så en der vel nærmest er sononym med lilla
ble genarationen. Vi har vel her i landet en tradition
for at lave børnemusik af en meget høj kvalitet
som voksne mennesker også gider høre på.

Povl Kjøller - Bondesangen

http://www.youtube.com/watch?v=n3wBREzKit4&feature=related

Max

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 07-11-10 23:40

> Hej
>
> Først tak til Carl for stafetten.
>
> Og da det jo åbenbart er farve vi køre i for tiden,
> ja så har jeg valgt lilla, eller purple som det hedder
> på udenlandsk.

Så skal Jimi Hendrix da få lov til at slå sig løs med Purple Haze:
http://www.youtube.com/watch?v=5hSW67ySCio

R.I.P. Jimi Hendrix

--
Uffe Bærentsen

Fra : Kert Rats

Dato : 08-11-10 00:08

> [...]
> ble genarationen. Vi har vel her i landet en tradition
> for at lave børnemusik af en meget høj kvalitet
> som voksne mennesker også gider høre på.

Meget i kontrast til den opreklamerede plasticfigur, Prince, får I her:
http://www.youtube.com/watch?v=2WcULbrjPW4
Purple Lagoon med Frank Zappa.

Venligst

Kert Rats

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-11-10 00:30

Den 07-11-2010 23:22, Max skrev:

> ja så har jeg valgt lilla, eller purple som det hedder
> på udenlandsk.

Farven lilla får mig altid til at huske denne Steven Spielberg film fra
1985: "The Color Purple". Jeg købte soundtracket, en dobbelt LP, efter
jeg havde set filmen. Musikken til filmen er af Quincy Jones og Rod
Temperton.
Her traileren til filmen:

http://www.youtube.com/watch?v=ZsoHqApn_4E&p=22F0C34964EB7822&index=2&playnext=2

I 2004 havde "The Color Purple" premiere som musical i Georgia, og året
efter på Broadway.
Det skuffede mig, at man havde valgt nye komponister og tekstforfatter
til musicalen, Brenda Russell, Allee Willis and Stephen Bray:

http://www.youtube.com/watch?v=NsRIgn4UxTI

Et nummer, "I'm Here" fra musicalen:

http://www.youtube.com/watch?v=PZpTQtcr1YI&feature=related

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-11-10 00:34

Den 08-11-2010 00:30, Henning Jensen skrev:

> Her traileren til filmen:

Jeg snød dig for 'traileren'. Her er den:

http://www.youtube.com/watch?v=d83NnlL83mc

Henning. :-|

Fra : Michel

Dato : 08-11-10 02:24

> Først tak til Carl for stafetten.
>
> Og da det jo åbenbart er farve vi køre i for tiden,
> ja så har jeg valgt lilla, eller purple som det hedder
> på udenlandsk.

Den er svær, men jeg faldt for nyligt over dette stykke musik, som jeg synes
er ret godt (lidt monotont måske, men igen...)

Robert Babicz - Purple Dance
http://www.youtube.com/watch?v=zpwzecV6Ueo

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 08-11-10 12:57

> [...]
> ble genarationen. Vi har vel her i landet en tradition
> for at lave børnemusik af en meget høj kvalitet
> som voksne mennesker også gider høre på.

Så lad os da støve Nino Tempo & April Stevens af, her er Deep Purple dream

http://www.youtube.com/watch?v=pHjq4venrCM

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 08-11-10 14:35

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Så lad os da støve Nino Tempo & April Stevens af, her er Deep Purple dream
>
> http://www.youtube.com/watch?v=pHjq4venrCM

Igen en klassiker jeg overså.

The Osmonds har også lavet den. Her et lille uddrag med en ret nuttet video
om venskab mellem en hund og en ælling(?)

Mvh
Michel

Fra : Michel

Dato : 08-11-10 14:36

Det er omvendt en klassiker for mig at glemme linket

Her er det: http://www.youtube.com/watch?v=arKoaJA7Vlc

Fra : Max

Dato : 10-11-10 19:25

Hej Michel

Jeg beklager at jeg ikke rigtig har været nærværende
i denne stafet, så jeg må hellere få den sendt vidre.

> Det er omvendt en klassiker for mig at glemme linket
>
> Her er det: http://www.youtube.com/watch?v=arKoaJA7Vlc

For dette absolutte rædselsfulde indlæg får du som straf stafetten.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 08-11-10 14:53

> [...]
> ble genarationen. Vi har vel her i landet en tradition
> for at lave børnemusik af en meget høj kvalitet
> som voksne mennesker også gider høre på.

Ikke så originalt, men der er ikke så meget "lillat"på Tuben.
Men her Deep Purple dog med de små kuriosa, at 1 videoen er optaget i DK og
2 den er, sandsynligvis pga ælde, temmelig lilla i farvetonen.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 08-11-10 14:55

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> Men her Deep Purple dog med de små kuriosa, at 1 videoen er optaget i DK
> og 2 den er, sandsynligvis pga ælde, temmelig lilla i farvetonen.

Lol. :) Lavede lige den samme som Michel. Glemte linket.
http://www.youtube.com/watch?v=ubMQtQIbELs

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 08-11-10 15:29

> Og da det jo åbenbart er farve vi køre i for tiden,
> ja så har jeg valgt lilla, eller purple som det hedder
> på udenlandsk.

Deep Purple er for oplagt, men der er godt nok ikke meget lilla derude i
musikken, så jeg må lave en kombination.

Først Red Warszava: http://www.youtube.com/watch?v=kSV0MCFHx3Q
Dernæst Blues Brothers: http://www.youtube.com/watch?v=aMA3BWhZbYc

Rød og blå giver som bekendt lilla

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 08-11-10 21:04

Den 08-11-2010 15:28, Alex Linaa skrev:

> Deep Purple er for oplagt, men der er godt nok ikke meget lilla derude i
> musikken, så jeg må lave en kombination.

Der er du sgu li'godt kreativ Linaa!

Hvad med denne her, "Lilac Wine":

http://www.youtube.com/watch?v=8LKb5GdMXKU&feature=related

Henning.

Fra : Michel

Dato : 08-11-10 21:25

> Hvad med denne her, "Lilac Wine":

"Lilac" betyder i denne forbindelse syrén

Mvh
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 09-11-10 02:23

Den 08-11-2010 21:25, Michel skrev:

> "Lilac" betyder i denne forbindelse syrén

Man kan da heller ikke slippe godt fra noget.

Henning.

Fra : Michel

Dato : 09-11-10 05:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Man kan da heller ikke slippe godt fra noget.

Det kan vel også betyde lilla vin

Og sangen er så smuk, at jeg synes, du fortjener stafetten, men det er jo
ikke mig, der bestemmer dette...

Denne version (vist originalversionen) er formidabel:
http://www.youtube.com/watch?v=6DqZAXQqoag

Gad vide hvordan syrénvin smager

Mange hilsner
Michel

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-10 09:03

Michel skrev:

> Denne version (vist originalversionen) er formidabel:
> http://www.youtube.com/watch?v=6DqZAXQqoag

Jeff Buckley udgav den i 1994. Wikipedia fortæller, at sangen er fra
1950. Jeg foretrækker denne udgave:

http://www.youtube.com/watch?v=ZFNsmaVzElQ

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 09-11-10 09:13

Jeg skrev:

> Jeff Buckley udgav den i 1994. Wikipedia fortæller, at sangen er fra
> 1950. Jeg foretrækker denne udgave:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=ZFNsmaVzElQ

Nu har jeg lige opdaget Eartha Kitts udgave, som er ret interessant:

http://www.youtube.com/watch?v=UJtSMQDvxyc

Nogle af jer kender den sikkert med Elkie Brooks:

http://www.youtube.com/watch?v=DbK17RTMBmY

--
Peter Brandt Nielsen

Fra : Jan Kronsell

Dato : 08-11-10 16:06

> [...]
> ble genarationen. Vi har vel her i landet en tradition
> for at lave børnemusik af en meget høj kvalitet
> som voksne mennesker også gider høre på.

Rigtig mange af de gode er taget, øv Men her er da et par stykker.

Sheb Wooley: Purple People Eater, som ikke er spor purple, men som æder
purple people.
http://www.youtube.com/watch?v=VVbGnspgy_8

Skin - Puprle.
http://www.youtube.com/watch?v=0cRn4utf9Pk

Gogol Bordello - Start wearing purple.
http://www.youtube.com/watch?v=sM1Ahn0Osjo

Og selv om originalversionen med Jimi Hendrix af Purple Haze har været
bragt, så synes jedg også lige i skal høre den udsat for svensk guitar:
Yngwie Malmsteen: http://www.youtube.com/watch?v=95SYIpB0njQ

Jan